breedplaatvloer problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-07 08:11
Goedemorgen medetweakers
Mijn vraag
Mijn huis is nu ongeveer 5 jaar oud.
Ik heb twee opvallende zaken op de eerste verdieping aan mijn breedplaatvloer.
Ik heb een huis met 3 woonlagen (en plat dak). Alle vloeren en het dak zijn voor zover ik weet breedplaatvloeren. Op de begane grond en de tweede verdieping is er geen probleem. Op de eerste verdieping heb ik twee zaken die me opvallen:
- er loopt op meerdere kamers een scheur over de muren een cm of 2 a 3 onder het plafond. De muur is hierboven wel een 2mm naar buiten gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqPB_aNG8LzewW8mTwLoul7CnIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWjBeZWtqzd7asp8yR2zfK0u.jpg?f=fotoalbum_large

Ook zijn er op 2 verschillende kamers een stuk van het spuitwerk van het plafond afgesprongen en daaronder lijkt roest te zitten. Dit moet bijna wel van de bewapening komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiWPCM_CFZKi6ElC9D8vtglaU98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHhlUOMKYRX94WmxxGGaJnoi.jpg?f=fotoalbum_large

moet ik me hier zorgen over maken? En wat kan ik hiertegen doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Beste antwoord (via Snowhite0901 op 15-10-2024 23:37)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 12:15

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Die roestplek noemen ze een "oerpit", Google er maar eens op, dan vind je talloze oplossingen. Kan verder geen kwaad en is ook geen bewapening die naar buiten steekt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:31

Thermomet3r

het is warm of koud

Voor het roestplekje: het kan ook zijn dat dit een deeltje ijzererts is in de betonplaat die door nieuw vocht is gaan roesten en daardoor ging uitzetten, ben dit zelf ook een aantal keer tegen gekomen tijdens mijn verbouwing van een eind jaren 80 huis.
Ik heb bij mij het stuk met een plamuurmes uit het plafond gehaald, daarna goed schoon geborsteld met een kleine staalborstel, en hier plamuur ingedaan. Om dit de zelfde textuur te laten lijken als de rest van het plafond ben ik daarna met een grove spons gaan drukken op de plamuur terwijl deze nog niet gedroogd is.

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-07 12:02
Is de wand een dragende wand?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 12:15

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Die roestplek noemen ze een "oerpit", Google er maar eens op, dan vind je talloze oplossingen. Kan verder geen kwaad en is ook geen bewapening die naar buiten steekt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38
DexterDee schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:20:
Dit inderdaad.

En die scheur, zit er niet gewoon pur tussen je kanaalplaat en de muur?
Is het een dragende muur? Kanaalplaten lopen meestal een beetje krom/bol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_0GJJv_MWnTqWNiVoGfUjttgLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5nHNJKNAJsIjLmS9nZIiXZV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Draakje5 op 15-10-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-07 08:11
Bedankt voor alle reacties. de oerpit had ik nog nooit van gehoord! Maar dat moet het zijn, bedankt!

Dan over de scheur en het naar buiten geduwde: het is alleen bij de niet draagmuren. Maar het is geen pur, want bij een kamer hebben we het behang er vanaf gehaald, massief gipsachtig. We hebben het daar weg moeten schuren. Het lijkt wel het spul dat ze hebben gebruikt boven de gipsblokken.
Ik zie nu dat we het ook op de begane grond is, maar valt iets minder op.

[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 15-10-2024 13:14 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1