Welke slimme stekker / schakelaar voor buiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Goedemorgen,

Met december in aantocht ( nog een beetje ver weg, maar liever goed voorbereid ) willen we graag straks onder andere de kerstversiering voor buiten aansluiten. We hebben buiten stopcontacten die natuurlijk werken. Graag zouden we op een app een timer inschakelen zodat de verlichting automatisch aan en uit gaat.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel slimme stekkers, maar met verschillende reviews. Nu ben ik benieuwd welke jullie hebben.

Nu had ik deze op het oog:

https://www.bol.com/nl/nl...ctCardItem_0.ProductImage

Maar ook hier weer defecten en signaal verlies bij sommige reviews.

Eisen:

Moeten buiten kunnen
Met een app bedienbaar
" Goed" bereik.

Extra info: Onze modem hangt in de meterkast ( Ziggo). De afstand naar het buiten stopcontact is een meter of 15-20.
Wij hebben al een philips hue bridge hangen in combinatie met wat philips hue lampen.

[ Voor 10% gewijzigd door Agent47 op 14-10-2024 12:04 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
https://shop.action.com/n...lsc-smart-connect-stekker

Deze (ook per stuk in de Action zelf te koop) bevalt me heel goed. Zo in te stellen dat aangaat bij zonsondergang en uit bij zonsopkomst. En alle andere mogelijkheden daartussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

hemiparo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:12:

Deze (ook per stuk in de Action zelf te koop) bevalt me heel goed. Zo in te stellen dat aangaat bij zonsondergang en uit bij zonsopkomst. En alle andere mogelijkheden daartussen.
Die kan niet buiten. De meeste Tuya-shit wil je sowieso niet buiten hebben.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:45
Ik heb even geen advies voor de stekker, maar let op dat je voor de meesten toch wel een redelijk sterk wifi signaal moet hebben.
Mijn telefoon heeft prima ontvangst door de hele tuin, maar de slimme stekkers moeten redelijk in de buurt van het huis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Die kan niet buiten. De meeste Tuya-shit wil je sowieso niet buiten hebben.
Hang hier al paar jaar buiten zonder problemen hoor, wel onder een klepje van het stopcontact. En waarom geen Tuya shit buiten (wel binnen?). Overigens is er ook een buitenstekker. Maar ook geen idee van wensen/budget/eisen van TS natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
hemiparo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:12:

Op de site kan ik niet zien of deze (spat)water dicht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:36
Wij hebben de voorloper van:
Klikaanklikuit Smart Bridge - Internet Control Station (ICS-2000)
Inclusief een aantal: Stekker dimmer ontvangers https://klikaanklikuit.nl...ten-100-watt-led-agc-200/

Dik tevreden mee en goed (eenmalig) in te stellen met een app.
Inclusief dat de lampen aangaan wanneer de zon ondergaat e.d.

Ook hebben we een afstandsbediening voor handmatig in en uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:40
Je kunt het ook aan de andere kant slim maken. Zelf heb ik een aantal buitenstopcontacten met een Shelly Dimmer 2 en een Shelly 1PM Gen3 aangesloten. Zo zit de WiFi ontvanger dichter bij je router en lekker warm in je huis in plaats van buiten in weer en wind. Je dient dan wel een beetje aan electra te kunnen sleutelen, en liever geen zware apparatuur op de stopcontacten die je geautomatiseerd hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Pyramiden op 14-10-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Pyramiden schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:56:
Je kunt het ook aan de andere kant slim maken. Zelf heb ik een aantal buitenstopcontacten met een Shelly Dimmer 2 en een Shelly 1PM Gen3 aangesloten. Zo zit de WiFi ontvanger dichter bij je router en lekker warm in je huis in plaats van buiten in weer en wind. Je dient dan wel een beetje aan electra te kunnen sleutelen, en liever geen zware apparatuur op de stopcontacten die je geautomatiseerd hebt.
Bedankt voor de tip maar zo handig ben ik niet, haha! Zoek graag iets “ plug and play”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Agent47 tijdschakelaar heb ik hiervoor geïnstalleerd: https://www.shoppartners....door-outdoor-24-uurs.html

[ Voor 57% gewijzigd door Falcon op 14-10-2024 19:55 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Binnenkort komt deze ook weer terug bij de action (als die niet al in de winkel ligt), is per stopcontact aanstuurbaar: https://shop.action.com/n...t-outdoor-duo-stopcontact

Het kan hoe dan ook geen kwaad om even met je telefoon op de betreffende locatie te kijken of er wifi bereik is voordat je iets op basis van wifi koopt.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 14-10-2024 19:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Agent47 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:09:
Wij hebben al een philips hue bridge hangen in combinatie met wat philips hue lampen.
Dan zou ik een Zigbee exemplaar nemen zoals deze:
https://www.bol.com/nl/nl...osp-210/9300000148570139/
Die kan je toevoegen aan je bestaande Hue installatie (en automatiseringen)

En als het budget het toelaat: Philips Hue heeft tegenwoordig ook kerstverlichting.
https://www.philips-hue.c...chtslingers/8720169246744

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

offtopic:
^ met ing rentepunten 15% korting (en i.c.m. startset 25%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
FredvZ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:14:
[...]

