Ik heb een plisse hordeur uit 2018 waar de draadjes van moeten worden vervangen. Ik ga het zelf doen en zoek wat ervaring van anderen bij het demonteren. Het merk van de hordeur weet ik niet want die is geplaatst door de vorige bewoners.
Ik verwacht dat ik de gehele cassette uit het aluminium profiel kan schuiven, maar daarvoor moeten de eindkappen er wel eerst af. Schroef eruit, maar de kappen aan beiden kanten zitten met een snaar en een wieltje zeer strak gespannen. Ik kan de kap er met veel kracht misschien 1 cm uittrekken. Voordat ik iets van plastic breek zoek ik eerst wat advies.
Wat fotos:
:strip_exif()/f/image/1vSn5I9zwW5Qx5FJf2xfJvHS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gNYKOwsoORuVhqxfxeF4ao0P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ce9aMdWyC1pQsTz8SbeGejc3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SOSk0ZFcMFnSA8xbUsEtFRfG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WzEVsNs4erzTAzDAmDFtgCYj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3tjxogB7g1la0nYh4ZMltPzC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/paee4iH0LzevliqdWN47WnUN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aoftyazjyOz0yEGzNkocLU8P.jpg?f=fotoalbum_large)
Als iemand weet wat voor merk het is, dat hoor ik dat ook graag. Dan kan ik overwegen het te laten vervangen. Al denk ik dat het niet meer rendabel is omdat het gaas ook al wat gescheurd is. Naast deze hordeur heb ik nog een tweede (merk Unilux) die ook hetzelfde euvel heeft. Dus ervaring opgedaan met deze kan me mogelijk helpen om de andere ook te repareren.
Ik verwacht dat ik de gehele cassette uit het aluminium profiel kan schuiven, maar daarvoor moeten de eindkappen er wel eerst af. Schroef eruit, maar de kappen aan beiden kanten zitten met een snaar en een wieltje zeer strak gespannen. Ik kan de kap er met veel kracht misschien 1 cm uittrekken. Voordat ik iets van plastic breek zoek ik eerst wat advies.
Wat fotos:
:strip_exif()/f/image/1vSn5I9zwW5Qx5FJf2xfJvHS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gNYKOwsoORuVhqxfxeF4ao0P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ce9aMdWyC1pQsTz8SbeGejc3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SOSk0ZFcMFnSA8xbUsEtFRfG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WzEVsNs4erzTAzDAmDFtgCYj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3tjxogB7g1la0nYh4ZMltPzC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/paee4iH0LzevliqdWN47WnUN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aoftyazjyOz0yEGzNkocLU8P.jpg?f=fotoalbum_large)
Als iemand weet wat voor merk het is, dat hoor ik dat ook graag. Dan kan ik overwegen het te laten vervangen. Al denk ik dat het niet meer rendabel is omdat het gaas ook al wat gescheurd is. Naast deze hordeur heb ik nog een tweede (merk Unilux) die ook hetzelfde euvel heeft. Dus ervaring opgedaan met deze kan me mogelijk helpen om de andere ook te repareren.
Theo