2 kaarten tegelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
En niet allemaal beginnen met UTFS o.i.d. want dit staat er niet bij... Ik heb 2 speaker systemen en ik heb een SB Live en een onboard kaart. Kunnen deze niet tegelijk spelen ??
In Windows 98 moet je namelijk bij MultiMedia tussen deze twee kiezen

Verwijderd

Ik zou zeggen.. Probeer het uit!

Verwijderd

ja, dit kan, iig als het pci is. Bij isa is dit nogal eens dubieus.

Verwijderd

Ik heb zelf laatst geprobeerd twee dezelfde Soundblaster
PCI 128 kaartjes te laten samenwerken, maar krijg IRQ
conflict, en nu is m'n Win 2K naar de klote...

Ben er nog niet helemaal achter hoe je dat in de BIOS kan
verhelpen... :(

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Waarom zou je ze tegelijk willen laten spelen ?
Koop dan een splitter en sluit alle boxen op 1 uitgang aan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je kunt ze wel tegelijk gebruiken maar je kunt maar 1 kaart aan de WaveMapper van Windows hangen. Met DirectSound kun je misschien meer doen, weet niet of die ook naar de WaveMapper gestuurd wordt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13
ik heb wel eens 2 geluidskaarten in m'n systeem werkend gekregen, niet zo heel moeilijk, alleen kan geeneen programma ze beide tegelijk aansturen met hetzelfde (winamp iig niet en windows ook niet)

Verwijderd

Ik heb 2 soundblasters die ik alleen gebruik voor virtual turn table. JE moet daarom een proggie hebben die 2 SB's ondersteund.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2 geluids kaarten 2 verschillende bronnen af laten spelen kan wel maar ze kunnen niet samenwerken.

denk dat je beter ff kan wachten op de 7.1 geluids kaart en die dan op 4x stereo zetten

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik denk dat windows nogal moeilijk gaat doen eigenlijk en tegelijk op 1 programma laten spelen zal helemaal onmogelijk zijn...

|Specs|

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kep zelf een SBlive en een SB64....
Ik gebruik de 64 als monitor om te mixen (PCDJ RED)
dit gaat prima, ik zou allen niet weten hoe / waarom je 2 geluidskaarten tegelijkertijd laat spelen :?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Kan heel goed. Ik heb eerst 2 ISA geluidskaarten gehad (een SB16 non pnp en een GUS pnp) en dat ging prima. Later, toen men zo nodig van ISA af moest, heb ik m'n SB16 ingeruild voor een Live!, en dat gaat nog steeds prima. Waarvoor je 2 geluidskaarten tegelijk wilt laten spelen? Waarom niet... er zijn echt teveel mogelijkheden om op te noemen hoor :)
En hoe? In elk beter audio programma kun je je geluidsbron uitkiezen en daarop laten afspelen of daarvan opnemen. Om toch nog een toepassing te noemen: softwarematige multitrack opnames en weergave (alhoewel dat laatste wat minder nuttig is)...

Verwijderd

smallboy schreef op 13 september 2001 @ 14:20:
Waarom zou je ze tegelijk willen laten spelen ?
Koop dan een splitter en sluit alle boxen op 1 uitgang aan.
[megakick! 8) ]

Ik heb dus 2 speaker sets en 2 geluidskaarten, ze werken allemaal naar behoren, maar ze kunnen niet allebei door 1 prog tegelijk worden aangestuurd zodat uit alle boxen hetzelfde geluid komt. Als ik nu een splitter koop, en de uitgang van mijn audigy split om zo 2 speaker sets op 1 geluidskaart aan te sluiten wordt de vermogen van de geluidskaart dan niet verdeeld? zodat er minder sterk geluid uit 1 set komt dan voorheen wanneer het niet was verdeeld?
Pagina: 1