Data is excel bestand werkt niet bij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvdV!
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik ben niet heel erg thuis op het forum dus vergeef me indien ik de vraag op een verkeerde plek stel.
Mijn vraag
Ik heb 2 excel bestanden met een koppeling naar elkaar toe. voorheen kon ik 1 bestand openen en alsnog werd de data bijgewerkt van het bestand. tegenwoordig krijg ik foutmeldingen indien ik de excel met de koppeling open. zodra ik vervolgens het andere excel bestand open zet dan werkt alles netjes bij. de gehele organisatie heeft hier inmiddels last van bij een aantal excel bestanden waar anderen het wel gewoon doen qua bijwerken. Indien beide bestanden geopend zijn, alles is bijgewerkt en je sluit het bestand weer af, krijg je ook direct weer de #WAARDE! melding terug.

Relevante software en hardware die ik gebruik
We maken gebruik van Onedrive
bij instellingen --> Bijwerken van automatische koppelingen bevestigen, staat aan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben al een compleet leeg nieuw exceldocument gebruikt en hierin dezelfde data te plakken en een nieuwe koppeling gelegd, maar dit hielp helaas niet.

Hopelijk kan iemand ons helpen. alvast hartelijk dank daarvoor

Beste antwoord (via OvdV! op 15-10-2024 08:46)

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 16:51
Ik meen me te herinneren dat SOM.ALS naar een extern bestand ook niet werkt. Tenzij dat in nieuwere versies opgelost is, is dit dus normaal gedrag van Excel.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk eens goed naar wat de formule doet wanneer beide open zijn en wanneer je de 'bron' excel sheet sluit.

Als het goed is wanneer beide open zijn, zou je een =[data.xlsx]blad1!$A$1 bijvoorbeeld zien, maar sluit je die, dan zou hij veranderen naar absoluut pad, of in geval van onedrive naar een d.docs.live.net https link. Als je dan vervolgens F2 in die cel doet en weer enter, vraagt hij dan naar je credentials? Een simpele test is beide naar je lokale schijf te kopieren en dan te kijken wat de formules doen (en het bijwerken ervan).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 14-10-2024 20:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvdV!
Ik heb de bestanden naar mijn bureaublad gezet maar helaas hetzelfde resultaat

Indien ze open staan heb ik een formule zoals je omschrijft: =SOM.ALS('[Brondata Week 41.xlsx]blad'!$B:$B;B17;'[Brondata Week 41.xlsx]blad'!$F:$F)

Indien ik het bestand sluit krijg ik de bestandsnaam onderstaand te zien:
'https://nl-my.sharepoint.com/personal/NAAM/Documents/Bureaublad/[Brondata Week 41.xlsx]

Aan hetzelfde bestand zijn nog meer bronbestanden gekoppeld, deze updaten wel automatisch zonder een #WAARDE! weer te geven. Deze staan in dezelfde map als het bronbestand wat niet automatisch update

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 16:51
Ik meen me te herinneren dat SOM.ALS naar een extern bestand ook niet werkt. Tenzij dat in nieuwere versies opgelost is, is dit dus normaal gedrag van Excel.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52

Kheos

FP ProMod
En wat is de brondata? Zeker dat dat nog steeds getallen zijn en niet per ongeluk strings? Want dat kan excel natuurlijk niet optellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvdV!
Dankjewel, de som.als werkt niet naar een ander bestand.(Patrick_6369)
Dat gaan we oplossen in het bronbestand

Dank jullie wel
Pagina: 1