Goedemorgen ik heb een vraagje een 3 maanden geleden ongeveer is mijn verdeler aangepast.
Hiervoor werd gestookt met een cv ketel wat nu een warmtepomp geworden is.
Ik heb de verdeler ook gelijk aan laten passen van een pomp verdeler naar een pomploze verdeler.
De verdeler is er eentje van henco met flowmeters.
Nu heb ik het gevoel dat deze niet echt lekker ingeregeld is.
De installateur heeft toen wel wat aan die flowmeters gedraaid maar heeft ze allemaal op 1.5 gezet wat ik toen zo snel even kon zien.
Ik heb verder eigenlijk geen uitleg gehad en vraag me eigen af hoe ik dit nu kan inregelen zodat het wel moet lopen zoals het hoort.
Heb op YouTube wat filmpjes bekeken maar die gebruiken allemaal een warmtebeeldcamera van xxx euro en zie me nu niet echt zo'n ding kopen want verder gebruik je het nooit nergens meer voor.
Heeft iemand tips of een uitleg hoe ik dit nu fatsoenlijk afgesteld kan krijgen ?
De max temperatuur op de warmtepomp is ingesteld op max 36 graden maar dit is bij -10 rond deze temperatuur +7 graden is de max temperatuur 32 tot 34 graden.
Hier heb ik wat foto's van de verdeler
:strip_exif()/f/image/CRtEnyRNGxoUbhi7gAZNqZxS.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de retour
:strip_exif()/f/image/ZDixS3qelX5y4SDBrySPZK8d.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de aanvoer
Hiervoor werd gestookt met een cv ketel wat nu een warmtepomp geworden is.
Ik heb de verdeler ook gelijk aan laten passen van een pomp verdeler naar een pomploze verdeler.
De verdeler is er eentje van henco met flowmeters.
Nu heb ik het gevoel dat deze niet echt lekker ingeregeld is.
De installateur heeft toen wel wat aan die flowmeters gedraaid maar heeft ze allemaal op 1.5 gezet wat ik toen zo snel even kon zien.
Ik heb verder eigenlijk geen uitleg gehad en vraag me eigen af hoe ik dit nu kan inregelen zodat het wel moet lopen zoals het hoort.
Heb op YouTube wat filmpjes bekeken maar die gebruiken allemaal een warmtebeeldcamera van xxx euro en zie me nu niet echt zo'n ding kopen want verder gebruik je het nooit nergens meer voor.
Heeft iemand tips of een uitleg hoe ik dit nu fatsoenlijk afgesteld kan krijgen ?
De max temperatuur op de warmtepomp is ingesteld op max 36 graden maar dit is bij -10 rond deze temperatuur +7 graden is de max temperatuur 32 tot 34 graden.
Hier heb ik wat foto's van de verdeler
:strip_exif()/f/image/CRtEnyRNGxoUbhi7gAZNqZxS.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de retour
:strip_exif()/f/image/ZDixS3qelX5y4SDBrySPZK8d.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de aanvoer
:strip_exif()/f/image/VqV5lclp1kzjkrCRwpONebVW.jpg?f=fotoalbum_large)
Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling