usb-c thunderbolt 4 dockingstation op een oude pc ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:57
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
een device tussen docking station usb-c naar een oude pc. welke geen usb-c heeft.
En ook nog een usb-c hub met een knop om te switchen tussen de usb-c aansluiting?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
maakt niet uit
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
nee maakt niet uit
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

huidige pc:
fx6300
rx480 ( hdmi, display port x2)

docking station
3x hdmi waarvan 2x display linked en 1x hdmi alt dp

hoe het zou moeten werken:
vanuit de usb-c van het docking station naar de laptop en de pc alles op het docking station moet dan beschikbaar zijn voor de pc en laptop.
Eigenlijk nog een usb-c hubje ertussen waarop laptop usb-c kabel en pc usb-c kabel op aangesloten zijn en dat ik dan met een knop op de hub kan swithen.

Een nieuwe laptop met usb-c dp alt mode
Een oude pc zonder usb-c dp alt mode.

monitor - > hdmi -> dockingstation ( hdmi)
dockingstation -> usb-c thunderbolt 4? -> oude pc
Beeld via de 2x hdmi poorten op het docking station welke display linked tech gebruiken werkt wel.
maar de 3e hdmi poort dus niet.

dockingstation -> usb-c laptop usb-c werkt.

ik zag:
pci adapter kaarten om usb-c thunderbolt 4 op je pc te krijgen. , lees veel issues daarmee en dat het niet werkt of beeld gaat raar doen.

usb-c naar displayport adapter voor videokaart ( rx480) heb ik maar dan wordt het apparaat niet meer herkent dus heb je geen docking station.

maar mijn docking station moet via die usb-c kabel ook gekoppeld zijn als device gaat dat dan werken?

Ik heb een usb-c kabel naar displayplay kabel ontvangen en getest en lijkt niet te werken dan wordt het docking station niet meer herkent en functioneert dit niet. Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Heeft je laptop ook hdmi ?
is het dan niet makkelijker om een switch te pakken? Die dan hdmi + usb switched?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
99ruud99 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:54:
is het dan niet makkelijker om een switch te pakken? Die dan hdmi + usb switched?
nee , gaat niet, want het doel is 3 schermen aansluiten op de pc en laptop en daar dan tussen kunnen swithcen met een usb-c hub die dp alt mode ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
99ruud99 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:54:
Heb je een voorbeeld linkje van zon product?
Want, ik kan wel hdmi naar usb-c pakken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Volgens mij gaat dat nooit werken op die ouwe FX6300. Ik zou niet weten hoe een USB-C/TB4 PCI(e)-insteekkaartje het videosignaal van je RX480 door kan geven.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:29
Als je het over kabels hebt, dan praat je van pc/laptop naar het betreffende apparaat.

Dus laptop->dock->monitor.

Even een kabeltje kun je vergeten.
Je pc is uit het jaar kruik (2012) en ondersteunt de nieuwe technologieën niet. Hij heeft zelfs maar PCI-Express 2.0.

USB-C met videosignaal kun je creëren door deze kaart: https://www.allekabels.nl...%20-%20flink%20uitbreiden

Daar kun je een Displayport-kabel instoppen en dan gaat het over de usb-kabel naar het volgende apparaat.

Maar hierna heb je dus weer een usb-c switch nodig om het signaal te kunnen schakelen tussen laptop en pc. Die moet dan wel DP Alternate Mode ondersteunen (Videosignaal over USB-C)

Zoiets: https://www.usb-c-adapter...ch-met-2-usb-c-uitgangen/

Ik weet niet of je ook Powerdelivery doet via je dock, dan wordt het zoeken van een switch nog een stuk moeilijker.

De meeste monitoren hebben 2 ingangen, dus meestal worden er (in zo’n geval als bij jou), er 3 kabels van pc naar monitor gelegd, 3 kabels van dock naar monitoren.

