Ik heb een vraag over mijn oude Quinta 28C. (16 jaar oud)
Deze verbruikt opeens veel meer gas dan gewoonlijk in de vakantie. (augustus-september)
Alleen voor warmwater, niemand thuis!
Normaliter gebruikt de ketel 1,5 m3 in 14 dagen vakantie, nu zelfs 4 m3 in 3-4 dagen.
Onderstaande parameter was al aangepast in de CV ketel.
Parameter O in uw Quinta 28C is de opwarm-interval van het buffervat. Deze staat standaard op 2 uur en is gewijzigd in 1x per 10 uur.
Waar zou hoogstwaarschijnlijk het probleem kunnen zitten, ik ben zelf elektrotechnicus.
(eigenlijk stelt zo'n ketel niks voor qua regeling/elektrotechnisch)
Ik schakel de warmwatervoorziening op de ketel nu maar steeds handmatig uit als ik deze niet gebruik.
Handig is dat niet....
De NTC temperatuur sensoren geven 11 kohm aan bij circa 25-30 graden, lijkt mij wel goed.
(S44698 Temperatuursensor Elmwood NTC 12K/007)
Of is het mogelijk de branderbesturingt waar deze NTC sensoren op aangesloten zijn?
Is een eenvoudige controle hiervan mogelijk?
Het onderhoud doe ik altijd zelf, zou een vervuilde warmtewisselaar dit ook kunnen veroorzaken?
Dank voor de reacties, adviezen, die zouden mij welkom zijn!
Deze verbruikt opeens veel meer gas dan gewoonlijk in de vakantie. (augustus-september)
Alleen voor warmwater, niemand thuis!
Normaliter gebruikt de ketel 1,5 m3 in 14 dagen vakantie, nu zelfs 4 m3 in 3-4 dagen.
Onderstaande parameter was al aangepast in de CV ketel.
Parameter O in uw Quinta 28C is de opwarm-interval van het buffervat. Deze staat standaard op 2 uur en is gewijzigd in 1x per 10 uur.
Waar zou hoogstwaarschijnlijk het probleem kunnen zitten, ik ben zelf elektrotechnicus.
(eigenlijk stelt zo'n ketel niks voor qua regeling/elektrotechnisch)
Ik schakel de warmwatervoorziening op de ketel nu maar steeds handmatig uit als ik deze niet gebruik.
Handig is dat niet....

De NTC temperatuur sensoren geven 11 kohm aan bij circa 25-30 graden, lijkt mij wel goed.
(S44698 Temperatuursensor Elmwood NTC 12K/007)
Of is het mogelijk de branderbesturingt waar deze NTC sensoren op aangesloten zijn?
Is een eenvoudige controle hiervan mogelijk?
Het onderhoud doe ik altijd zelf, zou een vervuilde warmtewisselaar dit ook kunnen veroorzaken?
'k Heb Remeha hierover ook al benaderd maar die willen alleen via een installateur werken....echt waardeloos.
Dank voor de reacties, adviezen, die zouden mij welkom zijn!