Zigbee deursensor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williejan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik ben op zoek naar een Zigbee deur/raam sensor die klein genoeg is om in de deur of in het kozijn te verzinken.
Iemand een tip voor mij?

Beste antwoord (via Williejan op 15-10-2024 21:20)

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
Ik denk dat de TS een Zigbee versie zoekt voor iets als de Aeotec Recessed Door Sensor. Die sensor is Z-Wave, dus sowieso niet wat de TS wil.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is de kleinste die je tot nu toe zelf hebt gevonden? Dat scheelt andere tweakers allerlei suggesties aandragen die je al lang gevonden hebt, maar die je te groot vindt ;)

Overigens kun je al wat ruimte winnen door het bijgeleverde magneetje te vervangen door een kleinere sterke magneet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaapje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 07:53
Ik heb deze bij de voordeur Aqara Raam Deur Sensor Zigbee T1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@blaatschaapje ik heb die ook, maar zonder verdere info van @Williejan heeft het volgens mij niet veel zin als hier 50 tweakers gaan noemen welke sensor ze zelf gebruiken :P

Misschien heeft hij de Aqara al lang gezien maar vindt hij deze te groot. Daarom graag wat meer info @Williejan , voordat dit een opsomtopic wordt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
Ik denk dat de TS een Zigbee versie zoekt voor iets als de Aeotec Recessed Door Sensor. Die sensor is Z-Wave, dus sowieso niet wat de TS wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Eens met @Gizz. Want naar mijn idee is het gros meer dan klein genoeg om in een deur te verwerken. Alleen het magneetdeel even vervangen door een losse magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williejan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Beste allemaal.
Ik realiseer me dat ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld heb.
Klein genoeg om in een deur of kozijn te verzinken had eigenlijk geschikt/gemaakt om in te bouwen moeten zijn.
Bij veel van de verkrijgbare opbouw uitvoeringen is de vorm lastig en zou ja na het inbouwen de batterij niet of heel lastig kunnen vervangen.
Het magneetje is het probleem niet.
De aeotec-recessed-door-sensor- in de link die Groentjuh heeft gepost zou ideaal zijn maar dan in een Zigbee uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20
Hoe ver wil je gaan voor het inbouwen?
Je kan natuurlijk ook de componenten van zo'n deursensor uit de behuizing halen en vervolgens kijken hoe je die losse componenten in je deur/raam en kozijn krijgt.

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1