Elektrisch (bij)verwarmen compatibel met Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:12
Hallo,

Momenteneel heb ik in elk van de 2 kinderkamers een "domme" elektrische verwarming.
Deze dienen vervangen te worden. Het liefst door een wandmodel.

Dus ik ben op zoek naar een type elektrische verwarming welke ik kan controleren met Home Assistant.
Ik heb zelf al zitten kijken naar modellen van Eurom, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee, noch met de integratie.

Hebben jullie adives?

THnx!

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:12
Ik heb zelf elektrische modellen hangen en gekoppeld met Tado aan HA. Werkt prima. Zo warmt de garage bijvoorbeeld automatisch op in de winterperiode als de buitentemperatuur lager dan 0 graden is en de elektriciteitsprijs lager dan €0,xx (even exacte bedrag kwijt). Of de werkkamer als het doordeweeks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:12
Orangelights23 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:17:
Ik heb zelf elektrische modellen hangen en gekoppeld met Tado aan HA. Werkt prima. Zo warmt de garage bijvoorbeeld automatisch op in de winterperiode als de buitentemperatuur lager dan 0 graden is en de elektriciteitsprijs lager dan €0,xx (even exacte bedrag kwijt). Of de werkkamer als het doordeweeks is.
Oh, ik heb al een bestaande Tado setup voor de CV op gas.
Wist niet dat je hierop ook elektrische verwarmingen op kon aansluiten. Welke modellen heb jij in gebruik?

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:12
Homme schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:18:
[...]

Oh, ik heb al een bestaande Tado setup voor de CV op gas.
Wist niet dat je hierop ook elektrische verwarmingen op kon aansluiten. Welke modellen heb jij in gebruik?
Vergeet mijn reactie, ik heb geen gebruikelijke opstelling bedacht ik me net. Er zit een kleine module ingebouwd in elke radiator die de prijs ophaalt en dat is weer gekoppeld aan HA. Het is een Zweedse module (waar ik ook woon) die alleen kan communiceren met een API die toegankelijk is met BankID, Zweedse DigiD wat je voor werkelijk alles moet gebruiken.

Sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

TWKterry

Master Mariner

Als je een hele domme elektrische verwarming neemt met alleen aan/uit zet je er gewoon een slimme stekker tussen die je op afstand kunt besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewOakley
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 12:32
Leuk. Ik speel met hetzelfde idee. Voor de woonkamer als voorverwarming voordat de normale verwarming via Tado aangaat, hiermee is het idee een stuk gas besparing. Ik zoek een betrouwbaar merk, liefst via zignee of zwave of eigen integration, maar dan wel lokaal als het kan. Ik wil het liefst niet via het internet als aangeboden APi.

Alle ideeën welkom.
Pagina: 1