Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Vraag
Alle reacties
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je zou ook even langs de ambassade kunnen gaan om dit na te vragen.
Ik denk niet dat een ambassade alhier kan aangeven hoe een douanebeambte ter plaatse oordeelt over een identiteitsbewijs.Baijson schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:13:
https://www.rijksoverheid...f-identiteitskaart-geldig
Je zou ook even langs de ambassade kunnen gaan om dit na te vragen.
De vertegenwoordiger kan echter wel aangeven wat de regels zijn. dit is wat TS wil weten.CH4OS schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:17:
[...]
Ik denk niet dat een ambassade alhier kan aangeven hoe een douanebeambte ter plaatse oordeelt over een identiteitsbewijs.
Hoe een duane bemabte zijn controle doet, en hoe streng hij hierin is, is koffiedik kijken. daar kan niemand een duidelijk antwoord op geven. (op de beambte na, uiteraard.)
[ Voor 3% gewijzigd door Baijson op 14-10-2024 12:21 ]
Hoesje is zeker aan te raden.CyBeR schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:11:
Hoe streng ze zijn op het uiterlijk kan ik je niet vertellen maar als jouw paspoort zo hard slijt zou ik je aanraden om een paspoorthoesje te gebruiken.
Op Ali staan ze voor bijna niks.
Ik vraag mij toch altijd af hoe mensen met hun paspoort omgaan. Het is niet een document dat je mee moet dragen de hele dag in je broekzak. In een stevig hoesje en bij voorkeur ook in een afgesloten plastic zakje om het te beschermen tegen vocht etc.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Het feit dat je het vraagt betekend eigenlijk ook al dat JIJ het al teveel vindt.
Dus zou me er niet druk over maken
Ik zou me er wel druk om maken, want een beambte kijkt hier wel degelijk naar, ze kijken natuurlijk naar nog veel meer dingen om de echtheid te checken, maar een versleten voorkant, kan al zorgen voor een rode vlag. Tevens weet je niet of de chip binnen ook beschadigd is.Evianon schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:40:
Bij mij is al het goud al jaren verdwenen van de voorkant (dus buiten helemaal blank, binnenkant nog in perfecte staat) en nog nooit een opmerking over gehad (in >100 keer de grens over). Ook in Zuid-Korea en Japan niet.
Dus zou me er niet druk over maken
Het is niet handig om hierop te gokken dat het wel goed komt
Je kan hier even kijken: https://www.rijksoverheid...f-identiteitskaart-geldig
De link naar de pagina over de echtheidskenmerken geeft een lijstje van zaken die belangrijk zijn. Daar zit de buitenkant niet bij. Zolang er met de binnenkant niets aan de hand is en de chip nog gewoon leesbaar is zou ik me geen zorgen maken. Als er pagina's los zitten of het stiksel beschadigd is dan is het een ander verhaal, dat zou gezien kunnen worden als een teken dat er met je paspoort gerommeld is. Let wel op de geldigheid, zoals aangegeven kan het nuttig zijn om te zorgen dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is na datum van vertrek.
En: wees een beetje zuinig op je paspoort voortaan!
Kan niet stoppen met ontploffen!
Klopt inderdaad dat ik zuiniger met mijn paspoort om had moeten gaan, echter de binnenkant heeft geen enkel probleem, is gewoon keurig zonder scheuren, vuil oid. Het is puur de buitenkant waar de gouden belettering is gaan vervagen.
Ik heb er vorig jaar nog mee naar Engeland en de Malediven mee gevlogen zonder problemen. Ik weet echter niet hoe streng en kieskeurig ze zijn om de buitenkant in Japan en Zuid-Korea. De chip heeft overigens geen problemen, vanochtend nog laten checken bij de ambassade toen ik daar voor iets anders moest zijn
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Het is puur welke beambte je tegen komt. Als je er eentje hebt die het verdacht vind en je aan de kant zet ben je zo een paar uur verder. Maar meestal kijken ze vooral naar de binnenkant.batumulia schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:17:
Dank jullie wel allemaal!
