Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:53
Ik heb een setje Busd3 pro gekocht op Marktplaats.
Ze pasten niet echt lekker dus wilde ik de eartips verwisselen.Maar verwisselen blijkt dus onmogelijk te zijn. Na een beetje wrikken en trekken scheurde een van de eartips af. Ik ging toen de andere maar eens proberen en daar kwam zonder veel trekken ook een scheurtje in de eartip.

Dus heb ik ze aangemeld bij Samsung voor garantie. De reparatie was supersnel uitgevoerd. Dat is natuurlijk mooier service, in drie dagen heen en weer terug. Er zat een nieuwe eartip op. Het enige probleem is dat het ook bij deze nieuwe eartip onmogelijk is om deze te verwijderen! Plus dat ik later ontdekte dat de andere eartip met het scheurtje NIET was vervangen en dus heb ik ze opnieuw aangemeld.

Via WhatsApp heb ik contact opgenomen met de klantenservice en van hen kreeg ik een link naar een pdf document waarin uitgelegd wordt hoe je de eartip kunt verwisselen. Maar wat ik ook doe ik krijg ze er met geen mogelijkheid vanaf.
Ik heb dit dus doorgegeven aan de klantenservice en die zeggen dat ik de eartips kan laten verwijderen bij een Service Center. Ik vind dat niet echt een advies waar ik blij van wordt. Ten eerste woon ik niet in de buurt van een Service Center en ten tweede moet ik meestal meerder keren verwisselen voordat ik echt een goede fit heb gevonden.

Er zijn verschillende documenten en YT filmpjes over hoe je de tips kunt verwisselen, maar ik krijg ze er onmogelijk vanaf. Het lijk me ook niet handig om gereedschap te gebruiken....

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of er meer mensen zijn die een slechte ervaring hebben met deze earbuds en of, of wellicht hoe, zij dit opgelost hebben.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Soms is het ook goed je eigen limieten te kennen en accepteren. Als het jou niet lukt ondanks allerlei online video's en handleidingen kun je nog wel zoeken naar nog een handleiding of video, maar dat brengt je nergens behalve meer frustratie.

Als je ze nu met schone eartips heb zou ik ze gauw verkopen in plaats van blijven klungelen en in de winkel nieuwe oortjes uitzoeken waar je wel zelf makkelijk de tips van kunt vervangen plus bij problemen terug kunt.

Of als je per se deze wil blijven gebruiken, zoals door de fabrikant geadviseerd naar een winkel gaan en het door hun laten doen met professioneel gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
swhnld schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:54:
Soms is het ook goed je eigen limieten te kennen en accepteren. Als het jou niet lukt ondanks allerlei online video's en handleidingen kun je nog wel zoeken naar nog een handleiding of video, maar dat brengt je nergens behalve meer frustratie.

Als je ze nu met schone eartips heb zou ik ze gauw verkopen in plaats van blijven klungelen en in de winkel nieuwe oortjes uitzoeken waar je wel zelf makkelijk de tips van kunt vervangen plus bij problemen terug kunt.

Of als je per se deze wil blijven gebruiken, zoals door de fabrikant geadviseerd naar een winkel gaan en het door hun laten doen met professioneel gereedschap.
Nou, zo'n reactie had ik nu niet verwacht. Wat ik er in elk geval aan overhoud is een goed gevoel om ze toch te verkopen zonder gewetenswroeging. :-)

Dat gezegd hebbend, ik ben niet geheel -a-technies. Mijn constatering is dat er niet voldoende grip is op het "harde" gedeelte van de eartip om de tip er aan dat gedeelte eraf te trekken. Je moet dus het rubber goed vastpakken zonder je nagels te gebruiken en dat de eartip er af trekken. Dat heb ik dus gedaan en heel voorzichtig steeds wat meer kracht zetten en een heel klein beetje heen en weer bewegen. Daar zijn de tips dus niet op berekent en dus scheuren ze.

Zelf denk ik niet dat het een kwestie van mijn limiet is maar van een fout in het product. Was dit niet het geval dan zou Samsung ze denk ik niet accepteren voor reparatie. Het is te gek voor woorden dat je de tips niet zelf kunt verwisselen. Het is m.i. een fout in het ontwerp of de gebruikte materialen.

Ik vind het advies om het dan maar in een Service Center uit te laten voeren niet acceptabel. Even een retourtje van 35 Km enkele reis plus parkeren om je eartips te laten verwisselen? Maar wie weet ga ik ze als ze weer terug zijn wel verkopen en i.d.d. een ander leuk setje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ja, toon was iets te, het ligt zeker aan het product. Doel was meer, als het product slecht is, stap eroverheen en doe afstand ervan. Zeker nu het verkoopbaar terug gaat komen. Maar gelukkig pikte je de goede boodschap op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Anders even in winkel vragen om hulp?
Ik heb nog nooit moeite gehad met die dingen, maar heb vrij dunne vingers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
99ruud99 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:00:
Anders even in winkel vragen om hulp?
Ik heb nog nooit moeite gehad met die dingen, maar heb vrij dunne vingers...
Ik ook niet. Ik ga het nog eens proberen als ze weer teruggekomen zijn. Misschien ben ik te voorzichtig maar aan de andere kant ze verkopen geen reserve eartips anders zou ik nog wel wat meer aandurven. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry1955
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-08 13:27
is de SAMSUNG Galaxy Buds3 Pro Oordopjes Zilver ook kompatebel met de A52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed dat je de search hebt gebruikt, maar een oud topic kicken met een ongerelateerde vraag is niet heel handig. Ik doe dit topic dus op slot.

Tip: als je een vraag stelt, wees dan aub wel duidelijk over wat je precies wil weten. Een oneliner zoals deze is niet heel duidelijk, en een beetje eigen initiatief wordt op prijs gesteld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.