Reizen door Engeland

Pagina: 1
Acties:
  • 984 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:18
Wij gaan in December naar Londen toe. Wij hebben plannen om dan meteen ook naar Cardiff te gaan het zij 1 tot 2 dagen. Wij zijn van plan om dit met de trein te doen en terug naar Londen. Is er in Engeland een hogesnelheidstrein mogelijk? Klopt het dat wij vanaf Victoria moeten vertrekken en aankomst is op Cardiff Central.

Ons hotel is in de buurt van Londen City Airport op 4.3 KM

Alvast bedankt,
Van der Berg

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:45

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Treinen in het VK zijn duur, onbetrouwbaar, vaak oncomfortabel en niet te vergelijken met Europese treinen. Geen hoge snelheidstreinen.

Je mag ook niet zomaar elke trein pakken, een "open" ticket is veel duurder dan een ticket voor een specifieke trein. Het kan ook zijn dat er meerdere maatschappijen op de route rijden en de kaartjes zijn niet automatisch geldig. Het is het grote voorbeeld van hoe niet te privatiseren.

Zoek je treinkaartjes op https://www.thetrainline.com/

En een voorbeeld van de klantenservice: https://www.bbc.co.uk/news/articles/cvglzndx81ko

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 12-10-2024 14:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zo te zien kun je vanaf London Paddington zonder overstappen in ongeveer 2 uur naar Cardiff. Hogesnelheidstreinen zijn in de UK niet echt een ding. Er is HS1 maar die gaat richting Parijs en HS2 bestaat alleen op papier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

-tom-562

Oliesjeik

Dit lijkt mij echt prima zelf te vinden op de b.v. nationalrail.co.uk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:18
Dank jullie voor de nuttige informatie en heeft me enorm geholpen.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31
gambieter schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:36:
Treinen in het VK zijn duur, onbetrouwbaar, vaak oncomfortabel en niet te vergelijken met Europese treinen. Geen hoge snelheidstreinen.

Je mag ook niet zomaar elke trein pakken, een "open" ticket is veel duurder dan een ticket voor een specifieke trein. Het kan ook zijn dat er meerdere maatschappijen op de route rijden en de kaartjes zijn niet automatisch geldig. Het is het grote voorbeeld van hoe niet te privatiseren.

Zoek je treinkaartjes op https://www.thetrainline.com/

En een voorbeeld van de klantenservice: https://www.bbc.co.uk/news/articles/cvglzndx81ko
Vind ik nogal overdreven, ik heb veel van en naar London gereisd en de meeste belangrijke treinverbindingen zijn gewoon prima. Veel lijnen zijn geëlektrificeerd met 25kV en hebben een maximale snelheid van 200Km/h en de lange afstandstreinen worden met modern materieel van meestal Hitachi gereden. Duur, soms heel erg duur, kan het wel zijn als je last minute boekt maar als je iets eerder boekt en op minder populaire tijden reist kun je best wel voor een schappelijke prijs reizen. Hetzelfde geldt ook in bijv. Duitsland en Frankrijk als je daar met lange afstandstreinen reist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Autonoesis schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:32:
Vind ik nogal overdreven, ik heb veel van en naar London gereisd en de meeste belangrijke treinverbindingen zijn gewoon prima. Veel lijnen zijn geëlektrificeerd met 25kV en hebben een maximale snelheid van 200Km/h en de lange afstandstreinen worden met modern materieel van meestal Hitachi gereden.
Hoe lang geleden? Het is de laatste jaren veel slechter geworden, er wordt nl helemaal niets geinvesteerd doordat ze maar 5 jaar contracten krijgen. En verder, London heeft misschien nog wel redelijke verbindingen, maar de rest van het land niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31
gambieter schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

Hoe lang geleden? Het is de laatste jaren veel slechter geworden, er wordt nl helemaal niets geinvesteerd doordat ze maar 5 jaar contracten krijgen. En verder, London heeft misschien nog wel redelijke verbindingen, maar de rest van het land niet.
Ik woon er al 2,5 jaar niet meer. Maar pre-Corona vond ik treinreizen in GB best oké. Maar mijn referentiekader is de punctualiteit van de Deutsche Bahn en de rijdende vuilnisbakken van de NS dus alles beter dan dat wordt door mij al snel als oké gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ook voor reistopics geldt: wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Een beetje eigen inzet mag wel, zeker van iemand die al lang genoeg hier rondloopt.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.