Max snelheid vd cpu op mobo

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Beetje irri om dit te moeten vragen, maar waar kan je zien wat de maximale cpu snelheid is die je mobo aan kan? Het gaat bij hem om een k6-200, welk mobo ik heb geen idee, heb de pc niet gezien. Ik weet dat als ik het wil weten ik op mijn a7v doos kijk, maar ja... Hij heeft een highscreen kant-en-klaar pctje, dus dat gaat wat lastiger. ;)

.... Ik weet het ook niet

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09
ff in het boekje kijken wat de maximale fsb + multiplier is. ff multiplier X FSb en je weet het :)
Op het bord zelf staan bij de jumpers deze gegevens vaak ook

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

of ff sisoft sandra laten installeren en dan kijken wat voor een mobo is :)
weet je het, dan kan je op internet bij de fabrikant kijken wat er op kan :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ok, maar er is verder geen mogelijkheid, bv in de bios ofzo? Nee, denk het niet trouwens, althans, ik kan het niet laat staan die ouwe bak... ;)

.... Ik weet het ook niet

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Die Highscreen bakkies zit meestal een FIC PA-nogwat in (2001 geloof ik, maar pin me daar niet op vast)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

max snelheid is redelijk makkelijk te achterhalen:

1) probeer te achterhalen welke CPU types ondersteund worden. Dit gaat het best als je het model en merk weet te achterhalen, maar is vaak aan jumpersettings op de silkscreen op de mobo zelf af te lezen.

2) zoek uit welke FSB mogelijk is. Kijk of er ook 'undocumented' settings zijn.

3) zoek wat voor multiplier settings er zijn.

4) zoek uit of er 'trucjes' zijn bij CPU's, dat ze lagere multipliers als hogere herkennen (voorbeelden: P55C (Pentium MMX) herkent 1.5 multiplier als 3.5, K6-2 'nieuwe' stepping (v.a. 400) herkent 2.0 als 6.0, etc.)

Voorbeeld:
Een standaard VX mobo. Ondersteunt P54C, P55C, K6, K6-2/3, Cyrix 6x86. Max FSB officieel 75, echter blijkt er nog een jumper setting mogelijk. Multiplier 1.5-3.0. Kan dus max een K6-2/3@498 op: FSB op 83 (undocumented setting), multiplier op 2 (=6 bij K6-2 of 3)- 83x6=498

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1