Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEcu
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo allemaal,

Ik heb gesolliciteerd naar een intercedent (soort recruiter/account manager) functie gesolliciteerd en na een telefonische kennismakingsgesprek ben ik uitgenodigd voor een Teams gesprek. Ook heb ik een assessment link gekregen, met zogenaamde games.

Ik vond de assessment erg moeilijk moet ik eerlijk toegeven. Ik heb 1 van de opdrachten als bijlage toegevoegd evenals de resultaten. Wat denken jullie? Maak ik kans, of toch niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGrmWJpn-ffEHcg6ncPPtVlgh6g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UJkmAA8qsFesI8KFmF16MeJH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZTx8ylhPn0gsXwQZnbC9KJwH_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x8riMgvfBCRlixSHfZlUJGSl.png?f=user_large

De resultaten zijn hier te zien:
*knip*

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 14-10-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:34

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als de boer gaat oversteken, moet de voedselketen onderbroken worden. De kip en rups doen de eerste oversteek en er wordt een veilige/stabiele toestand van de vos, spin en wortel achtergelaten. Om de rest ook te laten oversteken, ga je de veilige/stabiele toestand aan de overkant opbouwen.

Hij vaart leeg terug, gaat de vos en spin inladen en laat de wortel achter. Hij/zij vaart naar de overkant en gaat de vos en spin uitladen terwijl de kip en rups ingeladen wordt.

Terug naar de startpositie varen om de kip en rups uit te laden. De wortel wordt ingeladen en wordt aan de overkant uitgeladen. Eenmaal de vos, spin en wortel aan de overkant staan, vaar hij terug om de kip en rups in te laden en overzetten.

Zulke testen worden gedaan om te zien hoe iemand een probleem oplost, hoe snel dat een werkbare strategie gevonden wordt,...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat denken jullie? Maak ik kans, of toch niet?
Wij weten niet hoe het gesprek verlopen is, wat voor persoon ze zoeken, welke kwaliteiten gewenst zijn etc.

Een kans is er altijd, anders had je de assessment niet eens mogen maken.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

rapture schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 06:05:
Zulke testen worden gedaan om te zien hoe iemand een probleem oplost, hoe snel dat een werkbare strategie gevonden wordt,...
En omdat het altijd dezelfde vragen zijn, is zo'n assessment compleet waardeloos.

Mijn god.... dat dit soort dingen nog gebeuren zeg..... Ik dacht dat we daar 20 jaar geleden afscheid van hadden genomen. Helaas blijkt HR altijd weer enkele tientallen jaren achter de wetenschap aan te lopen. @MrEcu toevallig ook nog een MBTI test moeten doen? Of een Insights Discovery?

Kwakzalverij ten top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Croga schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 06:54:
[...]

En omdat het altijd dezelfde vragen zijn, is zo'n assessment compleet waardeloos.

Mijn god.... dat dit soort dingen nog gebeuren zeg..... Ik dacht dat we daar 20 jaar geleden afscheid van hadden genomen. Helaas blijkt HR altijd weer enkele tientallen jaren achter de wetenschap aan te lopen. @MrEcu toevallig ook nog een MBTI test moeten doen? Of een Insights Discovery?

Kwakzalverij ten top.
Aan de andere kant zijn de schot hagel methodes van recruiters ook niet heel up to date te noemen. Dus wat dat betreft past het wel bij de branche.

TS: Dit soort relatief simpele tests zijn om te kijken of je een beetje analytisch denkvermogen hebt. Weet niet precies wat het met het recruiterschap te maken heeft verder, dus ik zou me lekker focussen op de kerncompetenties die je nodig denkt te hebben voor je vak en daar jezelf in verkopen. Als Recruiter is het handig als je een beetje weet wat je clienten doen, maar zo diep hoeft je kennis ook weer niet te zijn als ik de praktijk als voorbeeld mag nemen. Ik zou me niet zo druk maken in ieder geval.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Ik sluit het topic, ik vertrouw de link niet helemaal, mis een goede topicstart en mis discussiewaarde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
@ZieMaar! Volgens mij is het sluiten niet helemaal goed gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 19:44
pff dit is gewoon de toren van hanoi in een digitaal jasje. Schijnt in Azie nog veel gebruikt te worden bij kleine kinderen als een snelle 'intelligentie' test. Werkt alleen echt als je hem nog nooit hebt gezien, met enige voorkennis is dit peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:En nu mét slotje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.