Toch even iets waar ik benieuwd naar ben. Ik woon sinds kort in een huurwoning, en omdat we de muren moesten afwerken en schilderen heeft mijn vader (die wel van elektra weet) in de keuken (na het uitzetten van de hoofdschakelaar) een stopcontact verwijderd voor vervanging, en even een paar kroonsteentjes erop gezet. Helaas maakten twee kabeltjes kortsluiting waarna na de hoofdschakelaar opeens de groep van de keuken eruit klapte. Best ongelukkig, maar het kan de beste overkomen. Deze hebben we omhoog gezet, en toen besloot de aardlekschakelaar omlaag te klappen met een zichtbaar vonkje.
Het euvel hadden we snel gespot, en de kortsluiting hebben we verholpen, en de groep aangezet gevolgd door de aardlekschakelaar, en tadaaah. Er is weer stroom op de groep.
Vandaag gebeurde er iets heel merkwaardigs. Ik zet de waterkoker aan, en op het moment dat er 1500 Watt gebruikt werd (na ca. 2 seconden), sloeg de 3e fase hoofdstop eruit. De slimme meter meldt nog enkel L1 en L2 als fases, en ook mijn meetmodule aan de P1-poort meldt geen spanning meer op deze fase.
Duidelijk is dat ik via de woningbouw even een elektricien met zegelrecht moet laten komen. Maar ik ben benieuwd of dit oorzaak en gevolg is. En wat er gebeurd kan zijn? Iemand?
Technische installatie => DEI
Het euvel hadden we snel gespot, en de kortsluiting hebben we verholpen, en de groep aangezet gevolgd door de aardlekschakelaar, en tadaaah. Er is weer stroom op de groep.
Vandaag gebeurde er iets heel merkwaardigs. Ik zet de waterkoker aan, en op het moment dat er 1500 Watt gebruikt werd (na ca. 2 seconden), sloeg de 3e fase hoofdstop eruit. De slimme meter meldt nog enkel L1 en L2 als fases, en ook mijn meetmodule aan de P1-poort meldt geen spanning meer op deze fase.
Duidelijk is dat ik via de woningbouw even een elektricien met zegelrecht moet laten komen. Maar ik ben benieuwd of dit oorzaak en gevolg is. En wat er gebeurd kan zijn? Iemand?
Technische installatie => DEI
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 14-10-2024 07:47 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️