Kenteken monteren zonder boren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:12
Beste Tweakers,

Zoals de titel zegt, zijn er makkelijke manieren om een kenteken op je auto te plaatsen zonder dat je hoeft te boren? Het gaat om een oldtimer. Boren is in principe geen probleem maar als er een andere manier is dat werkt, let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58
Vrij eenvoudig en snel diverse opties te vinden op Google.
Ik zou hierbij achter de plaat wel wat dubbelzijdige tape gebruiken, ik ben regelmatig kentekenplaten tegengekomen onderweg waar geen gaten in zaten dus ook op zo'n soort manier in de houder gezet zijn.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ad de Jong schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:47:
Ik zou hierbij achter de plaat wel wat dubbelzijdige tape gebruiken, ik ben regelmatig kentekenplaten tegengekomen onderweg waar geen gaten in zaten dus ook op zo'n soort manier in de houder gezet zijn.
Maar hoe zet je de houder dan aan de auto vast?

Ze stellen op die site dan wel:
Het is niet nodig om gaten te boren in de kentekenplaat of in het voertuig dankzij de vele verschillende montage-opties.

Er zijn meerdere gaten voorzien zodat u deze kentekenplaathouder probleemloos kunt vastmaken
Maar dat klopt volgens mij alleen omdat er op veel moderne auto's al gaten met schroefdraad zijn voorzien.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ad de Jong schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:47:
Ik zie even niet hoe ik de houder kan monteren aan de auto? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 16:38
Ik zou iets als "Bison Doublefix" nemen, is ook verwijderbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Westland1940 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

Ik zie even niet hoe ik de houder kan monteren aan de auto? ...
Misschien je OP even verduidelijken :P

Zoals ik het in eerste instantie las had je een issue met het boren van gaatjes in de kentekenplaat, maar zoals ik je nú inmiddels begrijp gaat het om het (nog) moeten boren van gaten in de auto zélf.

Misschien ook even een foto van auto waarop je die platen gaat plaatsen, vaak komen mensen dan ineens op een 'briljant idee' waar je zelf niet eens aan had gedacht. Er zijn (helaas) genoeg klassiekers waarbij het verplicht moeten plaatsen van een kentekenplaat vaak vooral de gehele voorkant van de auto uit proportie trekt.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 13-10-2024 13:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Will_M schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

Misschien je OP even verduidelijken :P

Zoals ik het in eerste instantie las had je een issue met het boren van gaatjes in de kentekenplaat, maar zoals ik je nú inmiddels begrijp gaat het om het moeten boren van gaten in de auto zélf.
Zo las ik het dus ook :D

Edit: het lijkt mij dat de auto al eens een kenteken heeft gehad dus dan die gaten gebruiken om de houder te bevestigen en de kentekenplaat in de houder met als extra de tape.

[ Voor 18% gewijzigd door Ad de Jong op 13-10-2024 12:57 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 10:32
Een polymeerkit nemen en dan erop lijmen.
Het frame dan niet de plaat zelf.
Heb je geen schroefgaten maar hij kan er ook niet meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik zou dan nog eerder voor netjes boren gaan.
Als het in metaal is de gaten dan wel even behandelen zodat ze niet roesten.

Mocht je iets lijmen en het zou er eens af moeten dan heb je waarschijnlijk veel meer schade vooral aan de lak over een veel groter oppervlakte dan 2 kleine gaatjes.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ad de Jong schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:01:
Ik zou dan nog eerder voor netjes boren gaan.
Als het in metaal is de gaten dan wel even behandelen zodat ze niet roesten.

Mocht je iets lijmen en het zou er eens af moeten dan heb je waarschijnlijk veel meer schade vooral aan de lak over een veel groter oppervlakte dan 2 kleine gaatjes.
Ik had m'n vorige post nog even aangepast, maar probeer op bijv. een Jaguar E-Type maar eens aan de voorzijde een kentekenplaat te monteren zónder de auto daarbij opties te 'vernachelen' :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Klopt, deze oude Opel had volgens mij al twee gaten achter om je kenteken te kunnen monteren. Echter, ik heb deze plaat laten vernieuwen voor restoratie. Vandaar.

Ik kan dus weer zelf gaten maken, je ziet het toch verder niet door het kenteken. Maar als er een andere manier was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Alle andere opties geven alleen maar kans op verlies van je plaat. Ik weet niet of je van die mooie blauwe hebt maar ik vind het altijd zonde als daar opeens een heruitgave nummer bij komt te staan, dan zou ik toch liever 2 onzichtbare gaatjes hebben.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Westland1940 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:05:
Klopt, deze oude Opel had volgens mij al twee gaten achter om je kenteken te kunnen monteren. Echter, ik heb deze plaat laten vernieuwen voor restoratie. Vandaar.

Ik kan dus weer zelf gaten maken, je ziet het toch verder niet door het kenteken. Maar als er een andere manier was ;)
A-ha... Je bent dus modificaties aan het af-fabriek ontwerp van Opel aan het doorvoeren geweest tijdens de restoratie :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:15
Magneten kun je ook erg sterk krijgen.
Als de locatie zelf niet van "ijzer" is kun je misschien wat aan de achterkant plakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53
Westland1940 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:05:

Als het "timeperiod correct" wil houden zou je dan toch juist gaten moeten boren?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Will_M schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

Ik had m'n vorige post nog even aangepast, maar probeer op bijv. een Jaguar E-Type maar eens aan de voorzijde een kentekenplaat te monteren zónder de auto daarbij opties te 'vernachelen' :'(
Bij dat soort wagens zie je vaak "alternatieve" (plak)platen die niet toegestaan zijn maar de eigenaar het risico maar neemt omdat het veel beter eruit ziet.

