Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTwok
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo,

Ik laat mijn gasleiding er binnenkort uithalen omdat mijn hele installatie nu elektrisch is.

alleen wil ik graag de mantelbuis om de gasleiding behouden:
hier wil ik graag een stroom kabel door naar buiten trekken voor mijn laadpaal.
ik heb géén kruipruimte, het is hierdoor erg lastig om naar 'buiten' te komen met een kabel.

Vraag:
nu is mijn vraag, is de mantelbuis om de gasleiding mijn eigendom en mag de
netbeheerder (Coteq) deze helemaal niet verwijderen? heb ik dit niet bij het kopen van mijn
huis erbij gekocht?
mogen zij dan niet alléén de leiding weghalen (en de meter uiteraard)?
Worden huizen niet met een schutbuis opgeleverd (huis uit 2003) zodat de netbeheerder
hier een gasleiding door kunnen trekken?

Reden:
ik heb hen gemaild en zij claimen dat de mantelbuis ook weggehaald moet worden vawege 'redenen'

gr,

T

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:57
Tja die redenen zijn wellicht een beetje vaag. Ik volg hier dit soort een beetje en het wordt nog wel eens op verschillende manieren opgelost. Maar in hoeverre is het erg dat de mantelbuis weg gaat. Want als die eruit gaat, kun je op dat moment ook een nieuwe plaatsen lijkt mij. Ook al is het absoluut omslachtig om hem te verwijderen en opnieuw te plaatsen, maar het lijkt me geen probleem om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTwok
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-11-2024
Dank voor je snelle antwoord, ik houd denk een buisje achter de hand :D
zo'n flexibel ding die toch stevig zijn:
https://www.irrigationwat...xible_irrigation_pipe.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 22:04

DIY

Een mantelbuis kan/moet blijven zitten. Hij zit vaak ook in de meterkastvloerplaat en is hierdoor moeilijk te verwijderen zonder schade. Als er nu een koperen of tyleen gasleiding doorheen loopt zullen ze die knippen en eruit trekken. Het is wel handig om de nieuwe kabel klaar te heben liggen, zodat je hem er gelijk in kan steken, voordat ze het gat buiten dichtgooien. Als dat niet kan buiten de mantelbuis afdoppen of een lap erin steken om vol lopen met zand te voorkomen.

Kan me niet voorstellen waarom ze de mantelbuis zouden willen weghalen. Waarschijnlijk hebben ze je niet goed begrepen en dachten ze dat je de gasleiding zelf bedoelde. ik zou gewoon even met de aannemer afstemmen als die aan de slag gaat ipv met het kantoorpersoneel. De man met de schep zit niet te wachten op het verwijderen van een mantelbuis als daar geen noodzaak voor is.

[ Voor 14% gewijzigd door DIY op 14-10-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36

paQ

Ze hebben hier in wezen ook de (koperen) leiding tot de meter laten zitten.
Toen ik opmerkte dat ik niet zo'n zin had een nieuw reciprozaagje te halen en met het koper naar de ijzerboer te rijden om vervolgens de kosten van mijn zaagje terug te krijgen, hebben ze die ook meegenomen :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.