Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, gaming en gaming. Liefst van al met een zo'n hoog mogelijk fps-cijfertje daar ik een 1440p oled 480hz scherm heb
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief de prijs van een AMD 9800X3D en 5090 in de toekomst zou ik voor een €1000 schieten +-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog 1x 3.5HDD (die eig wel weg mag indien nodig), 1x NVME SSD en 1X 2.5" SSD.
Mijn MSI 3080 Gaming X Trio blijft hier ook nog draaien tem de release van de 50 serie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Allesbehalve opslag. Verder zou alles in het nieuw gestoken worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er komt sowieso een AMD Ryzen 9800x3D hierin en hoogstwaarschijnlijk een 5090, dit om zolang mogelijk met de PC te kunnen doen zonder compromis van performance en kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is goed, het oog wil ook wat, dat zul je wel merken van wat ik momenteel gekozen heb. Mijn gedachte was = meer fans, die op een laag toerental draaien = stillere PC. Daarnaast wat opvulling voor de kast.
Ga je overklokken?
Max prestaties met lichte tweaks waar mogelijk. Maar vaakweg echt basic instellingen die niet al te ver zitten in de BIOS.
Wat verwacht je van ons?
Ik had graag een andere visie gekregen van mede-tweakers met wat de mogelijkheden zijn in dit budget. Denk maar aan andere fans, andere mobo etc.
Case was een twijfelgeval met de Corsair 6500X en de Fractal Design North XL maar het ene was heel veel duurder, het andere was niet meer leverbaar.
CPU en GPU moet hier geen rekening mee gehouden worden behalve dat dit in de toekomst dus een 9800x3D + 5080-90 worden.
Gaming, gaming en gaming. Liefst van al met een zo'n hoog mogelijk fps-cijfertje daar ik een 1440p oled 480hz scherm heb
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief de prijs van een AMD 9800X3D en 5090 in de toekomst zou ik voor een €1000 schieten +-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog 1x 3.5HDD (die eig wel weg mag indien nodig), 1x NVME SSD en 1X 2.5" SSD.
Mijn MSI 3080 Gaming X Trio blijft hier ook nog draaien tem de release van de 50 serie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Allesbehalve opslag. Verder zou alles in het nieuw gestoken worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er komt sowieso een AMD Ryzen 9800x3D hierin en hoogstwaarschijnlijk een 5090, dit om zolang mogelijk met de PC te kunnen doen zonder compromis van performance en kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is goed, het oog wil ook wat, dat zul je wel merken van wat ik momenteel gekozen heb. Mijn gedachte was = meer fans, die op een laag toerental draaien = stillere PC. Daarnaast wat opvulling voor de kast.
Ga je overklokken?
Max prestaties met lichte tweaks waar mogelijk. Maar vaakweg echt basic instellingen die niet al te ver zitten in de BIOS.
Wat verwacht je van ons?
Ik had graag een andere visie gekregen van mede-tweakers met wat de mogelijkheden zijn in dit budget. Denk maar aan andere fans, andere mobo etc.
Case was een twijfelgeval met de Corsair 6500X en de Fractal Design North XL maar het ene was heel veel duurder, het andere was niet meer leverbaar.
CPU en GPU moet hier geen rekening mee gehouden worden behalve dat dit in de toekomst dus een 9800x3D + 5080-90 worden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Light Base 900 DX Zwart | € 172,76 | € 172,76 |
| 1 | Kabels | Corsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Pro Kit Type 4 Gen 4 Wit/Zwart Wit, Zwart | € 93,85 | € 93,85 |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Zwart | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Ventilators | be quiet! Light Wings LX 140mm PWM, Single Pack, Zwart, 140mm | € 17,18 | € 17,18 |
| 1 | Ventilators | be quiet! Light Wings LX 140mm PWM, Triple Pack, Zwart, 140mm | € 44,64 | € 44,64 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000x (2024) | € 188,60 | € 188,60 |
| Totaal | € 937,83 | |||