Klopt inderdaad dat ik zuiniger met mijn paspoort om had moeten gaan, echter de binnenkant heeft geen enkel probleem, is gewoon keurig zonder scheuren, vuil oid. Het is puur de buitenkant waar de gouden belettering is gaan vervagen.
Ik heb er vorig jaar nog mee naar Engeland en de Malediven mee gevlogen zonder problemen. Ik weet echter niet hoe streng en kieskeurig ze zijn om de buitenkant in Japan en Zuid-Korea. De chip heeft overigens geen problemen, vanochtend nog laten checken bij de ambassade toen ik daar voor iets anders moest zijn
Ik zou dus even bedenken hoe slecht ie er uit ziet en of je het het risico waard vind, maar aangezien je het hier op het forum komt vragen verwacht ik dat je er zelf je twijfels over hebt. En dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en een nieuwe aanvragen welke je dan wel gelijk voorziet van een hoesje.
[removed]
Uiteraard, maar als ik niet onnodig 150 euro hoef uit te geven omdat er bekend is dat ze om de buitenkant van het paspoort geen zak geven, dan doe ik dat natuurlijk nietGadgeteer schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:40:
Je gaat naar Zuid-Korea en Japan. Een reis die het nodige kost. Dan ga je toch niet moeilijk doen over die paar euro voor een nieuw paspoort? Je kan natuurlijk het risico nemen maar als je zelf nu al bang bent dat het een probleem zou kunnen worden dan kun je voor je eigen gemoedstoestand toch beter het zekere voor het onzekere nemen. Zo heb je de rest van de tijd voor je vertrek ook geen stress meer hierom.
Ik reis zelf veel (wekelijks) en heb altijd 2 paspoorten bij me. Ook bij mij vervaagt de gouden opdruk maar in geen enkel land tot op heden problemen gehad. Ook niet in Singapore (streng immigratiebeleid), Indonesië en Malesië. USA was ook geen probleem en de meeste afrikaanse landen zijn slechts geïnteresseerd in hun eigen visum (dat je moet kopen en dus geld in het laatje brengt).redwing schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:22:
[...]
Het is puur welke beambte je tegen komt. Als je er eentje hebt die het verdacht vind en je aan de kant zet ben je zo een paar uur verder. Maar meestal kijken ze vooral naar de binnenkant.
Ik zou dus even bedenken hoe slecht ie er uit ziet en of je het het risico waard vind, maar aangezien je het hier op het forum komt vragen verwacht ik dat je er zelf je twijfels over hebt. En dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en een nieuwe aanvragen welke je dan wel gelijk voorziet van een hoesje.
Onnodig teruggestuurd worden kost natuurlijk veel meer dan het onzekere voor het zekere nemenbatumulia schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:09:
[...]
Uiteraard, maar als ik niet onnodig 150 euro hoef uit te geven omdat er bekend is dat ze om de buitenkant van het paspoort geen zak geven, dan doe ik dat natuurlijk niet
En zo heb ik in Amerika een keer gehad dat ze een krasje verdacht vonden en het een half uur duurde voor ze me door lieten. Voor mij is het iig heel simpel, als ik er over ga denken om een topic op tweakers te openen zou ik alleen voor mijn gemoedstoestand al een nieuwe halen.benthouse schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:13:
[...]
Ik reis zelf veel (wekelijks) en heb altijd 2 paspoorten bij me. Ook bij mij vervaagt de gouden opdruk maar in geen enkel land tot op heden problemen gehad. Ook niet in Singapore (streng immigratiebeleid), Indonesië en Malesië. USA was ook geen probleem en de meeste afrikaanse landen zijn slechts geïnteresseerd in hun eigen visum (dat je moet kopen en dus geld in het laatje brengt).
[removed]
Het eerste wat een beambte doet, is je paspoort openslaan bij de pagina met je pasfoto. Doorgaans besteden ze geen enkele tijd met kijken naar de buitenkant.
<knip> Op Tweakers houden we het vriendelijk.sebastiaan89 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:26:
@ iedereen hier die een paspoorthoesje gebruikt, haal je het paspoort hier dan ook uit als je het aan een beambte overhandigd?
