Vlakbouw spoelbak verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 07:05
Hi,

Ik heb een zwarte spoelbak waar de coating van los heeft gelaten (uiteraard een maand na het verlopen van de garantie). Deze spoelbak ligt vlak in mijn composiet keukenblad van 2cm. Hij zit vast met een flinke kitrand.

Hoe krijg ik deze nu het beste los? Ik heb een hoekje los weten te krijgen met een hamer, maar vanwege het dunne blad heeft dat niet mijn voorkeur. Kitverwijderaar er tussen proberen te smeren en verder wegsnijden met een Stanleymes? Het mes alleen blijkt tot nu toe niet heel effectief..

Thanks!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgSbXgjw44__1jnDcKV0Tzekuhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KyjSxgEsFsMKTZhDXboA0YS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kquzCEZxo-tfsqOkg-YtMDgI-h0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXjL54DbI9QDkqhWM7R2qB3u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
Visdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:36

franssie

Save the albatross

Wilde ik inderdaad net typen, visdraad, liefst van een technisch garen zoals kevlar, aramide, dyneema
https://www.sportvisgigant.nl/vislijn/dyneema/

Twee stokjes aan de uiteinden en zagen maar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
gezien het zo "diep" licht zal je sowieso problemen krijgen, visdraad zoals jadjong zegt kan je proberen, maar wordt voor de lengte een probleem.
waar is de coating losgelaten? vaak kan je dat makkelijker repareren volgende keer - nu is je wasbak sowieso al naar de ... , doordat je hebt lopen buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 10:33
Visdraad in combinatie met verwarmen?
Niet met de verf brander, maar met een föhn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
onder de spoelbak iets van zetten welke hem omhoog blijft drukken. verder ga ik mee met verwarmen en een visdraad....

en gaan er vanuit dat de klemmetjes van de bak indien aanwezig al los zijn ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
Visdraad, best een goede tip. Heeft verwarmen van de kit echt zin? Ik lees gemixte verhalen.. Side note: die coating is dusdanig kapot dat de bak sowieso vervangen moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@acehighhugo verwarmen zal wellicht van de gebruikte kit afhangen, je kan het eerst zonder proberen natuurlijk. Iets eronder zetten of een glaszuignap bovenop (tweede persoon nodig) kan helpen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:34
Los snijden met een zogenaamd kaasdraad. Soort stalen snoertje met twee handvatten waardoor je kunt " zagen" Niet te wild, want je zaagt zo de verkeerde kant op.

Heet maken met een verfbrander kan ook wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acehighhugo
Thanks voor alle tips! Eens kijken waar ik zo’n draad kan kopen. Ik heb deze kit destijds gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uHfO_0pAWN45fDJgD1yd7l9LJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUxLNdDJb7JFprGhtX3aSWhm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Uit de datasheet blijkt dat het inderdaad alleen mechanisch verwijderd kan worden. Ik zou zelf niet voor ijzerdraad kiezen omdat dat wat agressiever is dan Dyneema. Dyneema is naast sterker ook veel gladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:29
acehighhugo schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:15:
Hi,

Ik heb een zwarte spoelbak waar de coating van los heeft gelaten (uiteraard een maand na het verlopen van de garantie). ....
IMHO zou een spoelbak zou de hele levensduur van de keuken mee moeten gaan. Dat komt uit op non conformiteit. Dat is niet te beperken met een vaste garantieduur. Maar gezien je 't zelf al begonnen bent met breken is dat station al voorbij.

Als je de spullen in huis hebt, bodem van 't keukenkastje STEVING ondersteunen. Dan een potkrik onder de bak op spanning brengen beetje in de hoek waar je begonnen bent. Vooral niet door blijven pompen, want die pomp die stopt niet. Als er een beetje druk op staat, bovengenoemde methodes proberen. Dit door de spanning van onderen komt de bak iets makkelijker los.

Heel omslachtig, maar ik heb 't iemand wel eens zien doen met een bovenfrees. frame gemaakt om de wasbak. En dan een bitje voor metaal. Zo op 't oog +/- 4mm breed en 0,5mm diep in jouw geval.

[ Voor 3% gewijzigd door PROnline op 13-10-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:20
Welke garantie is verlopen?

Vaak heb je recht op een wettelijke garantie. Stel de keuken is 3 jaar, maar je kunt er redelijkerwijs vanuit gaan dat deze langer mee moet gaan, dan kun je alsnog een claim indienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Een beetje rigoureus mischien, maar de spoelbak wegslijpen zodat je aleen de rand op het blad over hebt dan kun je die er wel af pellen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 18:46

TheBorg

Resistance is futile.

Ronald.42 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:35:
Een beetje rigoureus mischien, maar de spoelbak wegslijpen zodat je aleen de rand op het blad over hebt dan kun je die er wel af pellen.
Daar zat ik ook aan te denken. Volgens mij krijg je een visdraad nooit tussen de rand van de wasbak en het werkblad zodat je niet kunt snijden. De twee randen werken zelfs als een mes die het draad kunnen doorsnijden.

Siliconen wordt ook niet minder sterk als je het verwarmd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• acehighhugo
UPDATE: gelukt!

Uiteindelijk was de fohn de beste tip. Vanuit die kapotte hoek kon ik met de combinatie roerstok-houtje + stanleymes beetje bij beetje de rest wegsnijden door druk richting de bovenkant te geven. Dus thanks voor deze goede tip!!

Wat betreft de garantie, de keukenzaak gooide het op verkeerd gebruik. Onzin natuurlijk, maar ik krijg deze week kijkers (woning gaat in de verkoop) dus moest het ook een beetje snel fixen. Jammer dan.
Pagina: 1