Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry!
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14-10-2024
Sinds mijn huidige laptop (HP PAVILION 15-CS0038NB) het stilaan begeeft (batterij kan nog maar enkele minuten mee zonder stopcontact, veel haperingen, ...), ben ik al enkele maanden op zoek naar een nieuwe laptop.

Grote probleem is dat er zóveel keuze is dat ik de bomen niet meer door het bos zie en het dan weer voor enkele weken opgeef. Tot de zoveelste batterij- en/of hapering toch weer overneemt... |:( So please advise!

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop gebruik ik enerzijds voor alledaags gebruik maar anderzijds (en meest belangrijk - 75%!) zakelijk.

In de beide gevallen gebruik ik hoofdzakelijk standaardprogramma's (Office, browser, ...) maar ik ben wel vaak in tientallen schermen tegelijk bezig en daarbij verwacht ik ook dat dit zonder "oponthoud" gaat, dus performance is belangrijk. Gaming en/of fotobewerking is niet van toepassing!

Extra: Ik stream regelmatig een film/serie (via Chromecast) en ook daar verwacht ik uiteraard geen "gedoe"

Wat is je budget?
Maximum € 1500.00

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Simpel antwoord, ja - Zowel binnen- als buitenshuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

- Ik heb goede ervaring met HP & Lenovo (werkcomputers), doch geen absolute voorkeur
- Aansluitingen die belangrijk zijn: USB-A en/of C (minstens 3); HDMI
- Numeriek toetsenbord
- Azerty-toetsenbord (met voorkeur voor ctrl-toets links én rechts)
- Degelijke batterij (minstens 6 uur, maar voorkeur dubbel)

Laptops reeds gevonden

- MSI Prestige 16 AI Evo B1MG-023BE Azerty
==> Voor MSI had ik een voorkeur maar de reviews leken niet zo bijster lovend (lawaai en toch niet zo wauw-performance)

- Lenovo ThinkBook 16 G6 IRL - 21KH000RMB Azerty
==> Niet geheel duidelijk of deze "voldoet" aan mijn gebruik?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GymRat
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-11-2024
Net iets boven het budget maar deze tikt alles aan:
https://azerty.nl/product...wolf-pro-security/7536331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:19

mrc4nl

Procrastinatie expert

Zoals ik het lees zijn het niet bijzonder intensieve taken. een gemiddelde laptop moet dit makkelijk aankunnen.
Wat dus belangrijk is, is een goede accu duur, en bouwkwaliteit, omdat je m veel verplaatst.

HP Elitebook en HP spectre zijn high end laptops met erg goede bouwkwaliteit en vaak een grotere accu dan in het consumenten segment.

uitvoering: HP Spectre x360 16-aa0005nb (Azerty toetsenbord)
83Wh accu, glanzend oled scherm
uitvoering: HP EliteBook 865 G10 (819U8EA, Azerty toetsenbord)
76Wh accu, mat lcd scherm, nummeriek toetsenbord

De elitebook zie je meer in de zakelijke markt. vaak ook te krijgen met langere garantie. De spectre is meer op consumenten gericht. Beide met 16gb ram. wat voldoende is. helaas is 32GB nog niet zo standaard blijkbaar.

ik heb zelf een spectre. bouwkwaliteit is goed. stevige behuizing, degelijk scharnier. Is al diverse keren van mn bed gevallen maar werkt nog prima. (helaas wel een klein scheurtje in het glas van het scherm, en de rechter shift is er mee opgehouden)

Thinkpad van Lenovo heb ik geen ervaring mee. is volgens mij ook een zakelijke laptop en je zou verwachten dat ie degelijk is, maar nogmaals, geen ervaring.

Lenovo heeft blijkbaar ook een nieuwe aura editie, met de nieuwe cpu van intel, zeer zuinige cpu waardoor je een erg lange accu duur hebt en past net binnen je budget https://www.lenovo.com/be...ml?bundleId=83HMCTO1WWBE1 heb je wel het nieuweste van het nieuwste.

review van de lenovo-> YouTube: The Laptop with The LONGEST Battery

[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 17-10-2024 23:43 ]

ora et labora