Webshop Alternatief videokaart voor BBG 4k-PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhydeble
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-10-2024
Hoi

Ik heb onlangs besloten om een nieuwe computer te bouwen, en na goede ervaringen met de BBG van 2017 (al lang geleden) nu mijn werkcentjes besteed aan de 4k PC (Best Buy Guide: De beste 4k-game-pc)

De webshop (Megekko) duurt echter al erg lang om de videokaart te leveren. Ze stellen voor om ipv de

PNY Geforce RTX 4080 SUPER 16GB VERTO Triple Fan Overclocked Edition DLSS 3 Videokaart (https://www.megekko.nl/pr...Edition-DLSS-3-Videokaart)

die ik besteld had de

PNY Geforce RTX 4080 SUPER 16GB XLR8 Gaming VERTO Triple Fan Overclocked Edition Videokaart(https://www.megekko.nl/pr...locked-Edition-Videokaart)

te leveren.

Ik zie nu echter een update bij de Best Buy Guide dat het voedingsadvies verandert is nadat ik hem heb aangekocht vanwege niet lekker gaan met alle grafische kaarten. Ik heb dus nog de Cooler Master V750 Gold i multi PSU/PC voeding liggen ipv het nieuwe advies. Ik zit er niet heel erg in, maar vroeg me af of dit problemen op kan leveren met deze andere kaart (Ik ben niet van plan te gaan overclocken, dat laat ik aan de experts over). Kan ik met een gerust hart hun optie accepteren om dan eindelijk het laatste componentje in m'n nieuwe computer te schuiven? Ik heb echt geen flauw idee wat (behalve of het XLR8 of DLSS3 in de naam heeft (maar wel allebei in de specificaties?) het verschil nou is.

Alvast bedankt als iemand kan helpen want ik snap er geen reet van en ga kapot van de constante "het duur NOG een keertje 3 dagen totdat we leveren" mailtjes.

Beste antwoord (via Rhydeble op 15-10-2024 13:09)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:34
Die andere PNY kun je ook prima kopen ja. Het is een net iets ander model maar verder is het verschil weinig bijzonders. Iets meer lichtjes

De V750 gold i multi heeft een 12VHPWR kabel die rated is tot 300 watt. In principe is dat dus nét aan goed genoeg voor een 4080 Super, maar persoonlijk zou ik die voeding retourneren voor een uitvoering: MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart of die thermaltake uit de bbg

[ Voor 10% gewijzigd door youridv1 op 15-10-2024 12:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:34
Die andere PNY kun je ook prima kopen ja. Het is een net iets ander model maar verder is het verschil weinig bijzonders. Iets meer lichtjes

De V750 gold i multi heeft een 12VHPWR kabel die rated is tot 300 watt. In principe is dat dus nét aan goed genoeg voor een 4080 Super, maar persoonlijk zou ik die voeding retourneren voor een uitvoering: MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart of die thermaltake uit de bbg

[ Voor 10% gewijzigd door youridv1 op 15-10-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:54
De XLR8 heeft een dikkere koeler en is 71mm dik en dus een 4-slots kaart. Ik geef er de voorkeur aan boven de Verto uitvoering. Hij heeft echter wel RGB verlichting.

Ik zou deze kaart niet combineren met de CM V750 multi. De 750W is vaak wel genoeg maar de 300W van de 12VHPWR connector is te weinig. Het opgegeven vermogen van een RTX4080 Super is 320W en dat kan problemen geven. Dat kun je oplossen door de verloopkabel te gebruiken naar 3x PEG8, zoals een forum member afgelopen week het probleem heeft opgelost, maar het is niet wat je wilt. Ik zou voor een 850W voeding gaan met een 12VHPWR connector die geschikt is voor 450/600W.