Evohome bdr91 vervangen door R8810?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroderuiter
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-10-2024
Mijn vraag

Ik heb momenteel een Evohome installatie en een cv-ketel zonder OpenTherm die aangestuurd wordt met een BDR91. De ketel moet vervangen worden en nu wil ik een ketel met OpenTherm aanschaffen. Moet ik nu de BDR91 vervangen door een R8810 en zo ja waarom?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noostenb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:39
Dat hangt van de ketel af. Als de ketel ALLEEN OpenTherm aankan, dan moet je vervangen. Als de ketel OOK OpenTherm aankan, dan kan je de BDR91 houden, maar dan blijf je de ketel aansturen met aan/uit aansturing. Dan wordt de mogelijkheid om de ketel aan te sturen met OpenTherm genegeerd (maar kan later worden geactiveerd als je dan een R8810 aanschaft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geezer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-06 08:21
Ik zou echt voor opentherm aansturing gaan. Dit is zuiniger dan aan/uit. Met opentherm leert de thermostaat op welke temperatuur/vermogen de CV gestookt moet worden op tot de ingestelde kamertemperatuur te komen en te houden. Met aan uit is het ieder keer vol vermogen aan/uit en is niet zuinig. Met opentherm pruttelt de CV op laag vermogen om het huis op temperatuur te houden (moduleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dfit
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-03 01:11
Even een vraagje als je de R8810 wil koppelen aan je evohome bedien paneel kan ik dat zo uitvoeren of moet ik eerst de BDR91 ontkoppelen?
Bvd