In onze badkamer hebben we een handdoek radiator hangen, deze draait mee op de centrale verwarming (d.m.v. een hybride warmtepomp). Nu het buiten kouder begint te worden, en we beneden af en toe stoken met een houtkachel, komt het voor dat het beneden (waar de thermostaat hangt) aangenaam is maar andere ruimtes boven kouder worden. Op de slaapkamers hebben we airco's hangen waarmee we een beetje bij kunnen stoken, de badkamer heeft dit echter niet. Nu dacht ik er aan om een convector kacheltje die ik nog heb staan in te pluggen op een Hue smart plug en daar een schema'tje aan te koppelen zodat dat ding op gezette tijden aanspringt. In mijn zoektocht kwam ik echter ook een Inkbird thermostaat stopcontact tegen.
Mijn vraag:
Wat zouden jullie adviseren in deze situatie? Een smart plug kopen en daarmee het kacheltje aansturen of een thermostaat plug aanschaffen zodat je die kan inregelen?
Zie ik nog een heel andere optie over het hoofd? Het gaat me overigens echt om het verwarmen van de ruimte, ik weet dat ik met bijv. een infra rood paneel ook een hoop bereik maar die is voor mij te statisch, we hebben kids (die niet stilstaan op 1 plek) en daarom is dat in onze situatie (voor nu) geen oplossing.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips Hue
Standaard 2000w convector kacheltje
Woning is BJ 2000, prima isolatie
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Hue smart plug
- Inkbird thermostaat plug
Mijn vraag:
Wat zouden jullie adviseren in deze situatie? Een smart plug kopen en daarmee het kacheltje aansturen of een thermostaat plug aanschaffen zodat je die kan inregelen?
Zie ik nog een heel andere optie over het hoofd? Het gaat me overigens echt om het verwarmen van de ruimte, ik weet dat ik met bijv. een infra rood paneel ook een hoop bereik maar die is voor mij te statisch, we hebben kids (die niet stilstaan op 1 plek) en daarom is dat in onze situatie (voor nu) geen oplossing.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips Hue
Standaard 2000w convector kacheltje
Woning is BJ 2000, prima isolatie
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Hue smart plug
- Inkbird thermostaat plug