Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-05 15:10
Wat ga je met je laptop doen?
Streamen en gamen

Wat is je budget?
Mijn max is 2500 euro, maar minder is natuurlijk altijd goed.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, en als ik hem meeneem ergens naartoe kan hij prima aan de stroom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[i]Ik heb nu een Lenovo van amper een half jaar oud, maar al veel problemen mee gehad dus besloten een andere laptop aan te schaffen. Ik heb eentje gevonden, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee welke merken goed zijn of juist niet goed.

Deze gevonden:
https://www.coolblue.nl/p...ix-g17-g713pi-ll131w.html

Ik heb nu deze:
https://tweakers.net/pric...-5-16irx8-82wk00b2mh.html

Maar ik heb denk ik gewoon pech, want hij draait spellen echt heel slecht. Of dit komt doordat ik een exemplaar heb met een slechte versie van de processor, dat weet ik niet (iemand hier had mij wat informatie gestuurd over een slechte processor van Intel).

Mijn voorkeur gaat daarom nu dus wel meer uit naar een Ryzen.

[ Voor 3% gewijzigd door TechNoobGamer op 12-10-2024 21:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 17:48
de links werken niet helaas

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 12-10-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Nu wel, als het goed is??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:41
Je huidige laptop zou echt prima games moeten kunnen draaien, GPU is prima (met een hoge TGP) en de processor is ook niets mis mee.
Enige waar je misschien wat last van zou kunnen hebben is dat de 4070 maar 8GB VRAM heeft en je op een vrij hoge resolutie wil spelen, want het scherm is 2560*1600. Maar als je de games niet op Ultra wil draaien ofzo moet er toch prima mee te gamen zijn.

Dat verhaal van de Intel processoren gaat niet over laptopprocessoren dus daar is in principe niets mis mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Arjant2 op 12-10-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
TechNoobGamer schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:50:
Wat ga je met je laptop doen?
Streamen en gamen

Wat is je budget?
Mijn max is 2500 euro, maar minder is natuurlijk altijd goed.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, en als ik hem meeneem ergens naartoe kan hij prima aan de stroom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
[i]Ik heb nu een Lenovo van amper een half jaar oud, maar al veel problemen mee gehad dus besloten een andere laptop aan te schaffen. Ik heb eentje gevonden, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee welke merken goed zijn of juist niet goed.

Deze gevonden:
https://www.coolblue.nl/p...ix-g17-g713pi-ll131w.html

Ik heb nu deze:
https://tweakers.net/pric...-5-16irx8-82wk00b2mh.html

Maar ik heb denk ik gewoon pech, want hij draait spellen echt heel slecht. Of dit komt doordat ik een exemplaar heb met een slechte versie van de processor, dat weet ik niet (iemand hier had mij wat informatie gestuurd over een slechte processor van Intel).

Mijn voorkeur gaat daarom nu dus wel meer uit naar een Ryzen.
Ik vraag me af wat je problemen precies zijn met je hudiige laptop,

Ik ben benieuwd wat hierboven al gezegd is,je huidige laptop zal het prima moeten kunnen draaien

Ik heb zelf een legion 5 pro,maar dan een ouder type (5800h cpu en 3070) doet het prima.dus ik ben benieuwd

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 12-10-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
Ik zou ook meer werk maken van die half jaar oude laptop, en niet na een half jaar weer >€2000,- stukslaan op een nieuwe.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-05 16:15
ben niet zo met gamelaptops mee, maar de intel 13 en 14 generatie daar zit productiefout in.
normaal ging die in augustus aangepast worden door een update, weet niet of die er al inmiddels geweest is.

Ik heb net een ander laptop gekocht ipv hp envy i5-6200
kon een gamelaptop op de kop tikken voor een prijsje.
heb hem nog niet ontvangen is met een ryzen7 processor, ik ga er wel niet mee gamen wel zwaardere toepassingen draaien

resolutie misschien verlagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:41
kurt71 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:29:
ben niet zo met gamelaptops mee, maar de intel 13 en 14 generatie daar zit productiefout in.
normaal ging die in augustus aangepast worden door een update, weet niet of die er al inmiddels geweest is.

