Compact alternatief voor Sonos Beam gen 2 set?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
Goedemiddag iedereen. Ik ben op zoek naar een goed alternatief voor Sonos Beam gen 2 set.

Ik zoek dus een soundbar voor in het midden van mijn tv kast van maximaal 73cm breed. Daarnaast mag het ook een subwoofer hebben, mocht de soundbar niet genoeg laag in de bassen geven. Twee losse speakers achter mogen er ook bij, maar hoeft niet. Budget is niet belangrijk.

Ik heb via de filter op tweakers gezocht, maar kom uit bij kwalitatief minder goede soundbar/speakers dan de Sonos Beam gen 2 of ik kom uit bij een Sony set met o.a. 2 losse front speakers maar daar ben ik niet naar op zoek. Weet iemand misschien een optie voor mij van een bepaald merk die misschien niet op tweakers staat?

Mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 19:55

Theck88

If it's hard just KISS!

Wat heb je zelf al gevonden als je 'Soundbar maximale breedte 73 cm' in Google typt?
Definieer wat 'kwalitatief minder goed' voor jou inhoud, want zonder hier duidelijker in te zijn kunnen wij geen andere soundbars adviseren. En vergeet niet dat geluid persoonlijk is. Daarover kunnen wij niet veel nuttigs zeggen en zul je zelf moeten gaan luisteren.

Eerste hit op Google kom ik merken als JBL, Bose, Denon, Samsung, etc tegen die, voor het compacte formaat, goede soundbars maken en zelfs kunt uitbreiden. Dat is natuurlijk afhankelijk van wat je zoekt.

[ Voor 22% gewijzigd door Theck88 op 15-10-2024 10:13 ]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
De merken die je noemt ken ik en leveren geen goede soundbars in compact formaat in mijn optiek. Zo zie je inderdaad maar weer dat het inderdaad persoonlijk is.

Ik kom eigenlijk van een 7.1 LG Las950m soundbar, de tijd dat LG wel nog kwaliteit leverde, maar moet een smallere hebben vanwege mijn nieuwe tv kast. Ze maken tegenwoordig rommel in mijn ogen, dus een nieuwe LG in compact formaat gaat het niet worden ben ik bang. Ik wil niet achteruit gaan en eigenlijk vind ik de Sonos Beam gen 2 al minder dus zoek iets beters dan de Sonos Beam gen 2. Wat dat 'beters' dan is? Een voller geluid, betere hogere tonen, iets meer watt rms misschien? En het moet iets harder kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat er niet iets beters is op de markt dan Sonos in compact formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:53
Geen ervaring, maar misschien is de uitvoering: Sennheiser Ambeo Soundbar Mini een interessante optie om te overwegen? Zijn grotere broer is volgens mij een soundbar met goede recensies.

[ Voor 29% gewijzigd door niels132 op 15-10-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 16:32
Pak een Sonos Beam Gen 2, zet er een Sub Mini bij en klaar is Specialsta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
Ze maken tegenwoordig rommel in mijn ogen. De merken die je noemt ken ik en leveren geen goede soundbars in compact formaat in mijn optiek.
Je moet ook met je oren luisteren, wanneer je met je ogen probeert zal het allemaal 'rommel' zijn inderdaad ;)

Watts zegt helemaal niets over de geluidkwaliteit, en in de regel ook niet hoe hard/ luid iets kan. Wanneer we naar jouw andere wensen/ eisen kijken zijn deze onhaalbaar doordat de vormfactor van kleine soundbars de bottleneck vormt.

Een Samsung S6xB/ S6xD + subwoofer + rear speakers is in grote lijnen qua geluidskwaliteit vergelijkbaar met een gelijkwaardige Sonos Beam opstelling. De Beam klinkt iets breder qua soundstage echter ook meer artificial/ processed terwijl bij de Samsung setup de hoge tonen beter naar voren komen en in cinema modus het voller klinkt mede door de upfiring speaker.

De genoemde Sennheiser Ambeo Mini valt in het niets vergeleken met de Plus welke helaas te breed is. Wellicht tijd voor een nieuwe TV-meubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Specialsta Tweakers is geen boodschappenlijstje waarna andere mensen mogen raden wat je belangrijk vind en vervolgens aandragen wat jij dan moet kopen.. Er wordt meer inzet van je gevraagd en om je daarbij te helpen is er dit format wat ingevuld moet worden:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
In je TS en in je reactie mis ik wat je belangrijk vindt naast die 73 cm en bass; en ook waarom de gevonden dingen niet voldoen. Lees allereerst dit eens doeor: Jorgen in "Keuze tussen receivers" en gebruik die stappen om goede filters in de pricewatch te maken. Bedenk daarbij ook dat als je echte surround wilt horen en fijn muziek wilt luisteren dat een soundbar dan misschien niet de geschiktste optie is. Als je die formfactor graag wilt dan moet je concessies doen.

Op dit moment voldoet je topic niet aan de eisen voor aankoopadvies en derhalve sluit ik hem ook. Je kunt mij een DM sturen ter heropening waarna je de TS aanvult, of besluiten om een nieuw topic te openen, eveneens voorzien van de benodigde informatie. Je kunt mijn link en de reeds gegeven reacties gebruiken om tot een goede formulering te komen van je specifieke wensen en gerichte vragen.

Dit doen we niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat jij betere antwoorden krijgt en dat andere lezers ook iets aan jouw topic hebben..

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2024 17:43 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.