Kabel gebroken KPN glasvezel in de meterkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Mijn vraag
Ik wilde vandaag glasvezel van KPN aansluiten maar bij installatie zag ik een groene kabel uit de KPN doos uitkomen. Na de kap te hebben opengemaakt zag ik dat de groene kabel gebroken was. De groene kabel is nergens aangesloten zoals ik kan zien. Mijn vraag is, kan dit kwaad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii4Ybb1jtuQiMSWARsTWyooigX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyr5eXh91LLnAuq2zsa89Fyk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door ken op 13-10-2024 17:04 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 11:59
Waarom heb je die kap überhaupt open gemaakt? Glasvezel is fragiel en zoiets kan een breuk zijn maar doorgaans blijf je van die kap gewoon af. Als je niet direct iets kunt aansluiten op dat ding kun je beter gewoon KPN bellen voor een monteur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:25
De groene vezel wordt meestal voor de tweede vezel gebruikt. Bij KPN wordt de tweede vezel niet gebruikt, deze is niet eens aangesloten. Omdat standaard kabels voorzien van twee vezels wordt deze tweede vezel loos aan de FTU aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Andros schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:18:
Waarom heb je die kap überhaupt open gemaakt? Glasvezel is fragiel en zoiets kan een breuk zijn maar doorgaans blijf je van die kap gewoon af. Als je niet direct iets kunt aansluiten op dat ding kun je beter gewoon KPN bellen voor een monteur.
Omdat deze los uit de kap kwam heb ik even gekeken wat er los zat.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 15:01
Wordt niet gebruikt, was ooit bedoeld voor TV (Reggefiber). Zodra je hem nodig hebt fixen ze hem dan wel. Hij is niet aangesloten nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 15:01
ken schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Omdat deze los uit de kap kwam heb ik even gekeken wat er los zat.
Ja, heeft mogelijk de monteur wat te ruw gewerkt laatste keer. Herkenbaar helaas.
Pagina: 1