Kleine computer voor IP-camera (Raspberry Pi alternatief?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkaktas
  • Registratie: Juni 2020
  • Niet online
Ik wil mijn camerabeelden op een beeldscherm bekijken.

Ik ben op zoek naar een draagbare beeldscherm met vesa mount. Zo goedkoop mogelijk. Ik heb hier nog niet naar gekeken, maar als iemand iets weet (van AliExpress ofsow), hoor ik het graag. Het zal enkel gebruikt worden om camerabeelden te bekijken. 4k camera's heb ik (4 stuks op het moment, later misschien uitbreiding).

Maar belangrijker is om hier een kleine computer aan te monteren, zodat ik überhaupt beeld heb. Ik dacht aan een Raspberry Pi, maar die dingen zijn ook niet meer goedkoop zoals vroeger. Ik zoek hiervoor dus een alternatief. Ik dacht zelf aan Orange pi, maar heb er niet veel van gehoord nog. Alle andere opties zijn ook welkom.

Ik wil het liefst geen tablet, omdat die met updates zitten. Dus na een paar jaar mag je die ook weggooien. Met een kleine computer lijkt mij dat minder het geval.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkaktas
  • Niet online
Niemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt ook een 2e hands oude raspberry pi kunnen halen, maar deze opmekring verbaast me:
Ik wil het liefst geen tablet, omdat die met updates zitten. Dus na een paar jaar mag je die ook weggooien.
Een tablet blijft wel gewoon werken hoor, zelfs als er geen updates komen. Misschien moet je oppassen met rechtstreeks aan internet hangen over een paar jaar, maar zo'n vaart zal dat ook niet lopen. Ik heb hier tablets liggen die nog exact doen wat ze 10 jaar geleden ook konden.

Gewoon goedkope android tablet halen, VLC er op zetten en klaar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkaktas
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:24:
Je kunt ook een 2e hands oude raspberry pi kunnen halen, maar deze opmekring verbaast me:

[...]

Een tablet blijft wel gewoon werken hoor, zelfs als er geen updates komen. Misschien moet je oppassen met rechtstreeks aan internet hangen over een paar jaar, maar zo'n vaart zal dat ook niet lopen. Ik heb hier tablets liggen die nog exact doen wat ze 10 jaar geleden ook konden.

Gewoon goedkope android tablet halen, VLC er op zetten en klaar.
Ja 2e hands is mijn laatste optie. Heb het liever nieuw, omdat je niet weet of die verbrandt is oid. En aangezien ze goedkoop zijn, heb ik er wel wat over voor een nieuwe. Maar liefst onder de €50 ofsow.

Een tablet blijft uiteraard werken, maar je mist na een x aantal jaar updates. Daarnaast zijn de 2k of 4k tablets best duur. En zo niet, zit je met veiligheidsupdates. Wil geen netwerk daar aan hangen. Daarom liever een 'pc'.