Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ik zoek een?
Motorola smartphone :)

Wat is je budget?
Ca 400 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon dagelijks gebruik. Browsen, mail, marktplaats af en toe een filmpje. Geen gaming of andere zware dingen. Wel een beetje future proof, ik doe meestal een jaar of 4-5 met een telefoon.
De huidige Moto G pro is van 8-2020 en begint traag te worden. Bovendien vind ik hem relatief zwaar. Mag lichter, zeker niet zwaarder.
Zelfde formaat is ok qua scherm. Wil graag een plat scherm, geen afgerond scherm

Wat heb je zelf al gevonden?
Motorola edge 50 neo en de edge 50 fusion. Hier naast elkaar met de moto G pro:
https://tweakers.net/pric.../1562390;2107414;2087038/

Welke vragen heb je hier nog over?
- Waar zitten de verschillen nou echt, en ga ik dat bij gebruik en verwachte levensduur merken?
- is de edge 50 fusion echt plat, of heeft ie een afgebogen scherm (lijkt op de stockfotos wel zo namelijk)
- is het het prijsverschil waard om voor de neo te gaan?
- wil graag een zo stock mogelijk Android. Zijn er andere telefoons met vergelijkbare specs, gewicht en plat scherm die ik gemist heb?

Liefste zou ik voor een edge 30 neo (die heb ik zakelijk) gaan qua gewicht, maar dan een slag groter (ook plat scherm). Maar dat lijkt vrij onmogelijk.

Wie weet raad? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:38
Mijn advies, ga naar de winkel en houd de telefoons vast, en dan zie je ook gelijk de alternatieven die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 21:39
De Motorala Edge 50 Fusion heeft een krachtigere SoC dan de Motorola Edge 50 Neo, maar ik denk dat je op de lange termijn het verschil niet gaat merken. De Motorala Edge 50 Fusion heeft inderdaad een curved scherm dus die valt al af.

Je zou nog kunnen kijken naar de Nothing Phone 2a. Nothing OS is grotendeels ook redelijk stock Android. De 2a heeft ook een krachtigere SoC dan de Motorola Edge 50 Neo. Al is dat verschil zelfs nog kleiner dan tusen de Fusion en de Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Doe nothing 2a is groter en zwaarder dan mijn huidige. Wil hem graag lichter, dus die valt sowieso af.
* The Eagle heeft in de avond al af en toe last van zijn schouder en de telefoon is daar debet aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 21:39
The Eagle schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:51:
Doe nothing 2a is groter en zwaarder dan mijn huidige. Wil hem graag lichter, dus die valt sowieso af.
* The Eagle heeft in de avond al af en toe last van zijn schouder en de telefoon is daar debet aan.
De Nothing 2a is even groot als de Motorola Edge 50 Fusion die je overwoog. Alleen niet meer vanwege het curved scherm. De Nothing 2a is ietsje lichter dan je huidige Motorola Moto G Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Mijn edge 30 neo weegt 130 gram ofzo, dat vind ik een fijn gewicht ;)
Om maar aan te geven: die 190 van de nothing cq de 192 van de moto g pro is mij inmiddels echt teveel
Daarbij is nothing langer en minder breed, dus andere scherm verhouding dan ik nu heb. Dank voor de tip, maar niet mijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Edge 50 Neo heeft een bijna plat scherm:
"Unlike the rest of the Edge 50 series, the Edge 50 Neo adopts a flatter design with next to no curvatures on the back and front. There are very subtle curves at the very edges near the frame, but it's nowhere near as pronounced as on its siblings."
https://www.gsmarena.com/...handson-review-2741p2.php

De Sony Xperia 10 VI is 164 gram(9 gram zwaarder dan de Moto Edge 30 Neo), heeft een schoon OS en een paar maanden langer beveiligingsupdates dan de (2a) tot mei 2028. Het scherm is plat, maar wel kleiner en langwerpiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Ik heb ze beiden inmiddels in handen gehad :)
De Neo lijkt qua afmetingen en scherm verhouding nog het meest op mijn huidige telefoon. De fusion is iets platter, wel wat meer afgerond scherm, en groter scherm ook. Lijkt wat langer en smaller. Geen idee of zoiets went danwel een voordeel of nadeel is.

Neo kan draadloos laden zag ik. Fusion is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Experia 10 IV zou ik met de edge 30 willen vergelijken. Maar heeft slechts 128 GB opslag en das echt te weinig. Dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:53:
Experia 10 IV zou ik met de edge 30 willen vergelijken. Maar heeft slechts 128 GB opslag en das echt te weinig. Dus geen optie.
Voor een telefoon uit 2024 is dat inderdaad weinig (al is het voor normaal gebruik meestal meer dan genoeg). Maar de Xperia 10 VI heeft microSD kaart ondersteuning tot 1,5TB. Dus in potentie heeft de telefoon juist veel meer opslag dan de concurrentie. :)
Pagina: 1