Edit: @Westland1940 hopelijk zijn het inderdaad die mooie blauwe platen met opgelegde witte letters.
Dat zijn de kleine details die het afmaken ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Ad de Jong op 13-10-2024 13:18 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
DukeBox schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:06:
Alle andere opties geven alleen maar kans op verlies van je plaat. Ik weet niet of je van die mooie blauwe hebt maar ik vind het altijd zonde als daar opeens een heruitgave nummer bij komt te staan, dan zou ik toch liever 2 onzichtbare gaatjes hebben.
Dat zal niet gebeuren volgens mij. In tegenstelling tot de moderne platen mag je de blauwe platen gewoon bij laten maken. Ik heb op mijn traction avant '51 luxeplaten gezet met opgelegde cijfers/letters. De oude platen hangen hier aan de muur als decoratie.

Tenzij het een showauto is die regelmatig op de foto gaat zou ik gewoon montage doen met boren. Wel goed uitlijnen, meten en waterdicht afwerken.
Als je chroom hebt op je auto, dan past een chromen sierlijst op 't kenteken er goed bij.

Afhankelijk van de bumper en gril kan je ook zelf gaan fabriceren met beugels die door de gril een steken.

Maar nogmaals, als het geen showauto, maar pentinente bevestiging. Dan toch boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ad de Jong schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Bij dat soort wagens zie je vaak "alternatieve" (plak)platen die niet toegestaan zijn maar de eigenaar het risico maar neemt omdat het veel beter eruit ziet.

Edit: @Westland1940 hopelijk zijn het inderdaad die mooie blauwe platen met opgelegde witte letters.
De énige auto waarbij dat issue al af-fabriek voor je opgelost werd: Citroën SM _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Will_M schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:19:
[...]

De énige auto waarbij dat issue al af-fabriek voor je opgelost werd: Citroën SM _/-\o_
Ik wilde die ook al noemen maar vergat het :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
DukeBox schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:06:
Ik heb zeker een mooi oud kenteken, no way dat ik zo'n afschuwelijke gele plaat op mijn Manta A ga plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
FredvZ schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Als het "timeperiod correct" wil houden zou je dan toch juist gaten moeten boren?
Grote kans dat ik toch voor deze manier ga. Het plaatwerk is nieuw dus ik moet zelf weer gaten maken, maar is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Ad de Jong schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

100% donker blauwe platen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

mitsumark schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:08:
Magneten kun je ook erg sterk krijgen.
Als de locatie zelf niet van "ijzer" is kun je misschien wat aan de achterkant plakken.
Slecht idee, magneten zouden op die manier horizontaal sterk zijn en verticaal niet, en laat dat nou net de kant zijn waarop een kentekenplaat rammelt tijdens het rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:55
Als die nog APK plichtig is moeten er met de APK even weer gele op. Dus maak iets makkelijks, dubbelzijdig tape is dan niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

pennywiser schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:54:
Als die nog APK plichtig is moeten er met de APK even weer gele op..
?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 15:22
[...]

Als die nog APK plichtig is moeten er met de APK even weer gele op. Dus maak iets makkelijks, dubbelzijdig tape is dan niet handig.
Zoals mij voorganger ook al aangeeft met ?... wat bedoel je 'even weer gele op'? Die blauw platen horen bij de auto, dan is de auto van voor 1978 en heb je helemaal geen gele. Plus dat de kans ook groot is dat de auto inmiddels 50+ jaar oud is, dan is APK al helemaal niet meer verplicht.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 14-10-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
MicGlou schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:32:
[...]

Zoals mij voorganger ook al aangeeft met ?... wat bedoel je 'even weer gele op'? Die blauw platen horen bij de auto, dan is de auto van voor 1978 en heb je helemaal geen gele.
Als die met gele is uitgeleverd toen inderdaad. Maar waar vind jij hier het bouwjaar dan? Blauwe platen kan iedereen laten maken.

[ Voor 10% gewijzigd door pennywiser op 14-10-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
pennywiser schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

Als die met gele is uitgeleverd toen inderdaad. Maar waar vind jij hier het bouwjaar dan? Blauwe platen kan iedereen laten maken.
Ja, maar daar mag je niet mee rijden als de auto van na 1978 is... dus wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
MicGlou schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Ja, maar daar mag je niet mee rijden als de auto van na 1978 is... dus wat bedoel je precies?
Dat legio klassieker eigenaren met blauwe platen rondrijden terwijl ze geel horen te hebben.

laten we het gezellig houden

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 14-10-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
pennywiser schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

snipDat legio klassieker eigenaren met blauwe platen rondrijden terwijl ze geel horen te hebben.
Dus legio eigenaren van klassiekers rijden illegaal rond volgens jou? Je mag helemaal geen blauwe platen voeren als er gele op je auto horen te zitten.

https://www.rdw.nl/partic...nkerblauwe-kentekenplaten

[ Voor 26% gewijzigd door We Are Borg op 14-10-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
MicGlou schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Dus legio eigenaren van klassiekers rijden illegaal rond volgens jou?
Dat zou best eens kunnen.
snip, niet nodig

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 14-10-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 14-10-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
snip

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 14-10-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:15
Oon schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Slecht idee, magneten zouden op die manier horizontaal sterk zijn en verticaal niet, en laat dat nou net de kant zijn waarop een kentekenplaat rammelt tijdens het rijden..
Dan neem je een 5-10x zo sterke magneet en/of voeg je een rubberlaag toe.
Genoeg mogelijkheden voor verticale toepassing.
https://www.magneetgigant.nl/Magneetsystemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
[...]

Dit zegt mij eerlijk gezegd niets, maar deze komt uit 73 dus niet meer APK plichtig.
Pagina: 1