Visual Studio Code, Cursor gedrag als in oude editors wens.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56
Allen,

Ik gebruik graag Visual Studio Code, ik kan alleen blijvend niet wennen / goed mee omgaan dat de cursor zich niet loodrecht verplaats bij gebruik van pijltjes toetsen. Ik wil graag dat ie gewoon domweg bijvoorbeeld 10 posities naar boven gaat als ik 10 x naar boven druk, en niet smart doet of rekening houd met regeleinde.

Is hier een setting / oplossing voor ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je wilt dus een soort van absolute cursor die in het luchtledige gaat staan (achter de regeleinden)? En hoe zie je dat dan voor je als je daar gaat typen? Dat ie de rest aanvult met spaties? En welke oude editor(s) heb je het over?

Wat is je doel hiermee want wellicht dat dat op een andere manier op te lossen is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
Dat is inderdaad exact wat ik zoek, een absolute cursor.. Ik snap dat er consequentie zijn als je begint te typen na een huidige regeleinde, dan zullen het inderdaad spaties moeten zijn :)

Het verspringen van de cursor als deze nu op x 50 staat en de regel er boven gaat maar tot x 10, en de regel daar weer boven gaat tot x 15, als je dan naar boven drukt springt de cursor voor het oog, ook als je op regeleinde staat en je drukt op rechts gaat deze naar x 0 op volgende regel. Dat werkt gewoon erg storend in mijn bovenkamer, ik maak daardoor fouten, moet je weer corrigeren, etc etc. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt mij verschrikkelijk. Maar goed, rust in de bovenkamer is het belangrijkste. ;)
Ik zou adviseren even te zoeken naar 'vscode navigate cursor like in <jouw-favoriete-oude-editor>' (want die heb je nog niet benoemd). Mogelijk dat je daar wat mee vind. Ik kon het zo snel niet vinden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diebobo
Ik heb natuurlijk al wat afgezocht, maar is sta er zéér alleen in in deze opvatting als ik de zoekresultaten van google mag gelover ( als in geen hits ).. Anyways, bedankt voor je reply :)