Tips voor warmtepomp die ver kan terugmoduleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_tw
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-04 13:15
Ik ben aan het oriënteren voor een Monoblok full electric warmtepomp. Vloeroppervlak is zo'n 37 m2 vloerverwarming. Ik ben op zoek naar een warmtepomp die ver in zijn laaglast kan moduleren. Dus liefst bv terug naar 1 KW afgifte bij bv A7-W35. Om het pendelen in het voor en najaar zo veel mogelijk te voorkomen.

Heb al eens gelezen op het forum dat @Blihi zei dat Mitsubishi en Toshiba ver terug kunnen moduleren. Heeft iemand tips welke (andere) warmtepompen dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• door
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-03 18:42
Dat zou ideaal zijn. Mijn Daikin sarara 5kw draait geregeld op 100watt met een cop van 5 komt dat neer op 500W warmte, (faktor 10,helaas dat is een airco) met een swingcompressor . Daikin maakt geen warmtepompen met een swingcompressor.
Next best lijkt een twin-rotary compressor zoals in de Toshiba (Toshiba maakt ook triple-rotary).Haier gebruikt in hun R290 ook twin-rotary. Daarna lijkt de scroll compressor (lg) het iets beter te doen dan de gewone en meest voorkomende rotary compressor. 1kw lijkt dus niet haalbaar voor een warmtepomp. De blackbird haalt als ondergrens 1,6kw geloof ik.