Ik heb net een ander laptop gekocht ipv hp envy i5-6200
kon een gamelaptop op de kop tikken voor een prijsje.
heb hem nog niet ontvangen is met een ryzen7 processor, ik ga er wel niet mee gamen wel zwaardere toepassingen draaien

resolutie misschien verlagen?
Dat heeft alleen betrekking op desktop CPU's, niet op laptop cpu's dus dat is hier niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Arjant2 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:44:
Je huidige laptop zou echt prima games moeten kunnen draaien, GPU is prima (met een hoge TGP) en de processor is ook niets mis mee.
Enige waar je misschien wat last van zou kunnen hebben is dat de 4070 maar 8GB VRAM heeft en je op een vrij hoge resolutie wil spelen, want het scherm is 2560*1600. Maar als je de games niet op Ultra wil draaien ofzo moet er toch prima mee te gamen zijn.

Dat verhaal van de Intel processoren gaat niet over laptopprocessoren dus daar is in principe niets mis mee.
Ik heb de games ook op lage instellingen geprobeerd. Dan blijven de problemen bestaan.

Ooooh oke, goed om te weten dat dat probleem niet bij laptops is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
freaky35 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:26:
[...]

Ik vraag me af wat je problemen precies zijn met je hudiige laptop,

Ik ben benieuwd wat hierboven al gezegd is,je huidige laptop zal het prima moeten kunnen draaien

Ik heb zelf een legion 5 pro,maar dan een ouder type (5800h cpu en 3070) doet het prima.dus ik ben benieuwd
Eigenlijk alle games die ik speel draaien slecht op de laptop. Sims 4, fortnite, Disney dreamlight Valley, COD (geprobeerd, maar die loopt vrijwel direct vast). De problemen zijn hevig haperen of dat hij zo traag loopt alsof het slowmotion is en gewoon volledig vastlopen en crashen. En dat echt elke keer als ik de game speel, dus niet af en toe.

Ik heb de laptop 2x opnieuw geinstalleerd, windows, dit heeft niet geholpen. Lenovo service team is op afstand er al mee bezig geweest, maar kunnen niks vinden. Ik heb de games al op lagere instellingen gezet maar dit mag niet baten. Dan staan ze zo laag dat je de pixels bijna kan tellen en nog lopen ze slecht.

Dus ik ben een beetje ten einde raad. Dit probleem is dus al sinds de aankoop. Lenovo wil bewijs, dus ik heb foto's en filmpjes opgestuurd. Helaas reageren ze tot nu toe nog niet, dus ik wacht dat ook nog af.

Kan moeilijk dit apparaat verkopen aan iemand en denken van succes ermee. Maar wil ook niet eindeloos het gevoel hebben dat ik hem uit het raam wil flikkeren nadat hij weer 3x is vastgelopen in een half uur tijd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
Heb je de temperaturen al eens gecheckt tijdens het draaien van games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Zatara schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:22:
Heb je de temperaturen al eens gecheckt tijdens het draaien van games?
Ja, volgens Lenovo Vantage zijn de temperaturen niet te hoog tijdens het gamen. Natuurlijk loopt de temperatuur geleidelijk aan wel wat op, maar sinds ik de koeler heb valt dit ook reuze mee.
Daarbij beginnen de problemen al na het opstarten van games, niet pas na een tijdje.
Ik heb zelfs wel dat fortnite al crasht als ik nog niet eens in de battlebus zit. En na de laatste update is spelen helemaal geen optie meer. Maar hier schijnen dan wel weer meer mensen last van te hebben, dus gelukkig is dat dan niet alleen bij mij zo (niet gelukkig voor de rest natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
Hier spreken een aantal mensen dat de problemen over waren na een vervangend moederbord:
https://www.reddit.com/r/...ames_constantly_crashing/

En hier:
https://forums.lenovo.com...ashing-issues/m-p/5331845

Met name de modellen met 82W in de benaming worden genoemd...