Een USB-switch die switcht tussen de uitgangen van de pc en die van het dock. Die is gewoon USB-A en kost misschien € 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
White Feather schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:41:
Als je het over kabels hebt, dan praat je van pc/laptop naar het betreffende apparaat.

Dus laptop->dock->monitor.

Even een kabeltje kun je vergeten.
Je pc is uit het jaar kruik (2012) en ondersteunt de nieuwe technologieën niet. Hij heeft zelfs maar PCI-Express 2.0.

USB-C met videosignaal kun je creëren door deze kaart: https://www.allekabels.nl...%20-%20flink%20uitbreiden

Gaat dit werken met mijn computer? [ASRock 970A-G/3.1]

Daar kun je een Displayport-kabel instoppen en dan gaat het over de usb-kabel naar het volgende apparaat.

Maar hierna heb je dus weer een usb-c switch nodig om het signaal te kunnen schakelen tussen laptop en pc. Die moet dan wel DP Alternate Mode ondersteunen (Videosignaal over USB-C)

de PC ondersteunt geen display alt mode .. kan de switch dat creeren? dus dat de kabel van het dockin station de switch in gaat en de switch wel dp alt mode ondersteunt?

Zoiets: https://www.usb-c-adapter...ch-met-2-usb-c-uitgangen/

Ik weet niet of je ook Powerdelivery doet via je dock, dan wordt het zoeken van een switch nog een stuk moeilijker.

Ja het docking station laadt ook de laptop op ( werklaptop) Is dat een probleem? Kan een switch dat niet aan?

De meeste monitoren hebben 2 ingangen, dus meestal worden er (in zo’n geval als bij jou), er 3 kabels van pc naar monitor gelegd, 3 kabels van dock naar monitoren.

ik heb 3x C24F390 wellke alleen 1 hdmi poort bevat heleaas

Een USB-switch die switcht tussen de uitgangen van de pc en die van het dock. Die is gewoon USB-A en kost misschien € 15.
antwoorden:
Gaat dit werken met mijn computer? [ASRock 970A-G/3.1]
de PC ondersteunt geen display alt mode .. kan de switch dat creeren? dus dat de kabel van het dockin station de switch in gaat en de switch wel dp alt mode ondersteunt?

Ja het docking station laadt ook de laptop op ( werklaptop) Is dat een probleem? Kan een switch dat niet aan?
ik heb 3x C24F390 wellke alleen 1 hdmi poort bevat heleaas

De rx480 heeft wel 2x display port en 1 hdmi.

wat als ik het volgende doen:
ik haal een usb-c switch
usb-swtich input 1 = daarin de docking station
laptop -> usb-c switch op usb-c thunderbolt 4.
pc -> usb a met usb-c dan alleen beschikking over 2 monitoren helaas.

Of als ik die pci e kaart haal gaat dat zorgen dat de kabel van usb-c switch naar de pci kaart dat ik dan wel display alt mode heb en 3 schermen kan gebruiken?

De grootste issue is dat hdmi poort 1 op het dockinng station dp alt mode is en daarvoor heb je een sterke usb-c kabel nodig en de pc ondersteunt dat niet.

Ik heb ook een lange usb-c kable van de oculus quest geprobeert maar dat werkt zelfs niet op de laptop.

ben echt verbaasd ervan eerlijk gezegd.

heb ik dan ook nog een speciale usb-c switch nodig die hoge stroom toelaat om een laptop te poweren? _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door R.G op 13-10-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
Lost dit mijn USB c switch issue op?
https://amzn.eu/d/cNC0ZwR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
Nou heb het aan de praat,.

Maar de eerste keer, blies de pci kaart zich op, bij het switchen met de USB c switch..

Dacht dat dit wel kon en dat apparaten hier tegen beveiligd zijn?

Aanpak is nu:
Alles eerst uit, goede USB switch channel zetten.
Dan alles aan.
Bij wissel alles uit en switch USB switch channel.
Alles aan.

Dit werkt.
Pagina: 1