Radiator alleen warm 1 kant, aan- en afvoer verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 14:20
Sinds een paar maanden wonen we in een nieuw huis (gebouwd in 1999). Het viel mij laatst op dat de radiator in de gang niet goed warm wordt, slechts aan de rechterkant (waar de aan- en afvoer zitten).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNfRcXapSKwRN5F5r9MMgI8-raE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r99rCeRtGHKEY3Y9rti5XPCF.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vermoeden was direct dat de aan- en afvoer verkeerd aangesloten zaten, maar nadat ik met een warmtebeeld camera dit controleer, lijken de aan- en afvoer bij het onderblok toch goed te zitten? De wamere aanvoer (links) klopt volgens mij met het pijltje...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akUWtTVkNUNeSgnAiaiduQb2I5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ycWhOvqnI4ezWYLu309oqn9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-pxvyPp7CkjZPUgUPsdcJ7esH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxyZPFFm18bP3AwpM4GG6a2F.jpg?f=fotoalbum_large

Maak ik hier een denkfout, is er mogelijk iets anders mis met deze radiator? Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Don't dream your life, live your dreams!

Beste antwoord (via SilencerNL op 16-10-2024 08:39)

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:56
Heb je deze radiator al eens ontlucht?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• HikariMisako

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Met ^, het warmste stuk lijkt bovenaan te zitten, en het lijkt dat het warme water zo naar beneden stroomt.
Er bestaan trouwens 2 varianten van onderblokken, kruisend en niet kruisend...

[ Voor 27% gewijzigd door naftebakje op 15-10-2024 15:05 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:08

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Stomme vraag; maar is het een appartement met een stadsverwarming ?

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
HikariMisako schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:34:
Ik had het niet verwacht, maar er zat inderdaad nog behoorlijk wat lucht in. Nu even wachten tot de boel weer gaat verwarmen, hopelijk was zoiets simpels de oplossing!
Noob_Saibot schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:11:
Nee, gewone woning met een hybride warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 05:43
Noob_Saibot schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:11:
Nu ben ik benieuwd. Ik heb stadsverwarming. Zou dit dan uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:08

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Cave_Boy schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:56:
[...]

Nu ben ik benieuwd. Ik heb stadsverwarming. Zou dit dan uit moeten maken?
qua kosten zeker wel, omdat de warmte gemeten wordt :D ik wil weten hoe dit gekomen is, haha

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 05:43
Noob_Saibot schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:01:
[...]

qua kosten zeker wel, omdat de warmte gemeten wordt :D ik wil weten hoe dit gekomen is, haha
O zo ja dat wel. Maar ik dacht meer in de zin van CV en stadsverwarming. Bij CV en stadsverwarming is de doorvoer eigenlijk hetzelfde en de warmte afgifte ook. Het is toch niet zo dat als je stadsverwarming hebt of CV je hier op je camera een ander beeld zou krijgen? Die basis blijft volgens mij hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32
Bovenaan wordt warmer dan onder, onderblok staat een 1 op dus is voor tweepijps, dus qua aansluiting klopt het. Radiator is ook smal genoeg om aan 1 kant aan te sluiten.
Blijft over dat er lucht in zat. waar lucht zit kan geen water heen en dan loopt het gewoon direct naar beneden. Denk dat als je straks weer een foto maakt dat de radiator een stuk beter warm wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SilencerNL
Nou, ik schaam me een beetje dat ik het niet eerst zelf geprobeerd had, maar het ontluchten was inderdaad de oplossing. De radiator wordt nu weer over de gehele breedte warm. Thanks @HikariMisako !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Goed om te horen dat het toch een makkelijke oplossing was! Scheelt weer gedoe :*)
Pagina: 1