hoe kan ik het beste mijn warmtpepomp instellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsas
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 24-09 12:22
Mijn vraag:
Wij hebben een Nefit Bosch compress hybride 3000i AW warmtepomp met een buitenunit.
Ik vind de handleiding erg summier. bv termen die in de handleiding gebruikt worden, zijn niet uitgelegd. Is bijverwarming de CV ketel of een elektrisch element? Dat laatste wil ik bij voorkeur niet in laten schakelen, tenzij bv nodig voor defrost of zo.
Ik heb inmiddels wel wat informatie op internet gevonden maar blijf toch met veel vragen zitten. Ik heb ook begrepen dat de instellingen door de installateur niet altijd de meest duurzame zijn en dat het wel een half jaar kan duren voordat je 'm goed ingesteld hebt op je wensen en je huis. maar... dan moet je wel weten wat je in moet stellen en aan die kennis ontbreekt het me.
Het werd veel te warm (ingesteld door de installateur) en inmiddels heb ik dat verholpen door de stooklijn wat lager te zetten. Alleen dat al stond niet eens in de gebruikershandleiding en het heeft een aardige zoektocht gekost om dat voor elkaar te krijgen. Nu denk ik dat er nog veel meer instellingen zijn waar ik wat aan kan finetunen. De stooklijn wist ik maar geheid dat er nog veel is dat ik niet weet. Mijn doel is om 'm duurzamer te krijgen.
Heeft iemand voor mij bv een link naar een uitleg hoe ik 'm het beste kan instellen?
En nog tips? bv hoe kan ik het beste omgaan met dit soort weer? We hebben namelijk een oud huis op het zuiden dus als de zon schijnt, dan wordt het hier lekker warm (ondanks een nog niet zo beste isolatie). Maar de wp reageert vooral op de buitensensor (aan de noordkant) dus als het hier 22 graden is slaat ie vrolijk aan, alhoewel de thermostaat op 19 graden staat. Er is vast ergens een instelling die aangeeft welke balans dat ding moet nemen tussen die beide temperaturen. Dat raakt dan ook al aan mijn vraag. Staat er ergens iets uitgelegd over de instellingen dan wel gebruik?
alvast met dank, Anjo