Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:30
Mijn tante van 90+ gebruikt nog een Nokia 2600 voor mobiel bellen, alleen voor noodgevallen. Het gaat om dit specifieke model: https://www.telecomweb.eu/Nokia-2600-origineel. De Nokia geeft nu echter problemen: zodra je probeert te bellen valt het toestel uit.

Omdat het mij het meest waarschijnlijk leek dat de batterij na al die tijd niet meer goed genoeg is, heb ik een nieuwe accu besteld en deze geplaatst. De telefoon laad helaas niet op met de nieuwe accu. Het zou kunnen dat de nieuwe accu kapot is, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Dan zou er iets met de lader aan de hand kunnen zijn, maar dat lijkt het ook niet te zijn; ik heb nog zo'n universele lader, daarmee wordt het toestel ook niet opgeladen.

Mijn voorlopige conclusie is dat de Nokia zelf het probleem is, dus niet de accu en ook niet de lader.

Wat denken jullie? Moet het hele toestel worden vervangen? Of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?

Het vervangen van de Nokia 2600 door een ander model is geen optie; mijn tante kan met dit toestel omgaan. Een ander toestel gaat ze niet meer aan wennen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:20
Als je de accu uit de mobiel haalt en in een acculader steekt, laad de accu dan op?
Waar heb je de accu vandaan? Is het wel een originele?
Laad de oude accu wel gewoon op in de mobiel?
Je kan een bijna gelijk model pakken zonder inlog code, dan is het minder wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Ik heb geen acculader om mee te testen. Het is een originele Nokia accu. De oude accu laad niet op in de mobiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Beide accu's laden dus helemaal niet meer op?
En de vervangende accu is ook zeker exact hetzelfde type?

Een stap die je zeker nog kunt proberen is de accucontacten in de telefoon schoonmaken: https://nl.ifixit.com/Gui...erde+batterijpolen/164164 (ziestap 5 en 6)

Nog iets om rekening mee te houden is dat 2G gaat verdwijnen(KPN wil eind 2025 stoppen). De Nokia 2600 ondersteunt geen 4G en wordt dus sowieso e-waste. Bijvoorbeeld de Nokia(tegenwoordig HMD) 105 4G lijkt nog enigzins op de oude 2600 en heeft 4G ondersteuning.
product: Nokia 105 4G (2023)
product: HMD 105 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
De accu contacten zijn schoon, dat ziet er allemaal goed uit.

Goed om te weten dat de Nokia 2600 ivm 2G nog maar een beperkte tijd te gebruiken is; ik moet dan toch maar een ander toestel aanschaffen voor mijn tante. Bedankt voor de suggesties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Ik wist ook niet wat me overkwam toen mijn Nokia er na lange staat van dienst opeens mee ophield. Wat blijkt? Er zit een accu in die leeg kan raken als je je telefoon lang genoeg hebt. Maar het mooiste is: die accu kun je gewoon weer opladen!

Ik zie je humor gezien de onverwoestbare kwaliteit van Nokia, maar het helpt de vraagsteller niet echt.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 15-10-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:42
upje schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:54:

Het vervangen van de Nokia 2600 door een ander model is geen optie; mijn tante kan met dit toestel omgaan. Een ander toestel gaat ze niet meer aan wennen.
waarom pak je dan niet gewoon hetzelfde toestel?

https://www.telecomweb.eu/Nokia-2600-origineel

wat betreft de accu heb je wel een originele accu?

dit is evt de opvolger

https://www.hmd.com/nl_nl/nokia-3210?sku=1GF025CPD4L09

[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 15-10-2024 04:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49

Yucon

*broem*

Hoe oud is de vervangende accu? Als dat dit een eeuwigheid ergens op een rek gelegen heeft zou het best nog kunnen dat hij toch kapot is. Heb je een multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar deze telefoon draait op 2G en wordt dus na 2025 niet meer ondersteund, zoals @RepareerDroid al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Yucon schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:18:
Hoe oud is de vervangende accu? Als dat dit een eeuwigheid ergens op een rek gelegen heeft zou het best nog kunnen dat hij toch kapot is. Heb je een multimeter?
Nee geen multimeter beschikbaar. Het is inderdaad een mogelijkheid dat de vervangende accu defect is, maar dat lijkt me toch een vrij kleine kans, en ik kan het dus niet controleren of dit het geval is.

Ik ga maar contact opnemen met de webshop die de vervangende accu heeft geleverd; misschien kunnen ze me hiermee verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:42
Ik denk dat die vervangende accu niet origineel is mogelijk
Pagina: 1