Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nou, laat ik beginnen met mijn game-pc uit 2021. Ik heb destijds bij Azerty een aardig leuke machine gekocht, maandenlang MSFS gespeeld en vorig jaar de hele set weggegeven aan de zoon van een vriend van me. Hij had de traagste pc van de klas en zijn ouders hadden een budget van 500 euro voor een 'game pc'. Aangezien die van mij al meer dan een jaar uit stond, was de keuze niet zo moeilijk.
Die set bestond uit de volgende onderdelen en qua specs wil ik nu ongeveer hetzelfde.
/f/image/wOKDFZ41Gwea4AmGfhBfLlYU.png?f=fotoalbum_large)
Een paar maanden geleden begon het toch weer te kriebelen en heb ik een Logitech Heavy Equipment bundle gekocht voor Farm Simulator en dat stuurtje werkt ook prima in ETS2. Maar aangezien ik helemaal geen Windows systeem in huis heb (ETS2 gaat nu via Steam op een MacBook Pro 16"), maar de beleving van zo'n 49" widescreen heb ik toen enorm van genoten. Dus tijd voor een nieuwe set.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal leeg bureau.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MSFS en ETS2 moeten zonder krimp gewoon op de allerhoogste resolutie draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd wel fan geweest van Asus
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen rare verlichting, ruitjes, etc. Gewoon strak en geen kinderfeest. Ik heb nu gekozen voor 1x 1TB en 1x 2TB. Reden is dat ik Windows en Steam op de 1TB ssd wil hebben en de 2TB wil gebruiken voor de muziek/film collectie in combinatie met Plex. Nu draait hiervoor een Synology RS1219+ Rack 'NAS' en die wil ik binnenkort uitschakelen. Geen idee of dit een handige keuze is, maar voor een herinstallatie is het wat praktischer denk ik.
Ik zag in de BBG dat de Lexar NM790 goed uit de test kwamen, kan ik zonder twijfel deze verkiezen boven bijv. de Samsung 980 Pro?
Ga je overklokken?
Nee, moet gewoon out-of-the-box rete snel en stabiel zijn
Wat verwacht je van ons?[i]
Even een laatste check of de componenten bij elkaar passen. Heb in mijn leven honderden pc's gebouwd, maar dat is inmiddels ruim 20 jaar geleden toen we nog onder de indruk waren van een 160GB harddisk
Dank voor jullie reacties!
Nou, laat ik beginnen met mijn game-pc uit 2021. Ik heb destijds bij Azerty een aardig leuke machine gekocht, maandenlang MSFS gespeeld en vorig jaar de hele set weggegeven aan de zoon van een vriend van me. Hij had de traagste pc van de klas en zijn ouders hadden een budget van 500 euro voor een 'game pc'. Aangezien die van mij al meer dan een jaar uit stond, was de keuze niet zo moeilijk.
Die set bestond uit de volgende onderdelen en qua specs wil ik nu ongeveer hetzelfde.
/f/image/wOKDFZ41Gwea4AmGfhBfLlYU.png?f=fotoalbum_large)
Een paar maanden geleden begon het toch weer te kriebelen en heb ik een Logitech Heavy Equipment bundle gekocht voor Farm Simulator en dat stuurtje werkt ook prima in ETS2. Maar aangezien ik helemaal geen Windows systeem in huis heb (ETS2 gaat nu via Steam op een MacBook Pro 16"), maar de beleving van zo'n 49" widescreen heb ik toen enorm van genoten. Dus tijd voor een nieuwe set.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal leeg bureau.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MSFS en ETS2 moeten zonder krimp gewoon op de allerhoogste resolutie draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd wel fan geweest van Asus
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen rare verlichting, ruitjes, etc. Gewoon strak en geen kinderfeest. Ik heb nu gekozen voor 1x 1TB en 1x 2TB. Reden is dat ik Windows en Steam op de 1TB ssd wil hebben en de 2TB wil gebruiken voor de muziek/film collectie in combinatie met Plex. Nu draait hiervoor een Synology RS1219+ Rack 'NAS' en die wil ik binnenkort uitschakelen. Geen idee of dit een handige keuze is, maar voor een herinstallatie is het wat praktischer denk ik.
Ik zag in de BBG dat de Lexar NM790 goed uit de test kwamen, kan ik zonder twijfel deze verkiezen boven bijv. de Samsung 980 Pro?
Ga je overklokken?
Nee, moet gewoon out-of-the-box rete snel en stabiel zijn
Wat verwacht je van ons?[i]
Even een laatste check of de componenten bij elkaar passen. Heb in mijn leven honderden pc's gebouwd, maar dat is inmiddels ruim 20 jaar geleden toen we nog onder de indruk waren van een 160GB harddisk
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X3D Boxed | € 599,90 | € 599,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 79,48 | € 79,48 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 175,05 | € 175,05 |
1 | Videokaarten | ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition | € 1.149,- | € 1.149,- |
2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 105,95 | € 211,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 75,95 | € 75,95 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 76,77 | € 76,77 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Monitors | Gigabyte Aorus CO49DQ | € 899,- | € 899,- |
1 | Toetsenborden | ASUS TUF Gaming Combo K1&M3 Mark/Gen II (Qwerty US) | € 84,95 | € 84,95 |
Totaal | € 3.596,80 |
Dank voor jullie reacties!