Losstaand gasfornuis tussenbouwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinc Borst
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-08 09:15
Hoi
Ik wil een keuken renoveren. De nieuwe bladhoogte wordt 100 cm. Het gasfornuis wil ik opsluiten tussen 2 kastjes, maar is zeker 12 cm lager, de warmte moet ik dus wel afvangen aan de zijkanten omdat daar de zijkanten van de kastjes zichtbaar zijn. Hoe kan ik dat nu het beste doen? Ik dacht aan een strook marmer. Maar eigenlijk moet dat over de gehele zijkant dan van de kastjes, om een gleuf te voorkomen.
Heeft iemand tips?
Zijn er standaard oplossingen die ik dan dus nog niet gevonden heb?

Grt. Vinc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snM-kxr0KxUfuDP846A0GFXRB9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vFamhZHOjC1cCI1hGnpduC03.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Langere poten onder het fornuis zodat het vlak is aan de bovenkant..?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:46

pistole

Frutter

Ronald.42 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:10:
Dat was ook mijn eerste gedacht. En anders kan je kijken naar hittebestendig glas waarvan ook 'backboard saver' wordt gemaakt? Je werkruimte wordt natuurlijk ook iets smaller maar ik weet niet of dat veel invloed gaat hebben.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ronald.42 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:10:
Dit! Zo 'heurt' het wel idd. Elk merk heeft wel een verhoogset, en anders is een ander merk vast ook mogelijk.

Als je niet wil verhogen, zou ik persoonlijk voor iets van hout gaan. Gewoon afwerkpanelen die er normaliter ook op zitten zodra het zicht werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ophogen van het geheel lijkt mij ook het handigste... eventueel met je keukenplint sjoemelen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:04
Een strook RVS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een wand links / rechts moet minimaal 500mm verwijderd zijn van het fornuis. Dus deze opstelling is sowieso niet haalbaar.

Als het toevallig een Boretti is, daar oogt de tekening naar namelijk, dan kun je de Boretti SP4 poten meebestellen. Daarmee kom je op een hoogte van 100cm en zit je gelijk goed.

Ik denk dat het voor het oog ook netter is om de hoogte gelijk aan het blad te hebben.
De keuken zal niet voor niets een werkhoogte van 100cm hebben, dan wil je natuurlijk niet moeten bukken als je aan het koken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een bladhoogte van 100cm hoort bij mensen van ca. 1,90 - 2,00 meter. Hopelijk heb je die lengte, anders is het al snel te hoog.
Onlangs nog een keuken gekocht, en ik dacht ook een fijn hoog blad te kiezen.
De verkoper had een verstelbaar blad staan zodat je alles kan uitproberen, maar 94 a 95 centimeter is voor een gemiddelde Nederlander hoog zat. Hij adviseerde ook zeker niet hoger te gaan. Een centimeter maakt al heel veel verschil.

Overigens is het niet verkeerd om het fornuis lager te houden. Zo heb je beter zicht in de pannen, vooral bij een hoog werkblad is dit waarschijnlijk aan te raden.

[ Voor 27% gewijzigd door Cheesy op 14-10-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BlueKeenan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:03:
Een wand links / rechts moet minimaal 500mm verwijderd zijn van het fornuis. Dus deze opstelling is sowieso niet haalbaar.
Los van dit, lijkt het mij ook behoorlijk onpraktisch om met dit te koken oid, moet je echt niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:43
Koekstra schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:18:
[...]

Als je niet wil verhogen, zou ik persoonlijk voor iets van hout gaan. Gewoon afwerkpanelen die er normaliter ook op zitten zodra het zicht werk is.
Met een gasfornuis lijkt mij dat niet verstandig.
Voor je het weet gaat de fik er in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:38
Daarnaast is zo een opgesloten fornuis ook vervelend voor pannen met een langere steel. Die wanden zitren dan enorm in de weg lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
devriesjande schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:17:
[...]

Met een gasfornuis lijkt mij dat niet verstandig.
Voor je het weet gaat de fik er in.
Zo snel zal dat met hout niet gaan, dat zal gewoon lelijk zwart worden, maar het risico heb je wel. Hout heeft wel redelijk wat nodig om te ontbranden, het verkoolt eerst een eind. Maakt het trouwens nog geen goed plan. Verder zou ik het sowieso niet doen, met 12 cm gaan je pannen gruwelijk in de weg zitten. Je kan nooit een steel naar de zijkant draaien zonder dat die tegen de zijkant aan komt.

Gewoon verhogen en met plint afwerken.

|>

Pagina: 1