[delphi] radiobuttons

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
"By default, all radio buttons that are directly contained in the same windowed control container, such as a TRadioGroup or TPanel, are grouped."

(bron: delphi help)

Is een Bevel dan geen "windowed control container"? Ik had dat eerst goed werken, ga ff wat beveiligingen aanbrengen in de source, en opeens kan ik nog waar 1 radiobutton in 2 bevels selecteren... :?

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:03

Knutselsmurf

LED's make things better

Nee. Een bevel is slechts een versierseltje op je form. Je zult een panel moeten gebruiken om je radiobuttons te groeperen.

- This line is intentionally left blank -

• banaan-X
  • Niet online
Nog ff een heel ander vraagje:
Kun je ook het standaardfont wijzigen? Bijvoorbeeld in grootte 11. Ik moet nu telkens bij een Label de Font weer instellen...

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:03

Knutselsmurf

LED's make things better

Als je van het form het font verandert, nemen alle componenten op het form standaard dat font aan.

- This line is intentionally left blank -

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

eventueel meerdere componenten selecteren werkt ook.
BTW. Vaak is het laten staan op de originele grootte een bijzonder goede oplossing. De windows-standaard voldoet in de meeste gevallen zeer goed...

Localhost, sweet localhost

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 00:12 schreef kvdveer het volgende:
eventueel meerdere componenten selecteren werkt ook.
BTW. Vaak is het laten staan op de originele grootte een bijzonder goede oplossing. De windows-standaard voldoet in de meeste gevallen zeer goed...
Nou..., ik vind 8 toch echt wat klein hoor. Meerdere componenten selecteren deed ik nu ook, maar 1 keer in form1.font instellen is toch makkelijker :)
Pagina: 1