En als het budget het toelaat: Philips Hue heeft tegenwoordig ook kerstverlichting.
Moet je dan ook die bridge halen? Heb dus die van Philips al. Ik lees hier ook verschillende review over het bereik…

[ Voor 4% gewijzigd door Agent47 op 14-10-2024 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Agent47 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:44:
Moet je dan ook die bridge halen? Heb dus die van Philips al. Ik lees hier ook verschillende review over het bereik…
Je kan hem verbinden met je Philips Hue bridge.

Bereik is, zoals met alles met Zigbee, afhankelijk van waar je bridge en andere lampen staan.
(De lampen fungeren als repeater)

Mijn bridge staat in de meterkast en daarmee lukt het om een schakelaar in de voortuin te schakelen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
FredvZ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:14:
[...]

Ik heb deze zojuist besteld, 1 stuk. Kijken of het wat is. Ik hoop er aan te denken om er op terug te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik heb hele goede ervaringen met relais van Shelly. Heb verschillende van deze binnen achter de wandcontactdozen gemonteerd, maar ook buiten in standaard IP44 / IP65 wcd behuizingen. Werkt als een tierelier, ontzettend goed WIFI bereik en geen losse apparaten of stekkers.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
FredvZ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:51:
[...]

Je kan hem verbinden met je Philips Hue bridge.

Bereik is, zoals met alles met Zigbee, afhankelijk van waar je bridge en andere lampen staan.
(De lampen fungeren als repeater)

Mijn bridge staat in de meterkast en daarmee lukt het om een schakelaar in de voortuin te schakelen.
Gisteren binnen gekomen. Haalt buiten niet qua wifi. Ik denk dat de kozijnen en het HR++ glas net teveel in de weg zitten. Het is 10 meter van de Philips HUE( in de meterkast) bridge naar het stopcontact buiten.

Ik ga deze in de schuur gebruiken voor de kerstverlichting vanaf daar naar buiten. In de schuur red die het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze mag nog even naar smarthome :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Agent47 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Gisteren binnen gekomen. Haalt buiten niet qua wifi.
Gelukkig maakt dat niet uit, want een apparaat op basis van zigbee gebruikt helemaal geen wifi ;)
Het is 10 meter van de Philips HUE( in de meterkast) bridge naar het stopcontact buiten.
De directe afstand tussen je bridge en het apparaat is vaak niet relevant, omdat je ook andere zigbee-apparaten hebt die het signaal doorgeven.

Als je binnen in de buurt van deze tussenstekker een ander zigbee-apparaat plaatst (stekker, lamp), dan hoeft je tussenstekker buiten alleen maar de afstand tot dat apparaat te overbruggen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Gizz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Gelukkig maakt dat niet uit, want een apparaat op basis van zigbee gebruikt helemaal geen wifi ;)

[...]

De directe afstand tussen je bridge en het apparaat is vaak niet relevant, omdat je ook andere zigbee-apparaten hebt die het signaal doorgeven.

Als je binnen in de buurt van deze tussenstekker een ander zigbee-apparaat plaatst (stekker, lamp), dan hoeft je tussenstekker buiten alleen maar de afstand tot dat apparaat te overbruggen.
Ik heb een meter of 2-3 van het raam nog een Philips Hue lamp hangen, alsnog red die het niet. Vanaf het raam naar het eerste stopcontact buiten is een meter of 3 gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:23
Agent47 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:09:
[...]

Ik heb een meter of 2-3 van het raam nog een Philips Hue lamp hangen, alsnog red die het niet. Vanaf het raam naar het eerste stopcontact buiten is een meter of 3 gok ik zo.
Ik heb hetzelfde dilemma gehad; nieuwbouwhuis dus volstrekt geïsoleerd. Uiteindelijk een buiten wifi punt opgehangen en alles wifi-stekker gemaakt; draait als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Agent47 heb je het ook al geprobeerd om de stekker binnenshuis (bij die Hue-lamp in de buurt) te pairen en daarna de stekker naar buiten te verplaatsen?

Qua afstanden klinkt het niet extreem, maar als het door special glas met metaal in de coating moet is die 6 meter in totaal misschien toch net te veel. Geen mogelijkheid om dichterbij nog een tussenstekker te plaatsen? Zelf heb ik om mijn bereik te vergroten ergens een IKEA tradfri repeater in een stopcontact: dit is een usb-lader en tegelijkertijd ook een zigbee-repeater :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Gizz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:12:
@Agent47 heb je het ook al geprobeerd om de stekker binnenshuis (bij die Hue-lamp in de buurt) te pairen en daarna de stekker naar buiten te verplaatsen?

Qua afstanden klinkt het niet extreem, maar als het door special glas met metaal in de coating moet is die 6 meter in totaal misschien toch net te veel. Geen mogelijkheid om dichterbij nog een tussenstekker te plaatsen? Zelf heb ik om mijn bereik te vergroten ergens een IKEA tradfri repeater in een stopcontact: dit is een usb-lader en tegelijkertijd ook een zigbee-repeater :)
Ik heb hem daarna , nadat die het buiten niet had gedaan, binnen gepaired en daarna buiten in het stopcontact gedaan. Helaas, misschien toekomstgericht. Er komt in mei nog een buitenstopcontact dichterbij dus dan een nieuwe kans.

Deze kan mooi in de schuur voor de voorkant van het huis qua kerstverlichting. Dan doe ik dit jaar een fysieke timer van 2 tientjes in het stopcontact achter ;)

Pagina: 1