[ Voor 28% gewijzigd door Zatara op 13-10-2024 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-05 16:15
volgens dat ik kan lezen op de lenovo help site
heeft het te maken met de nvdia kaart die een update te kort heeft en niet rechtstreeks kan zien.

dit is de download :

https://support.lenovo.co...6IRX8-LEGION-PRO-7-16IRX8

dit is de pagina waar alles op staat, misschien heb je hier iets aan :

https://forums.lenovo.com...gaming/m-p/5225662?page=2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
kurt71 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:53:
volgens dat ik kan lezen op de lenovo help site
heeft het te maken met de nvdia kaart die een update te kort heeft en niet rechtstreeks kan zien.

dit is de download :

https://support.lenovo.co...6IRX8-LEGION-PRO-7-16IRX8

dit is de pagina waar alles op staat, misschien heb je hier iets aan :

https://forums.lenovo.com...gaming/m-p/5225662?page=2
Dat is info waar de ts wat aan kan hebben.Er zijn dus erkende problemen qua crashes,zou dus zeker de bios update en ook video update uitvoeren,als je dus op die versie zit van het video- bios

Ik heb zelf ook al vaker bios updates bij mijn pro gedaan en dat ging eigenlijk feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Ik zal deze BIOS update doen want NVIDIA is echt up to date. Fingers crossed dat dit gaat helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
TechNoobGamer schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:21:
Ik zal deze BIOS update doen want NVIDIA is echt up to date. Fingers crossed dat dit gaat helpen.
ook de video bios van die kaart?,daar zit het ehm in.Die update je niet met de gpu driver

Je moet dan ook echt de vbios updaten van de nvidia kaart in de laptop wil het helpen,daar zit het probleem blijkbaar

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 13-10-2024 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PMast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-05 15:52
Als ik jou was zou ik hier echt bij Lenovo achteraan blijven gaan als de BIOS update niet werkt.
Ik heb deze laptop ook en kan alle games echt prima draaien.

Heb zelf ook wel wat problemen ermee gehad, moest ook een nieuw moederbord in. Was wel voor een ander probleem dan dat van jou. Dat is door Lenovo toen wel geregeld, je moet er alleen wel achteraan blijven gaan helaas.

Maar ik zou zeker geen €2000 uitgeven aan een nieuwe laptop als je deze al gekocht hebt. Hij moet gewoon goed werken. Snap de frustratie heel goed, maar blijf die lui bellen om het probleem op te lossen.

Wisselt je laptop wel tussen de iGPU en Nvidia GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
PMast schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:00:
Als ik jou was zou ik hier echt bij Lenovo achteraan blijven gaan als de BIOS update niet werkt.
Ik heb deze laptop ook en kan alle games echt prima draaien.

Heb zelf ook wel wat problemen ermee gehad, moest ook een nieuw moederbord in. Was wel voor een ander probleem dan dat van jou. Dat is door Lenovo toen wel geregeld, je moet er alleen wel achteraan blijven gaan helaas.

Maar ik zou zeker geen €2000 uitgeven aan een nieuwe laptop als je deze al gekocht hebt. Hij moet gewoon goed werken. Snap de frustratie heel goed, maar blijf die lui bellen om het probleem op te lossen.

Wisselt je laptop wel tussen de iGPU en Nvidia GPU?
Volgens de IT'er van Lenovo draait de laptop wel op de NVIDIA GPU.
Ik heb ze vandaag weer een mail gestuurd met filmpjes en foto's van haperende games en crashrapporten.

Hopelijk kunnen ze me uiteindelijk helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
freaky35 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

ook de video bios van die kaart?,daar zit het ehm in.Die update je niet met de gpu driver

Je moet dan ook echt de vbios updaten van de nvidia kaart in de laptop wil het helpen,daar zit het probleem blijkbaar
Zou je mij kunnen helpen aan deze update te komen? Want heb de website van NVIDIA gecheckt wat de laatste update was voor mijn videokaart en in Geforce Experience zag ik dat deze update gedaan is.
Is de update van 1-10-2024. Dus ook nog niet zo lang geleden.

Of zeg ik nu iets doms en bedoel jij iets heel anders? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Oh ja, niet geheel onbelangrijk om te melden.
De BIOS update heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
Als je daadwerkelijk die legion pro 5 hebt van je link heb je onsite garantie en die zou echt prima de moderne games moeten kunnen draaien. Jarrodstech had deze als een van de beste laptops van 2023 uitgeroepen eind vorig jaar.

Heb je wel alle updates gedraaid zoals die in de Lenovo vantage app staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Cinemaskoop op 14-10-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:07

franssie

Save the albatross

Dus als het niet blijft werken een RMA onder garantie aanmaken. Laat de verkoper het dan maar oplossen met Lenovo (heb ik twee maal moeten laten doen, eenmaal Lenovo, eenmaal ASUS en dat kwam beide goed).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Waar heb je em gekocht btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Cinemaskoop schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:40:
Als je daadwerkelijk die legion pro 5 hebt van je link heb je onsite garantie en die zou echt prima de moderne games moeten kunnen draaien. Jarrodstech had deze als een van de beste laptops van 2023 uitgeroepen eind vorig jaar.

