Sinds mijn huidige laptop (HP PAVILION 15-CS0038NB) het stilaan begeeft (batterij kan nog maar enkele minuten mee zonder stopcontact, veel haperingen, ...), ben ik al enkele maanden op zoek naar een nieuwe laptop.
Grote probleem is dat er zóveel keuze is dat ik de bomen niet meer door het bos zie en het dan weer voor enkele weken opgeef. Tot de zoveelste batterij- en/of hapering toch weer overneemt...
So please advise!
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop gebruik ik enerzijds voor alledaags gebruik maar anderzijds (en meest belangrijk - 75%!) zakelijk.
In de beide gevallen gebruik ik hoofdzakelijk standaardprogramma's (Office, browser, ...) maar ik ben wel vaak in tientallen schermen tegelijk bezig en daarbij verwacht ik ook dat dit zonder "oponthoud" gaat, dus performance is belangrijk. Gaming en/of fotobewerking is niet van toepassing!
Extra: Ik stream regelmatig een film/serie (via Chromecast) en ook daar verwacht ik uiteraard geen "gedoe"
Wat is je budget?
Maximum € 1500.00
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Simpel antwoord, ja - Zowel binnen- als buitenshuis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Ik heb goede ervaring met HP & Lenovo (werkcomputers), doch geen absolute voorkeur
- Aansluitingen die belangrijk zijn: USB-A en/of C (minstens 3); HDMI
- Numeriek toetsenbord
- Azerty-toetsenbord (met voorkeur voor ctrl-toets links én rechts)
- Degelijke batterij (minstens 6 uur, maar voorkeur dubbel)
Laptops reeds gevonden
- MSI Prestige 16 AI Evo B1MG-023BE Azerty
==> Voor MSI had ik een voorkeur maar de reviews leken niet zo bijster lovend (lawaai en toch niet zo wauw-performance)
- Lenovo ThinkBook 16 G6 IRL - 21KH000RMB Azerty
==> Niet geheel duidelijk of deze "voldoet" aan mijn gebruik?
Grote probleem is dat er zóveel keuze is dat ik de bomen niet meer door het bos zie en het dan weer voor enkele weken opgeef. Tot de zoveelste batterij- en/of hapering toch weer overneemt...

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop gebruik ik enerzijds voor alledaags gebruik maar anderzijds (en meest belangrijk - 75%!) zakelijk.
In de beide gevallen gebruik ik hoofdzakelijk standaardprogramma's (Office, browser, ...) maar ik ben wel vaak in tientallen schermen tegelijk bezig en daarbij verwacht ik ook dat dit zonder "oponthoud" gaat, dus performance is belangrijk. Gaming en/of fotobewerking is niet van toepassing!
Extra: Ik stream regelmatig een film/serie (via Chromecast) en ook daar verwacht ik uiteraard geen "gedoe"
Wat is je budget?
Maximum € 1500.00
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Simpel antwoord, ja - Zowel binnen- als buitenshuis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Ik heb goede ervaring met HP & Lenovo (werkcomputers), doch geen absolute voorkeur
- Aansluitingen die belangrijk zijn: USB-A en/of C (minstens 3); HDMI
- Numeriek toetsenbord
- Azerty-toetsenbord (met voorkeur voor ctrl-toets links én rechts)
- Degelijke batterij (minstens 6 uur, maar voorkeur dubbel)
Laptops reeds gevonden
- MSI Prestige 16 AI Evo B1MG-023BE Azerty
==> Voor MSI had ik een voorkeur maar de reviews leken niet zo bijster lovend (lawaai en toch niet zo wauw-performance)
- Lenovo ThinkBook 16 G6 IRL - 21KH000RMB Azerty
==> Niet geheel duidelijk of deze "voldoet" aan mijn gebruik?