Gegroet!
Een vriend van mij wil graag een nieuwe PC bouwen. Hij heeft al een 2080 super. Hij heeft specifieke eisen waarvoor ik niet alle antwoorden heb, dus ik dacht ik vraag het op tweakers!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eerste prioriteit: Video editing (1080p)
Tweede prioriteit: Gamen (Hoogstwaarschijnlijk ook 1080p)
Derde prioriteit: Toekomst bestendig. Hij wil er in ieder geval 5 jaar mee doen en in de toekomst eventueel de GPU upgraden zonder de rest van de PC te hoeven vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien hij geen plannen heeft om naar 1440p of 4K te gaan lijkt het ons onlogisch om heel veel geld uit te gaan geven. Hij heeft een prima spaarrekening en dus niet per se een maximum, maar hij wil niet onnodig geld uit gaan geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Inno3D GeForce RTX 2080 Super Jet
uitvoering: Inno3D GeForce RTX 2080 Super Jet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik dit lijstje die bijna exact uit de best-buy guide komt:
Het enige wat nog mist is een behuizing. De CPU koeler kan veranderd worden op basis van de behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wil het liefste een compacte onopvallende PC. Geluidsniveau is geen prioriteit. Hij wil er meerdere jaren mee kunnen doen en het systeem zo bouwen dat er in de toekomst eventueel nog een betere GPU in geplaatst kan worden.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk een goed- of foutkeuring van de onderdelen die ik nu heb gekozen. Ik heb inmiddels een paar PC's gebouwd maar ben geen expert.
Daarnaast een aanbeveling voor een behuizing die compact en onopvallend is, maar waar wel de nogal chunky GPU in past.
Alvast bedankt voor het advies!
Een vriend van mij wil graag een nieuwe PC bouwen. Hij heeft al een 2080 super. Hij heeft specifieke eisen waarvoor ik niet alle antwoorden heb, dus ik dacht ik vraag het op tweakers!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eerste prioriteit: Video editing (1080p)
Tweede prioriteit: Gamen (Hoogstwaarschijnlijk ook 1080p)
Derde prioriteit: Toekomst bestendig. Hij wil er in ieder geval 5 jaar mee doen en in de toekomst eventueel de GPU upgraden zonder de rest van de PC te hoeven vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien hij geen plannen heeft om naar 1440p of 4K te gaan lijkt het ons onlogisch om heel veel geld uit te gaan geven. Hij heeft een prima spaarrekening en dus niet per se een maximum, maar hij wil niet onnodig geld uit gaan geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Inno3D GeForce RTX 2080 Super Jet
uitvoering: Inno3D GeForce RTX 2080 Super Jet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik dit lijstje die bijna exact uit de best-buy guide komt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 223,- | € 223,- |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 118,35 | € 118,35 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 98,01 | € 98,01 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Totaal | € 690,27 |
Het enige wat nog mist is een behuizing. De CPU koeler kan veranderd worden op basis van de behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wil het liefste een compacte onopvallende PC. Geluidsniveau is geen prioriteit. Hij wil er meerdere jaren mee kunnen doen en het systeem zo bouwen dat er in de toekomst eventueel nog een betere GPU in geplaatst kan worden.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk een goed- of foutkeuring van de onderdelen die ik nu heb gekozen. Ik heb inmiddels een paar PC's gebouwd maar ben geen expert.
Daarnaast een aanbeveling voor een behuizing die compact en onopvallend is, maar waar wel de nogal chunky GPU in past.
Alvast bedankt voor het advies!