Hoe erg is Nederlandse televisie voor OLED?

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surtire
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-10-2024
Misschien een rare vraag, maar ik ben aan het kijken naar een nieuwe televisie en dan valt mijn oog toch op OLED televisies. Maar die hebben last van burn in, aangezien ik een normaal tv gebruiker ben, ook met films en series maar overdag voornamelijk gewone televisie.

Nu ben ik bekend met de stresstest die in Amerika is gedaan, met verschillende resultaten. Maar nu vraag ik mij af, is de Nederlandse televisie ook zo slecht voor OLED’s en burn-in?
Aangezien wij ook wel vaak reclames hebben dus niet constant het zender logo in beeld hebben. Laat staan een breaking News balk onder in beeld.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Surtire Welkom op het forum van Tweakers. Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er een heleboel topics zijn over dit onderwerp. https://gathering.tweaker...%5B%5D=95&keyword=burn+in

Ja burn-in is een risico bij OLED. Zenderlogo's, layouts van streamingdiensten, HUDs van games kunnen dat veroorzaken als ze maar lang genoeg in beeld staan, maar dat wordt door allerlei technische foefjes met elke nieuwe generatie televisies een kleiner risico.

Omdat er genoeg over dit onderwerp gesproken is/wordt en je daar ook je antwoorden kunt vinden, sluit ik derhalve dit topic. Mocht je daarna gerichte vragen hebben over een bepaald model televisie en dat merk heeft géén algemeen ervaringen topic, dan kun je mij een DM sturen ter heropening van dit topic, of zelf een nieuwe starten. In al die gevallen geldt wel dat je dan gerichte vragen moet hebben waarbij je aangeeft welk specifieke gebruik je van je tv verwacht.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.