[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 14-10-2024 22:15 ]
Best wel, heb al keer gehad dat ik het hoesje en al gaf en dat ze per ongeluk enkel mijn paspoort terug gaf. Ze had het snel zelf gezien maar een onoplettend moment en je kan een nieuwe kopen.sebastiaan89 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:26:
@ iedereen hier die een paspoorthoesje gebruikt, haal je het paspoort hier dan ook uit als je het aan een beambte overhandigd?
Sinds wanneer kost een paspoort 150 euro btw?
Daar heb je er bijna 2 voor, zoals ik
[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 14-10-2024 17:07 ]
Heb nooit het nut van dat ding begrepen, het geeft alleen maar een extra handeling. Mijn paspoort zit altijd of in m'n broek of in m'n jaszak en heeft nog geen krasje. Geen idee hoe mensen die dingen zo beschadigd krijgen dat ze vervangen moeten worden...sebastiaan89 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:26:
I have stability. The ability to stab.
Als je er eentje buiten Nederland moet aanvragen dan kost het inderdaad zo veel:FreakNL schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:07:
Vaak moet hij er ook uit als je door zo’n geautomatiseerd poortje gaat.
Sinds wanneer kost een paspoort 150 euro btw?
Daar heb je er bijna 2 voor, zoals ik
https://www.rijksoverheid...rt-en-id-kaart-buitenland
En dan mag je met een beetje pech ook een maand wachten tot je er een hebt.
Als je het niet zelf al doet, doen ze het voor je. 100% success rate hier wat dat betreft.sebastiaan89 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:26:
Mijne zit alleen met de achterkaft in het hoesje zodat 'ie er makkelijk uit kan.
Geldt overigens alleen voor de immigratie-beambten. De rest laat 'm zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 14-10-2024 17:38 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Die halen ze vaak zelf uit, vooral bij thuiskomst in Nederland vaak meegemaakt.sebastiaan89 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:26:
Dat gezegd hebbende: vergeleken met een reis naar Zuid-Korea en Japan is de kosten van een paspoort toch totaal niet relevant? Dat is nog niet eens een afrondfoutje op de rest van de reiskosten.
Oeps, dat was al benoemd.
[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 14-10-2024 19:31 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik weet iig wel dat ze in Z-Korea niet bekend staan om de strenge controle. Zoals ik hierboven al zei zou ik je paspoort wel vervangen, maar dan meer voor je eigen gemoedstoestand dan dat ik problemen verwacht. En 150 euro kost het niet, momenteel is het 85 euro (aangezien ik aanneem dat het geen spoedaanvraag zal wordenbatumulia schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:09:
[...]
Uiteraard, maar als ik niet onnodig 150 euro hoef uit te geven omdat er bekend is dat ze om de buitenkant van het paspoort geen zak geven, dan doe ik dat natuurlijk niet
Maar Z-Korea is wel een mooi land om heen te gaan! Ik heb er zelf gewoond en ook buiten Seoul zijn er heel veel mooie plekken (Jeju b.v.)
[removed]
Ja, Jeju is oa 1 van de plekken die we bezoeken, ook Busan. Heb er veel moois over gehoord.redwing schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:48:
[...]
Ik weet iig wel dat ze in Z-Korea niet bekend staan om de strenge controle. Zoals ik hierboven al zei zou ik je paspoort wel vervangen, maar dan meer voor je eigen gemoedstoestand dan dat ik problemen verwacht. En 150 euro kost het niet, momenteel is het 85 euro (aangezien ik aanneem dat het geen spoedaanvraag zal worden)
Maar Z-Korea is wel een mooi land om heen te gaan! Ik heb er zelf gewoond en ook buiten Seoul zijn er heel veel mooie plekken (Jeju b.v.)
Ik woon in het buitenland, dus val helaas buiten de boot met de gemeenteprijzen
Bij de ambassade ben ik 150 euro kwijt voor een nieuwe paspoort.
