Probleem Bluetooth apparaat icm Discord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:13
Mijn bedrade headset is na een goede 7/8 langzamerhand aan vervanging toe, maar ik wil niet een peperdure nieuwe headset kopen voor die paar keer per maand dat ik nog op Discord zit te babbelen met mijn game maatjes.
Dus ik dacht, ik ga gewoon mijn wireless earbuds of koptelefoon gebruiken die ik al heb ipv weer een nieuwe dure headset kopen.
Dus ik kocht via Ome Ali een 5.0 BT sticky van het merkje Mpow ofzo, leek een prima dingetje.
Eenmaal ontvangen stak ik het sticky in mijn PC, koppelde ik mijn earbuds en headset en zonder problemen kon ik lekker muziek luisteren e.d.
Een paar dagen later vroeg een maatje of ik ff op Discord kwam om lekker slap te babbelen tijdens het gamen.
Terwijl ik nog muziek op had startte ik Discord op en ineens vervormde mijn audio voor een aantal seconden en daarna was het weer okay.
Ik dacht: Vreemd, maar verder niet over nagedacht. Toen ik eenmaal in de channel kwam om te praten vervormde mijn geluid ineens weer helemaal!
Maar ook gewoon ELKE output, of het nu mijn muziek was, of het geluid van mijn game, maakt niet uit.
Zodra ik een voice channel join in Discord gaat mijn BT audio (zowel via mijn earbuds als headset) "kapot"...

Elke output vervormd/veranderd helemaal (bass valt weg, mid/high tonen veranderen, spraak vervormd) zodra ik een channel join om te praten in Discord.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Discord, Windows 11, Marshall Monitor II BT headset, SoundPeats Engine 4 wireless Earbuds, UGREEN Bluetooth Adapter 5.3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Verschillende audio instellingen van de BT Earbuds/koptelefoon aangepast in Windows instellingen:

- Spatial Sound/Ruimtelijk geluid uit/aan - Geen verschil
- Verbeterings uitbreidingen uit/aan (zowel in nieuwe UI (W11) als oude UI (W7-achtige look, via configuratiescherm zegmaar) - Geen verschil
- In Discord zelf met diverse instellingen gespeeld zoals ik op internet vond, maar geen van allen werken.

Verder geprobeerd:
- Audio driver geupdate.
- Mijn inmiddels bejaarde Kingston HyperX Cloud II eruit geplugged (sinds deze een "eigen geluidskaart ingebouwd heeft") in de hoop dat de geluidskaart roet in het eten gooide, maar helaas....
- Ik heb op aanraden van een maatje van mij zelfs nog een nieuwe BT stick gekocht van UGREEN op Amazon, aangezien hij geen problemen had met zijn BT headset
- Mijn 1m USB verlengkabeltje er vantussen gehaald en direct in mijn PC gestoken, ook dat hielp niet.

Het vreemde is dat: zodra ik disconnect uit de voice channel, de audio weer compleet hersteld en alles weer gewoon okay klinkt...
Het lijkt dus écht Discord te zijn die roet in het eten gooit ofzo, heb het nog niet getest met Battlenet voice ofzo.

Ik ben inmiddels ten einde raad en weet niet meer waar ik het moet zoeken en hoop dus dat jullie nog raad/adviezen hebben.

Groetjes Milo.

I, a stranger and afraid in a world I never made...