Heb je wel alle updates gedraaid zoals die in de Lenovo vantage app staan?
Jazeker en heb zelfs de nieuwste BIOS update die niet in Vantage staat gedownload met behulp van deze top tweakers.

Ja, ik weet dat hij echt heel goed moet zijn. Daarom heb ik hem ook op aanraden van tweakers gekocht. En ik lees heel veel lovende reviews, dus daar ligt het ook niet aan. Ik vermoed gewoon dat ik een defect model heb. Dat kan gebeuren, no hard feelings, maar ik hoop wel geholpen te worden door Lenovo. Die er overigens wel mee bezig zijn hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
bol.com, en die staan gewoon open voor reparatie. Maar ik wilde eerst zeker weten of het niet aan mij lag dat de laptop niet naar behoren werkt. Drivers, updates, instellingen. Maar Lenovo kan niks vinden.
Wellicht als ik er met hun niet uit kom stuur ik hem alsnog op via bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
TechNoobGamer schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

bol.com, en die staan gewoon open voor reparatie. Maar ik wilde eerst zeker weten of het niet aan mij lag dat de laptop niet naar behoren werkt. Drivers, updates, instellingen. Maar Lenovo kan niks vinden.
Wellicht als ik er met hun niet uit kom stuur ik hem alsnog op via bol.com
ja maar dat hoeft dus niet want je hebt garantie on-site.. je hebt premium care bij jouw Legion Pro 5. Je kan de QR code hiervoor scannen naast je touchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
TechNoobGamer schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:11:
[...]

Zou je mij kunnen helpen aan deze update te komen? Want heb de website van NVIDIA gecheckt wat de laatste update was voor mijn videokaart en in Geforce Experience zag ik dat deze update gedaan is.
Is de update van 1-10-2024. Dus ook nog niet zo lang geleden.

Of zeg ik nu iets doms en bedoel jij iets heel anders? :+
Die had @kurt71 al gepost: https://support.lenovo.co...6irx8-legion-pro-7-16irx8

Dat is de Bios van de GPU. Dat staat los van de drivers zoals je die in geforce experience ziet. Ook zijn er bios updates voor de laptop zelf. Dat staat hier ook los van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Cinemaskoop schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:07:
[...]

Die had @kurt71 al gepost: https://support.lenovo.co...6irx8-legion-pro-7-16irx8

Dat is de Bios van de GPU. Dat staat los van de drivers zoals je die in geforce experience ziet. Ook zijn er bios updates voor de laptop zelf. Dat staat hier ook los van
Oh, ja deze heb ik gedownload. Ik dacht dat dat BIOS updates voor de laptop zelf waren.
Maar die moet ik dus weer ergens anders weghalen? Of staan die wel gewoon in Lenovo Vantage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Cinemaskoop schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

ja maar dat hoeft dus niet want je hebt garantie on-site.. je hebt premium care bij jouw Legion Pro 5. Je kan de QR code hiervoor scannen naast je touchpad
Ja, ik heb contact met deze mensen van Lenovo support.
Ze hebben net toegestuurd dat ze een reparatieverzoek indienen.
Ik moet nu foto's maken van de laptop en deze opsturen.
Ik ga er vanuit dat ik daarna instructies krijg voor het opsturen van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
TechNoobGamer schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

Ja, ik heb contact met deze mensen van Lenovo support.
Ze hebben net toegestuurd dat ze een reparatieverzoek indienen.
Ik moet nu foto's maken van de laptop en deze opsturen.
Ik ga er vanuit dat ik daarna instructies krijg voor het opsturen van de laptop.
Maar hoezo opsturen? Je hebt toch premium care? dat is toch onsite garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMast
Als je Premium Care hebt dan horen ze bij je thuis te komen volgens mij.
Ze wilden eerst ook dat ik de mijne opstuurde, dan ben je hem een week of 3 kwijt.
Ik heb toen gezegd dat ze iemand langs moeten laten komen, want Premium Care. Uiteindelijk kwam er iemand langs en die was in een kwartier klaar. Als jij ook Premium Care hebt dan zou ik er nog even achteraan bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Cinemaskoop schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:59:
[...]

