chello en netwerk illegaal?

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02
mijn broer belde net............heeft eeen chello acount en een netwerk. nu kwam die nie online en moest wat handelingen verichten om weer geregistreerd te worden als abonnee. dit deed ie vanaf een netwerk client. Toen kreeg ie de melding dat het mac-adress niet klopte van de netwerk adapter en dat het gebruik van een netwerk illegaal is in combinatie met chello.Nu komt ie helemaal niet meer online....

iemand iets van gehoort?????

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ja, dan zit ie in regio amsterdam waar ze je nog authorizen op t mac adress van je netwerkt kaart.

Oplossing inet op de pc aansluiten met de netwerk kaart waar t oorspronkelijk op gezet was en twerkt weer.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Wat voor netwerk: via een pc die als router fungeert of een
hardware router?

Meestal kun je het mac adres wel clonen, dus dat zou ik dan even proberen.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Het is niet illegaal, het is tegen de voorwaren van UPC in. Dat is enig verschil..

Je mag van UPC/Chello niet je thuisnetwerk delen met internet. Dus, 1 kabel account, 1 computer. Niet meer.

Je netwerk kaart heeft een uniek adresje, je mac adres en deze kan je onder windows9* vinden door start > run > winipcfg te runnen en hem uit te lezen. (in win2k run > cmd en dan typen: ipconfig /all)

Ze kunnen echt niet zien of je nu wel of niet je thuisnetwerk erop heb of niet. Dit is alleen maar te speculeren. Ze mogen immers tot je netwerk kaart komen, de rest is van jou, en dan heet het in mijn ogen, inbreuk in privacy.

Anyway,

Je kan twee dingen doen:

Je ouwe kaart in de nieuwe pc stoppen en dan werkt het gewoon hoor. Het gaat tenslotte om het mac adres,
of
Je belt op en zegt, ik heb nieuwe netwerk kaart, wilt u het nieuwe mac adres invoeren. en je geeft het telefonisch door.

Als je zo dom bent geweest op te bellen met klacht, ik heb thuis netwerk en nu werkt het niet meer, en ze sluiten je af, raar?, maar dan moeten ze je maar op je woord geloven dat je het afgesloten heb en nog maar 1 computer gebruik, met ouwe adres, en moeten ze je weer aansluiten. Het lijkt me stug dat ze je afsluiten meteen, want helpdesk mag dit niet, ze geven het alleen door, en vervolgens zal je niets meer dan eerst een waarschuwing in de post ontvangen. Maar zo ver komt het allemaal niet.

suc6
Ik heb op mijn forum trouwens een UPC gedeelte sinds kort waar iemand van UPC/Planhold zit die vragen beantwoorden wilt, (nederlands), dus..

http://mrfloris.com

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 08:20 schreef xiphoid het volgende:
Het is niet illegaal, het is tegen de voorwaren van UPC in. Dat is enig verschil..

Ze kunnen echt niet zien of je nu wel of niet je thuisnetwerk erop heb of niet. Dit is alleen maar te speculeren.
Oh ja ?, nooit gehoord van een poortscan.

Maar vaak gaan ze pas kijken bij klachten, dus geen public FTP aan iedereen toestaan enz.

Trouwens, ruil de NIC die je bij Chello hebt gekregen om met de huidige NIC in je server.
S-impel :)

Verwijderd

Maar met een poortscan kan je dus echt niet zien of een machine ook een NAT firewall is of niet...
maar goed, poort scan ze :P

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02
Op woensdag 12 september 2001 23:15 schreef Hubert het volgende:
ja, dan zit ie in regio amsterdam waar ze je nog authorizen op t mac adress van je netwerkt kaart.
nie eg eigenlijk.... woon in ede.....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Gewoon bellen en zeggen dat je een andere netwerkkaart hebt gekocht omdat die oude stuk is. Als hun zeggen dat ze bijvoorbeeld via je IP indeling konden zien dat je een netwerk hebt, zeg je dat je 2 PC's aan elkaar hebt met geconfigureerde netwerkkaarten omdat je af en toe via de telefoonlijn internet deelt (dat doet niemand natuurlijk maar het kán, en daar mogen ze niks tegen doen).

Kortom gewoon niet noemen dat je meer pc's gebruikt en als ze zeggen dat ze dat kunnen "zien" gewoon vragen wát ze dan zien en leuk verhaaltje bedenken. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1