Bedankt iedereen voor de input! Ik heb nog even te gaan voordat we vertrekken dus zal begin volgend jaar voor de zekerheid een nieuwe aanvragen om (mogelijke) problemen te voorkomen
Maargoed, dat zijn mijn ervaringen... Zegt niks over of ze er bij jou wel/niet naar zullen kijken...
Ze lezen de chip uit op plastic pagina met je pasfoto en als alles in orde is, plakken ze op één van de pagina's een mooie sticker met de Mount Fuji met daarop geprint het punt van entry en wanneer je het land weer verlaten moet hebben. Geen haan die er naar kraait om te kijken of alle gouden lettertjes op de voorkant nog intact zijn.
Als de chip het niet meer doet, kom je daar natuurlijk al eerder achter omdat je op Schiphol ook door de poortjes moet bij de KMAR en die poortjes je chip scannen.
Uiteraard heb ik daar begrip voor. Ik redeneer misschien teveel vanuit mezelf. Ik zie hier zoveel verschillende reacties, dat ik het risico niet zou durven nemen.batumulia schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:09:
[...]
Gewoon zorgen dat je documenten op orde zijn. Als jij je af moet vragen of deze nog wel herkenbaar genoeg is als geldig Nederlands paspoort zou ik écht niet gaan riskeren dat je een (veel duurder) noodpaspoort nodig hebt op het laatste moment.
Dit dus, die kosten zijn peanuts ivm de vakantie.Oon schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:33:
Volgend jaar maart.. dan kun je toch gewoon even een nieuwe aanvragen? Ze zijn niet gratis, maar t.o.v. een vakantie naar Zuid-Korea én Japan is het niks.
Gewoon zorgen dat je documenten op orde zijn. Als jij je af moet vragen of deze nog wel herkenbaar genoeg is als geldig Nederlands paspoort zou ik écht niet gaan riskeren dat je een (veel duurder) noodpaspoort nodig hebt op het laatste moment.
Snap ik compleet, ik geef echter nergens aan dat ik denk dat hij onherkenbaar is. De gouden belettering is aan het vervagen en vroeg me af of dat een probleem is bij de Zuid-Koreaanse en Japanse grenscontrole. Ik weet dat het bij andere landen geen probleem is waar ik de afgelopen jaren ben geweest, echter ben al een lange tijd niet naar Azië geweestOon schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:33:
Volgend jaar maart.. dan kun je toch gewoon even een nieuwe aanvragen? Ze zijn niet gratis, maar t.o.v. een vakantie naar Zuid-Korea én Japan is het niks.
Nou, even met wat schuurpapier over de binnenkant gaan en kijken of je gratisch een nieuwe kan krijgen ...
Niet geschoten altijd mis .
Euhhh, in Singapore scan je zelf alleen de binnenkant van je paspoort. Komt geen ambtenaar bij kijken.benthouse schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:13:
[...]
Ik reis zelf veel (wekelijks) en heb altijd 2 paspoorten bij me. Ook bij mij vervaagt de gouden opdruk maar in geen enkel land tot op heden problemen gehad. Ook niet in Singapore (streng immigratiebeleid), Indonesië en Malesië. USA was ook geen probleem en de meeste afrikaanse landen zijn slechts geïnteresseerd in hun eigen visum (dat je moet kopen en dus geld in het laatje brengt).
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zolang ze maar niet naar je straatnaam vragen:desmond schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:38:
Echt onzin om 150 euro uit te geven voor niks. Gebruiksporen aan de buitenkant van je paspoort verhogen eerder je street cred bij de douane. De rode buitenkant is ter bescherming en zolang de binnenzijde niet is aangetast is er niks aan de hand.
[ Voor 10% gewijzigd door Ruzor op 17-10-2024 19:03 ]
Door het topic te lezen en dus te weten dat TS vanuit het buitenland de aanvraag doet.Arrne schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:28:
Hoe komt iedereen hier trouwens bij die 150 euro? Zelfs met een spoedaanvraag (die niet nodig is in dit geval) kom je daar nog niet aan in de meeste gemeenten volgens mij.