Oude thermal transfer labelprinter, afdrukkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25
TTP-346M Pro/ATP-4300 thermal transfer labelprinter, oud, maar nog niet afgeschreven. Afdrukkwaliteit op vrij dikke, glimmende labels begint na lange tijd tegen te vallen. Instructies geprobeerd uit te voeren: Labels en ribbon vervangen. Printkop en platen roller schoongemaakt. Z axis mechanism en Print head pressure meerdere keren aangepast. Zijn er mensen die dit model kennen en kunnen zeggen of ik iets mis?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zonder te weten in welke zin ze tegenvallen valt er weinig te zeggen. Wordt de print te donker, te licht, krijgt strepen, vervormt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
pagani schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:40:
Zonder te weten in welke zin ze tegenvallen valt er weinig te zeggen. Wordt de print te donker, te licht, krijgt strepen, vervormt?
Excuus: Te licht en 'korrelig', letters niet compleet en maar deels leesbaar. Inmiddels wel borderline acceptabel leesbaar trouwens, maar dat is voor mezelf. De gebruikers vinden dit nog maar matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Zijn de labels zelf nog recent ? En liggen die niet al jaren in de kast?
In instellingen kun je de temperatuur( of darkness) instellen, zet die eens hoger.
In instellingen kun je de printsnelheid instellen, zet die eens zo laag mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
nachtnet schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:55:
Kom ik zo op terug...merci!
In instellingen kun je de temperatuur( of darkness) instellen, zet die eens hoger.
In instellingen kun je de printsnelheid instellen, zet die eens zo laag mogelijk.
Ga ik even nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is altijd puzzelen tussen merk en type label, merk en type printrol en de bovengenoemde instellingen. Te licht printen kan liggen aan een te glad label voor de inkt bij de huidige temperatuurinstellingen en/of een te snel printtempo van labels na elkaar waardoor de printkop teveel warmte verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
pagani schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:08:
Het is altijd puzzelen tussen merk en type label, merk en type printrol en de bovengenoemde instellingen. Te licht printen kan liggen aan een te glad label voor de inkt bij de huidige temperatuurinstellingen en/of een te snel printtempo van labels na elkaar waardoor de printkop teveel warmte verliest.
I know, ik ga nog wat testen. Er is budget voor nieuwe, maar tot die tijd.... En de gebruikers schijnen het ook met pen af te kunnen, maar dat is natuurlijk niet wat ze willen in een 24/7 industriële omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
nachtnet schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:55:
Nieuw rol gepakt. Same difference.
Ik doe een educated guess dat het 'density' is; die staat op hoogste stand.
Laagste is 2, die even gezet. Springt na afdruk zelf terug naar 3. Geen verbetering. Ik ga toch nog moeten spelen met de axis en pressure knoppen denk ik, of een andere pakken. Of een hele nieuwe kopen omdat deze ook volgens leverancier ruim voorbij EOL is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41AlppWyBPb5uXUV0P-baYf7BIM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XDfwm3Wglo1T3gt9Wba7w52U.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Doane schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:01:

Laagste is 2, die even gezet. Springt na afdruk zelf terug naar 3. Geen verbetering. Ik ga toch nog moeten spelen met de axis en pressure knoppen denk ik, of een andere pakken. Of een hele nieuwe kopen omdat deze ook volgens leverancier ruim voorbij EOL is.
Dat lijkt erop dat die instelling met elke printjob wordt meegegeven en het dus niet uitmaakt wat je als standaardinstelling meegeeft.

Kijk eens of je meer of minder density/speed per job mee kunt sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door Coach4All op 14-10-2024 09:47 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
@Doane bij mijn labelprinter worden de instellingen speed, darkness meegegeven via het .lbl bestand zelf. niet bij de algemene instellingen van de printer.

misschien kun je nog testen met Direct Thermal labels (als test) (mogelijk is de printkop zelf niet helemaal goed meer (niet heet genoeg) )

anders is een recentere thermal transfer Label printer ook de kostenpost niet. (weet niet welk volume labels je print)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

Als het inderdaad bedrijfsgerelateerd is, gewoon de printkoppen vervangen. Dat kost minder dan al de tijd die je er al ingestoken hebt om de problemen proberen op te lossen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
TSC heeft een utility programma waarmee je dit ook kan instellen.
Je kunt daar ook een test afdrukken, zo kun je controleren of het je software is of je hardware.

90% van de tijd is het verkeerde driver/software.
Zoals printen met dithering ipv via de fonts in de printer zelf.

Ik heb wel al een keer een printer gehad met versleten thermal elementen, die was niet meer te redden (kleine TSC). Die had dan echt strepen in de prints.
Pagina: 1