Goeiedag mensen,
Klopt het dat je een GPU PCI-e 4.0 in een PCI-e 3.0 slot kunt plaatsen?
Ik zou graag mn oude systeem willen upgraden door een nieuwe GPU te plaatsen, als dat mogelijk is,
of anders compleet nieuw systeem te willen aanschaffen.
Wil graag op 1440p 60Hz gamen, gaat nu moeizaam, warzone vooral en Off the grid. Misschien nog andere.
Dit is wat ik nu heb, 6 jaar oud =>
Vraag me dus af of ik deze GPU https://tweakers.net/pric...x-7700-xt-12gb-gddr6.html
van de BBG kan vervangen zonder problemen of dat er dan te grote "bottlenecks" ontstaan.
Of misschien zijn er beter videokaarten voor mijn systeem met betere prestaties? (Prijs maakt niet zoveel uit)
Zou ik dan ook een zwaardere voeding moeten kopen?
Heeft het meerwaarden om geheugen van 16 naar 32GB te upgraden?
Graag jullie advies dus. Mocht upgraden niet lonen of haalbaar zijn, dan bouw ik een nieuwe PC.
Ik weet wel wat van PC's maar ben verder een leek.
BVD
Henk
Klopt het dat je een GPU PCI-e 4.0 in een PCI-e 3.0 slot kunt plaatsen?
Ik zou graag mn oude systeem willen upgraden door een nieuwe GPU te plaatsen, als dat mogelijk is,
of anders compleet nieuw systeem te willen aanschaffen.
Wil graag op 1440p 60Hz gamen, gaat nu moeizaam, warzone vooral en Off the grid. Misschien nog andere.
Dit is wat ik nu heb, 6 jaar oud =>
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock A320M-HDV | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | LG 27UD59-B Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 69,61 | € 69,61 |
1 | SSD's | Kingston A2000 500GB | € 74,95 | € 74,95 |
Totaal | € 181,46 |
Vraag me dus af of ik deze GPU https://tweakers.net/pric...x-7700-xt-12gb-gddr6.html
van de BBG kan vervangen zonder problemen of dat er dan te grote "bottlenecks" ontstaan.
Of misschien zijn er beter videokaarten voor mijn systeem met betere prestaties? (Prijs maakt niet zoveel uit)
Zou ik dan ook een zwaardere voeding moeten kopen?
Heeft het meerwaarden om geheugen van 16 naar 32GB te upgraden?
Graag jullie advies dus. Mocht upgraden niet lonen of haalbaar zijn, dan bouw ik een nieuwe PC.
Ik weet wel wat van PC's maar ben verder een leek.
BVD
Henk