Ik heb sinds een paar weken een probleem waar ik niet uit kom. Tijdens het kijken van video met MPC-HC + MadVR gaat de PC zonder enige reden helemaal uit. Dit is alleen met 4K content, 1080p is probleemloos. Ik hoor een klik, en weg is ie. De enige mogelijkheid om opnieuw te starten is de stroom er even afhalen en opnieuw starten. Er komt trouwens wel wat stroom door, want ik zie een paar lichtjes branden op de moederbord.
Wat ik heb geprobeerd:
- Cyberpunk paar keer een half uur gedraaid (ik heb nu geen ander spel geinstalleerd) -> geen GPU (temp) probleem.
- memtest gedaan -> RAM OK.
- Cinebench gedraaid -> Geen CPU (temp) probleem.
Ik dacht eerst gelijk aan de PSU, maar dan is het wel vreemd dat het alleen gebeurt als ik een 4K (HDR) filmpje bekijk. GPU load is dan wel rond de 70%, maar de temperatuur blijft redelijk. Als het de GPU load is (icm de PSU load), moet het dan niet helemaal fout gaan als Cyberpunk volle bak draait?
Iemand een idee? Ik snap er niets van.
Systeem
5800X3D
Corsair RAM
GTX 3080
Modulair Seasonic PSU (model moet ik nog even achterhalen)
Wat ik heb geprobeerd:
- Cyberpunk paar keer een half uur gedraaid (ik heb nu geen ander spel geinstalleerd) -> geen GPU (temp) probleem.
- memtest gedaan -> RAM OK.
- Cinebench gedraaid -> Geen CPU (temp) probleem.
Ik dacht eerst gelijk aan de PSU, maar dan is het wel vreemd dat het alleen gebeurt als ik een 4K (HDR) filmpje bekijk. GPU load is dan wel rond de 70%, maar de temperatuur blijft redelijk. Als het de GPU load is (icm de PSU load), moet het dan niet helemaal fout gaan als Cyberpunk volle bak draait?
Iemand een idee? Ik snap er niets van.
Systeem
5800X3D
Corsair RAM
GTX 3080
Modulair Seasonic PSU (model moet ik nog even achterhalen)