Ik heb een triplesplit MHI airco set aangeschaft, wellicht iets te overhaast, want ik begin nu te twijfelen waar ik wat wil hangen
Het is een set van 2x 1,5kW en 1x 3,5kW. De buitenunit komt op de dakkapel op zolder.
N.B. De benedenverdieping valt buiten de scope van dit topic, daar komt een single split 3,5kW te hangen (al aangeschaft en zo goed als klaar om in werking te stellen).
Eén stuk 1,5kW komt op zolder te hangen in mijn werkkamer. De 3,5kW wil ik op de overloop hangen van de eerste verdieping zodat die meerdere kamers kan bedienen. Ik hoef het niet 18°C te hebben als het 30°C is buiten, gaat mij puur erom dat ik 's nachts het klamme benauwde eraf kan halen.
Maar dan heb ik nog een 1,5kW 'over' en ik twijfel in welke kamer ik die wil ophangen.
Dit is de plattegrond van de bovenverdieping, in het rood waar ik de 3,5kW wil hangen.
N.B. De benedenverdieping valt buiten de scope van dit topic, daar komt een single split 3,5kW te hangen (al aangeschaft en zo goed als klaar om in werking te stellen).
Eén stuk 1,5kW komt op zolder te hangen in mijn werkkamer. De 3,5kW wil ik op de overloop hangen van de eerste verdieping zodat die meerdere kamers kan bedienen. Ik hoef het niet 18°C te hebben als het 30°C is buiten, gaat mij puur erom dat ik 's nachts het klamme benauwde eraf kan halen.
Maar dan heb ik nog een 1,5kW 'over' en ik twijfel in welke kamer ik die wil ophangen.
Dit is de plattegrond van de bovenverdieping, in het rood waar ik de 3,5kW wil hangen.
- Slaapkamer 1 zit aan de achterkant en vol op het zuiden. Hier is niet echt een verwarmingsbehoefte, met een beetje zon is het daar al gauw lekker. In de zomer kan het er wel erg warm worden. Dit is een kinderslaapkamer (baby)
- Slaapkamer 2 is de ouderslaapkamer. We slapen eigenlijk 365 dagen met het jaar open omdat we gesteld zijn op frisse lucht. Verwarmingsbehoefte is hier niet, dan pakken we liever een dikker dekbed. In de zomer liggen we wel wakker als het zo'n klamme hittegolf is. Maar ik verwacht dat de 3,5kW zorgt voor voldoende droge lucht om dat tegen te gaan, hij hangt recht tegenover onze kamerdeur (die toch altijd al open staat zodat we de kids horen)
- Slaapkamer 3 is kinderslaapkamer op het noorden. Echt heel warm wordt het hier niet in de zomer, dat beetje benauwdheid in de zomer is met de 3,5kW ook wel weg denk ik. Wel is het hier in de herfst/winter wat frisser omdat het op noord gelegen is.
:strip_exif()/f/image/PYXwZTR6meTFsrnV9U42bhy0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2024 10:30 ]