Hoi, ik zit er aan te denken om een zelf mijn eerste gaming desktop te bouwen. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en wat uitgekozen. Ik vroeg me af wat mensen met meer ervaring hier van vinden en of mensen nog tips hebben. Ik heb wel een mager budget, maar ik hoef ook niet het beste van het beste. Ik zou het wel tof vinden om rekening te houden met het feit dat ik later goede opties heb voor upgrades. Het liefst wil ik dat mijn set up 2/3 jaar mee gaat zonder upgrades. Uiterlijk maakt voor mij niet veel uit. Een beetje RGB vind ik wel mooi, maar dat moet niet de prijs te veel beinvloeden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een desktop bouwen vooral om te gamen. Verder niks spannends, gewoon huis tuin en keuken surfen, mailen en filmpjes kijken. Ik wil veel diverse spellen gaan spelen, zoals: BG3, minecraft, overwatch, dragon age: veilguard, elden ring, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zou ik rond de 1000 uit willen geven. Ik wil het zelf in elkaar kunnen zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog niks in bezit, dus ook geen case.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste en het beste van het beste:
Ik wil graag op 1440p gamen, maar als het budget het niet toe laat, is 1080p ook goed.
Ik denk dat op het begin een opslag van 1Tb genoeg is.
Voor het geheugen lijkt mij 32 Gb een goede optie.
Het liefst heb ik air cooling
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na onderzoek lijkt mij een Ryzen CPU het beste. Vanwegen de betrouwbaarheid.
Het is mij door andere aangeraden om een Nvidia GPU te halen.
Ga je overklokken?
Maximum prestatie zou natuurlijk leuk zijn, maar geen must.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies van de mensen die er meer van weten. Ik heb dus al wat uitgekozen, maar ben benieuwd of het een beetje goed, dit bij elkaar past (en misschien goedkoper kan). Tips voor het in elkaar zetten zijn ook welkom, aangezien ik dat nooit gedaan heb. Me budget is dus rond de 1000 euro mag wat meer zijn (minder natuurlijk ook) en goede upgrade mogelijk heden zou ik fijn vinden.
Hopelijk heb ik genoeg info gegeven! Alvast bedankt!
Ik ben er redelijk uit wat ik ga halen, het ligt er alleen nog aan wat de prijzen de komende tijdgaan doen met alle nieuwe stuff die uitkomt en heel misschien iets met black friday. (maar ik weet dat black friday eigenlijk vooral scam is). Bedankt alle
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een desktop bouwen vooral om te gamen. Verder niks spannends, gewoon huis tuin en keuken surfen, mailen en filmpjes kijken. Ik wil veel diverse spellen gaan spelen, zoals: BG3, minecraft, overwatch, dragon age: veilguard, elden ring, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zou ik rond de 1000 uit willen geven. Ik wil het zelf in elkaar kunnen zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog niks in bezit, dus ook geen case.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste en het beste van het beste:
Ik wil graag op 1440p gamen, maar als het budget het niet toe laat, is 1080p ook goed.
Ik denk dat op het begin een opslag van 1Tb genoeg is.
Voor het geheugen lijkt mij 32 Gb een goede optie.
Het liefst heb ik air cooling
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na onderzoek lijkt mij een Ryzen CPU het beste. Vanwegen de betrouwbaarheid.
Het is mij door andere aangeraden om een Nvidia GPU te halen.
Ga je overklokken?
Maximum prestatie zou natuurlijk leuk zijn, maar geen must.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies van de mensen die er meer van weten. Ik heb dus al wat uitgekozen, maar ben benieuwd of het een beetje goed, dit bij elkaar past (en misschien goedkoper kan). Tips voor het in elkaar zetten zijn ook welkom, aangezien ik dat nooit gedaan heb. Me budget is dus rond de 1000 euro mag wat meer zijn (minder natuurlijk ook) en goede upgrade mogelijk heden zou ik fijn vinden.
Hopelijk heb ik genoeg info gegeven! Alvast bedankt!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 207,99 | € 207,99 |
1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G | € 295,95 | € 295,95 |
1 | Behuizingen | Montech Air 903 Max Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Gigabyte UD750GM PG5 (rev. 1.0) | € 79,- | € 79,- |
1 | SSD's | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 85,41 | € 85,41 |
Totaal | € 1.064,05 |
Ik ben er redelijk uit wat ik ga halen, het ligt er alleen nog aan wat de prijzen de komende tijdgaan doen met alle nieuwe stuff die uitkomt en heel misschien iets met black friday. (maar ik weet dat black friday eigenlijk vooral scam is). Bedankt alle