Dag Tweakers.
Momenteel ben ik aan het oriënteren. Ik zoek een nieuwe bank, omdat mijn huidige Rabobank rekeningen tegen limieten aan beginnen te lopen, en ik ze ook wat te duur begin te vinden.
Mijn huidige beperkingen / irritaties:
- Maximaal 2 betaalrekeningen
- Zeer lage rentes op spaarrekeningen
- Prijs per rekening per maand?
- Creditcard niet gratis
Uitleg: Ik heb de wens voor meerdere betaalrekeningen met meerdere IBAN's voor potjes, Zoals: Boodschappen, vaste uitgaven, flexibele uitgaven (energierekening vanwege thuisladen).
Mijn wensenlijstje:
- Bij voorkeur gratis rekeningen
- Minimaal 5 betaalrekeningen met IBAN mogelijk
- Hogere rente op spaarrekeningen?
- Betalen en betaalverzoeken met IDEAL.
- Apple pay (MUST)
Welke banken heb ik al geprobeerd?
- Revolut
Nadeel: maximaal 1 IBAN mogelijk. Geen betaalverzoeken mogelijk, wel via Tikkie.
- N26
Nadeel: Maximaal 1 IBAN mogelijk, geen betaalverzoeken mogelijk via IBAN. Betalen via IDEAL nog beperkt.
- Bunq
Nadeel: Maximaal 25 IBAN mogelijk, maar dan wel voor €24,- per maand.
. En Huidig imago van Bunq is niet al te best?
Ik zoek geen advies hoe ik mijn potjes beter kan verdelen. Dat is gewoon hoe ik momenteel mijn financiën ordenen.
Hopelijk hebben jullie advies
Momenteel ben ik aan het oriënteren. Ik zoek een nieuwe bank, omdat mijn huidige Rabobank rekeningen tegen limieten aan beginnen te lopen, en ik ze ook wat te duur begin te vinden.
Mijn huidige beperkingen / irritaties:
- Maximaal 2 betaalrekeningen
- Zeer lage rentes op spaarrekeningen
- Prijs per rekening per maand?
- Creditcard niet gratis
Uitleg: Ik heb de wens voor meerdere betaalrekeningen met meerdere IBAN's voor potjes, Zoals: Boodschappen, vaste uitgaven, flexibele uitgaven (energierekening vanwege thuisladen).
Mijn wensenlijstje:
- Bij voorkeur gratis rekeningen
- Minimaal 5 betaalrekeningen met IBAN mogelijk
- Hogere rente op spaarrekeningen?
- Betalen en betaalverzoeken met IDEAL.
- Apple pay (MUST)
Welke banken heb ik al geprobeerd?
- Revolut
Nadeel: maximaal 1 IBAN mogelijk. Geen betaalverzoeken mogelijk, wel via Tikkie.
- N26
Nadeel: Maximaal 1 IBAN mogelijk, geen betaalverzoeken mogelijk via IBAN. Betalen via IDEAL nog beperkt.
- Bunq
Nadeel: Maximaal 25 IBAN mogelijk, maar dan wel voor €24,- per maand.

Ik zoek geen advies hoe ik mijn potjes beter kan verdelen. Dat is gewoon hoe ik momenteel mijn financiën ordenen.
Hopelijk hebben jullie advies