Maar hoezo opsturen? Je hebt toch premium care? dat is toch onsite garantie?
Ze zijn inderdaad gister langs geweest. Er zit een nieuw moederbord in en nieuwe ventilatie.
Dit zat dus vol stof, dus ik heb gevraagd hoe ik dat het beste kan voorkomen. Niet XD
Hij staat al op een koeler en op tafel. Hij zei je kan hem het beste gewoon op 1 plek laten staan, maar daar heb ik niet een laptop gekocht. Dan had ik wel een desktop gekocht. Dus dat was even kut, maar ik probeer hem nu zoveel mogelijk op 1 plek te laten staan.

Ik zal hem nu even testen. Hij is al een paar keer vastgelopen tijdens het opstarten van games, maar heb nog wat instellingen aangepast en hoop dat het nu goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
PMast schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:25:
Als je Premium Care hebt dan horen ze bij je thuis te komen volgens mij.
Ze wilden eerst ook dat ik de mijne opstuurde, dan ben je hem een week of 3 kwijt.
Ik heb toen gezegd dat ze iemand langs moeten laten komen, want Premium Care. Uiteindelijk kwam er iemand langs en die was in een kwartier klaar. Als jij ook Premium Care hebt dan zou ik er nog even achteraan bellen als ik jou was.
Ja, je had gelijk. Ze zijn langs geweest gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-05 13:05
TechNoobGamer schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

Ze zijn inderdaad gister langs geweest. Er zit een nieuw moederbord in en nieuwe ventilatie.
Dit zat dus vol stof, dus ik heb gevraagd hoe ik dat het beste kan voorkomen. Niet XD
Hij staat al op een koeler en op tafel. Hij zei je kan hem het beste gewoon op 1 plek laten staan, maar daar heb ik niet een laptop gekocht. Dan had ik wel een desktop gekocht. Dus dat was even kut, maar ik probeer hem nu zoveel mogelijk op 1 plek te laten staan.
Zet hem na gebruik uit, en stop hem in een sleeve/tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMast
Hoelang loopt hij vast dan bij het opstarten van games? Als het een seconde ofzo is dan schakelt hij van de iGPU naar de NVIDIA kaart, dus dat is normaal.

Hij kan behoorlijk wat stof opzuigen, maar als hij gewoon op een schone ondergrond staat moet het echt geen probleem zijn. Maar dus niet met een kussen op je schoot gaan zitten gamen o.i.d., maar op een harde ondergrond zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Als je em altijd voor gaming gebruikt zou ik em ook gewoon op discrete graphics laten staan. Je kan dit in de bios of in vantage instellen. Dus geen hybrid. je performance gaat sowieso omhoog als je gpu only modus gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Advizor schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Zet hem na gebruik uit, en stop hem in een sleeve/tas?
Ik heb hem niet in een tas of sleeve, wanneer ik hem niet gebruik. Wel staat hij uit.
Maar ik kan hem best in een sleeve doen, dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
PMast schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:56:
Hoelang loopt hij vast dan bij het opstarten van games? Als het een seconde ofzo is dan schakelt hij van de iGPU naar de NVIDIA kaart, dus dat is normaal.

Hij kan behoorlijk wat stof opzuigen, maar als hij gewoon op een schone ondergrond staat moet het echt geen probleem zijn. Maar dus niet met een kussen op je schoot gaan zitten gamen o.i.d., maar op een harde ondergrond zetten.
Nee, de hele laptop liep vast haha. Maar sinds ik de instellingen heb veranderd is dat niet meer gebeurt.
Ik heb hem altijd op een harde ondergrond. En dan nog op een koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Cinemaskoop schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:57:
Als je em altijd voor gaming gebruikt zou ik em ook gewoon op discrete graphics laten staan. Je kan dit in de bios of in vantage instellen. Dus geen hybrid. je performance gaat sowieso omhoog als je gpu only modus gebruikt
Hij staat nu op gpu only, en dat lijkt wel te helpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
TechNoobGamer schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:43:
[...]

Hij staat nu op gpu only, en dat lijkt wel te helpen. _/-\o_
Mooi. Dat is wel het beste als je em vooral voor gaming gebruikt. Dan doe je geen concessies en heb je ook gsync. Anders heb je dat niet ook
Pagina: 1