Ik wil een luchtontvochtiger kopen, aangezien onze luchtvochtigheid vaak > 60 % is en wij al last van schimmel krijgen in huis. Nu hebben wij een woonkamer van ongeveer 60 m2 en een aparte aangrenzende keuken van 16 m2. Deze keuken kun je bereiken via een kleine schuifdeur. Over het algemeen staat deze schuifdeur redelijk vaak open. Nu heb ik een luchtontvochtiger gevonden voor 90 m2, maar deze is best prijzig. Nu is het ook mogelijk om voor hetzelfde geld twee luchtontvochtiger te kopen, eentje van 70m2 en eentje van rond de 40m2. Ik heb een bedrijf benaderd en ze gaven aan dat de luchtontvochtiger wel overcapaciteit moet hebben.
Het huis heeft nu muurisolatie en vloerisolatie, maar nog (zwaar) verouderd glas.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een luchtontvochtiger in de keuken te plaatsen (schuifdeur open) en eentje in de woonkamer, of (zoals op google staat) kan zoiets elkaar tegenwerken? Wie heeft hierin ervaring?
Het huis heeft nu muurisolatie en vloerisolatie, maar nog (zwaar) verouderd glas.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een luchtontvochtiger in de keuken te plaatsen (schuifdeur open) en eentje in de woonkamer, of (zoals op google staat) kan zoiets elkaar tegenwerken? Wie heeft hierin ervaring?