Betere dan Denon DRA-900H

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Mijn Onkyo 676E gaat kuren vertonen. Ben dus al voor de zkeerhied verder aan het kijken.
Wat ik weet sinds ik die bak heb en ook surround heb gespeeld, dat gebruik ik toch niet. Liever een leuke stereo setup voor mijn audio.

Ik stream heel veel (heb veel muziek op mijn synology NAS staan en stream dat vanuit Home Assistant. Ik luister online radio's, sommigen die ook niet op Tune-in zitten (renoize iemand?) en er wordt ook regelmatig Spotify afgespeeld.

Er staat een Set Klipsch RP-150M in mijn woonkamer (wil eigenlijk groter, maar kan niet plaatsen, beter zou leuk zijn, maar weet niet wat en moet ook betaalbaar blijven.)

TV is niet aangesloten op de receiver en ook niet mijn spelcomputer. Wel platenspeler en minidisc via tulp en CD-speler vis spdif
Nu valt mijn oog op de Denon DRA-900H (ik vermoed dat de H van HEOS is, dat gebruik ik niet, ik heb nog Sonos door het huis staan.

Die DRA 900 komt naar boven poppen als ik zo wat het internet afstruin. Gewoon stereo, internet stream en ik kan van netwerk streamen.

Ding kost rond de 550 euro, dat is het bedrag dat ik wil gebruiken.

Vraag ; is er een betere die ik over het hoofd zie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Loop de plaatselijke hifi-winkel binnen en maak eens een praatje.

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 12-10-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TBTL schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:10:
Loop de plaatselijke hifi-winkel binnen en maak eens een praatje.
die heb ik hier in de verste verte niet zitten. En volgens mij bestaat dit forum hier ook voor ; koopadvies
en ik vermoed dat die 900H meer een media markt is, geen hoge hifi apparaat. Met bijbehorende prijskaartje

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 12-10-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:06

wjg

Ik zou eerder naar de PMA-900HNE kijken, minder AV aansluitingen, maar wel streaming en een iets beter stereo versterkerdeel. Wanneer je budget max 550 is, dan is dit een van de beste mogelijkheden met de door jouw gewenste specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
wjg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:37:
Ik zou eerder naar de PMA-900HNE kijken, minder AV aansluitingen, maar wel streaming en een iets beter stereo versterkerdeel. Wanneer je budget max 550 is, dan is dit een van de beste mogelijkheden met de door jouw gewenste specs
Thnx.

Zeker dit eens bekijken ; Uitstekende draaitafelingang voor MM- en MC-elementen

heb nu een MM/MC voorversterker van Project voor mijn Project, maar eens kijken hoe deze uit de test komt. Kan er mogelijk een apparaat weg

Signaal/ruis zit ook stuk hoger dan die 900H. Thnx, lijkt zeer geod alternatief

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 12-10-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wiim amp zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Voor mij onbekend en op eerste gezicht idd een streaming kastje, met idd een versterker ingebouwd. Maar formaat is dusdanis klein dat ik over de versterker twijfel. Zo op gezicht dus.
En maar 1 audio in. Dat is me te weinig

Maar thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

maartend schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:04:
Mijn Onkyo 676E gaat kuren vertonen. Ben dus al voor de zkeerhied verder aan het kijken.
Wat ik weet sinds ik die bak heb en ook surround heb gespeeld, dat gebruik ik toch niet. Liever een leuke stereo setup voor mijn audio.

Ik stream heel veel (heb veel muziek op mijn synology NAS staan en stream dat vanuit Home Assistant. Ik luister online radio's, sommigen die ook niet op Tune-in zitten (renoize iemand?) en er wordt ook regelmatig Spotify afgespeeld.

Er staat een Set Klipsch RP-150M in mijn woonkamer (wil eigenlijk groter, maar kan niet plaatsen, beter zou leuk zijn, maar weet niet wat en moet ook betaalbaar blijven.)

TV is niet aangesloten op de receiver en ook niet mijn spelcomputer. Wel platenspeler en minidisc via tulp en CD-speler vis spdif
Nu valt mijn oog op de Denon DRA-900H (ik vermoed dat de H van HEOS is, dat gebruik ik niet, ik heb nog Sonos door het huis staan.

Die DRA 900 komt naar boven poppen als ik zo wat het internet afstruin. Gewoon stereo, internet stream en ik kan van netwerk streamen.

Ding kost rond de 550 euro, dat is het bedrag dat ik wil gebruiken.

Vraag ; is er een betere die ik over het hoofd zie?
Wat heb je zelf nog meer gevonden, bijv in de Pricewatch? Receivers en versterkers sluit je niet uit op basis van wat je niet gaat gebruiken, maar je kiest ze op basis van wat je wél gaat gebruiken. Een surroundreceiver kan naast 5.1 of atmos, ook gewoon prima stereo afspelen en doet daarin niet onder voor een 2.0 stereo versterker.

Als je zeker weet dat je geen videobronnen gaat aansluiten en dat stereo genoeg is, dan kan je zeker bij stereo versterkers gaan shoppen. Sluit echter 5.1 receivers niet ui; ook daar kan je een goede deal tegenkomen met een apparaat dat alles heeft dat je nodig hebt. (en de rest eet geen brood).

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jorgen schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:06:
[...]

Wat heb je zelf nog meer gevonden, bijv in de Pricewatch? Receivers en versterkers sluit je niet uit op basis van wat je niet gaat gebruiken, maar je kiest ze op basis van wat je wél gaat gebruiken. Een surroundreceiver kan naast 5.1 of atmos, ook gewoon prima stereo afspelen en doet daarin niet onder voor een 2.0 stereo versterker.

Als je zeker weet dat je geen videobronnen gaat aansluiten en dat stereo genoeg is, dan kan je zeker bij stereo versterkers gaan shoppen. Sluit echter 5.1 receivers niet ui; ook daar kan je een goede deal tegenkomen met een apparaat dat alles heeft dat je nodig hebt. (en de rest eet geen brood).
Ik kwam zelf uiteindelijk op wat ik dus aangaf, die Denon.
En ik ben het niet echt met je eens met je laatste stuk.
Maar wat betreft verder kijken, naast de Yamaha musiccast, die ik dus niet wilde, kwam er weinig naar boven
Alles wat er extra in gaat, wat ik niet gebruik maar wel voor betaal kan ik dan beter missen en dat geld in hogere kwaliteit componenten stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

maartend schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Ik kwam zelf uiteindelijk op wat ik dus aangaf, die Denon.
En ik ben het niet echt met je eens met je laatste stuk.
Maar wat betreft verder kijken, naast de Yamaha musiccast, die ik dus niet wilde, kwam er weinig naar boven
Alles wat er extra in gaat, wat ik niet gebruik maar wel voor betaal kan ik dan beter missen en dat geld in hogere kwaliteit componenten stoppen.
De vraag is waarom je het niet eens daarmee bent. Veel dingen die er in zitten worden in zulke grote aantallen geproduceerd dat het niet veel uitmaakt op de prijs. Het is echt een veel gemaakte (vaak audiofiele) misvatting dat een stereoversterker voor hetzelfde bedrag als een receiver beter zou klinken. Sterker nog, er zit überhaupt geen verschil in klank tussen een versterker en receiver. In blinde testen waarbij volume gelijk is en alle equalizers uit, pikt niemand ze eruit.

Maar goed, we hoeven het daarover niet eens te zijn ;) Nog belangrijker dan natuurkunde of opties of prijs is dat jij je goed voelt bij je aankoop.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1