Window tiling shortcuts met MX Keys

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:01
Als Windows overstapper ben ik zo ontzettend blij met de window tiling shortcuts die er in Sequoia gekomen zijn! Hehe, eindelijk (zonder extra tooltjes te moeten installeren).

Ik heb echter een Logitech MX Keys toetsenbord. Heerlijk toetsenbordje, temeer omdat mijn werk laptop Windows is en dit ding gemaakt is voor zowel MacOS als Windows.

Maar... de Windows tiling shortcuts in Sequoia gaan via de Fn key. En die zit er wel op, maar na heel wat gegoogle begrijp ik dat dat geen Fn key in de "Mac" zin is, sterker nog, die is niet eens uit te lezen/remappen en doet alleen intern iets.

Okay, de Fn/Globe toets maar remappen dan, maar ik kan ook niet vinden hoe?
In de Logitech sofware kan het niet, en op MacOS onder Keyboard -> Keyboard shortcuts -> Modifier keys kom ik ook niet veel verder. Als ik bv caps lock naar fn map dan werkt dat niet voor shortcuts.

MacOS met een MX Keys lijkt me toch niet zo'n exotische combi? Hoe doen anderen dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 14:42
Op het Ars Technica forum is er iemand met dezelfde vraag c.q. probleem en daar wordt als oplossing een third-party applicatie aangeraden die eenzelfde functionaliteit biedt. Ik heb zelf bijvoorbeeld goede ervaringen met Magnet, en ik weet dat je daar de toetsencombinaties zelf kunt instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Ik gebruik Rectangle. Onmogelijk om de shortcuts met een MX Keys S-toetsenbord werkend te krijgen. Typisch Apple weer om een shortcut alleen op Apple-toetsenborden beschikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Sjees, ongelofelijk. Toen ik mijn MacBook net had heb ik wel eens met rectangle gespeeld, maar vond toen dat ik niet voor ieder dingetje een tooltje wou installeren.

Bizar dat dit nou weer alleen met een Apple toetsenbord kan. Zolang het Apple Magic Keyboard geen backlight heeft ga ik die niet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Stiggy schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:52:
Sjees, ongelofelijk. Toen ik mijn MacBook net had heb ik wel eens met rectangle gespeeld, maar vond toen dat ik niet voor ieder dingetje een tooltje wou installeren.

Bizar dat dit nou weer alleen met een Apple toetsenbord kan. Zolang het Apple Magic Keyboard geen backlight heeft ga ik die niet kopen.
macOS mist veel basisfunctionaliteiten die je met een (meestal betaalde) third-party app moet toevoegen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Toch maar weer eens Rectangle geïnstalleerd, en dat werkt eigenlijk veel beter dan de Apple implementatie. De shorcuts komen mij veel logischer over (en dus makkelijker te onthouden) en je kunt tenminste ook met een shortcuts een window naar een andere monitor wieberen,

Thanks for the reminder!
Pagina: 1